  • 1. Data: 2008-06-23 20:29:09
    Temat: Maestro paypass
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Wzialem sobie tytulowa karte do testow... no, i dzis pierwszy dzien minal...

    Merchant 1:
    aklajer: eService
    POS: bez czynika paypass
    kwota: 59,99 pln

    proba 1, odczyt z chipa: restart POSa
    proba 2, odczyt z chipa: restart POSa
    proba 3, odczyt z chipa: restart POSa

    zrobila sie kolejka wiec platnosc zakonczona inna karta...

    Merchant 2:
    aklajer: eService
    POS: z czynikiem paypass
    kwota: 24,48 pln

    proba 1, odczyt z chipa: blad aplikacji
    proba 2, odczyt z chipa: bledny PIN (komunikat mikroprocesora, brak proby
    polaczenia z bankiem)
    proba 3, odczyt z chipa: bledny PIN (komunikat mikroprocesora, brak proby
    polaczenia z bankiem)

    sprzedawca zaczal dziwnie patrzec, wiec platnosc zakonczona inna karta...

    PINmailer sprawdzony i PIN potwierdzony, dla pewnosci sprawdzenie PINu w
    bankomacie
    1/ przy uzyciu opcji aktywuj karte (w materialach dostarczonych pisza, ze
    karta aktywna i zapewne tak jest, ale potwierdzenie transakcji prawidlowe,
    wiec i PIN prawdlowy)
    2/ proba wyplaty kwoty wyzszej niz dostepna (transakcja zakonczonaPo
    komunikatem, o niewystarczajacych srodkach)

    Merchant 3:
    aklajer: Polcard
    POS: bez czynika paypass
    kwota: 22,72 pln

    proba 1, odczyt z chipa: bledny PIN (komunikat mikroprocesora, brak proby
    polaczenia z bankiem)
    proba 2, odczyt z chipa: autoryzacja poprawna (autoryzacja online)

    Problem z PINami jestem w stanie sobie wytlumaczyc (bank umozliwia zmiane
    PINu w bankomacie), chociaz brak pozytywnej weryfikacji przez chip powinien
    wymuszac polaczenia z bankiem. Podczas autoryzacji zostala dokonana blokada
    tylko na kwote transakcji, wiec prawdopodobnie przy nastepnej transakcji
    takze zostanie wymuszone polaczenie z bankiem.
    Sadzilem raczej, ze podczas transakcji zostanie pobrana kwota 50 pln, lub 50
    + kwota transakcji i przy kolenych transakcjach autoryzacja bedzie dawana
    przez chip. Tak modelowo powinna byc obslugiwana funkcja pieniadza
    elektronicznego. Coz, zobaczymy jak beda wygladaly proby transakcji
    bezstykowych... juz sobie wspolczuje tego obzerania sie Big Macami ;).

    MK

    BTW W bankmacie, z ktorego korzystalem, chyba byl czytnich mikroprocesorow,
    bo po polkniesiu karty bylo slychac metaliczne uderzenie.

  • 2. Data: 2008-06-24 18:23:04
    Temat: Re: Maestro paypass
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Sadzilem raczej, ze podczas transakcji zostanie pobrana kwota 50 pln, lub
    > 50 + kwota transakcji i przy kolenych transakcjach autoryzacja bedzie
    > dawana przez chip.

    No, i kolejna transakcja = autoryzacja online. Tym razem POS CardPoint,
    odczyt z chipa, uwierzytennianie PINem. Komunikacja miedzy karta a POSem
    zajmuje cale wieki, tak jak kilka lat temu oczekiwanie na autoryzacje. Od
    czasu wlozenia karty do wydruku ok 1 minuta. Uzywalem z tym samym miejscu
    karty BRE i przebiegalo to o wiele szybciej.

    MK

  • 3. Data: 2008-06-24 20:30:44
    Temat: VISA paywave [Re: Maestro paypass]
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Nowy sposób płatności w Polsce
    (PAP, md/24.06.2008, godz. 16:06)

    Visa wprowadzi do Polski karty płatnicze w technologii payWave
    (wyposażone w miniantenę radiową), które pozwolą na błyskawiczne płatności
    za drobne zakupy. We wrześniu karty te pojawią się w ofercie Banku
    Zachodniego WBK.

    Technologia zbliżeniowa payWave pozwala na dokonywanie płatności kartą
    w ciągu kilku sekund. Nie trzeba przekazywać karty sprzedawcy, ani
    umieszczać jej w terminalu. Wystarczy zbliżyć kartę na odległość do 5 cm do
    specjalnego czytnika. Jest to możliwe dzięki zainstalowanej w karcie
    miniantenie radiowej, która nawiązuje łączność z terminalem.

    Technologia ma być używana przy płatnościach na niewielkie kwoty, gdy
    liczyć się będzie szybkość transakcji; wykorzystywana jest w takich
    miejscach, jak transport miejski, kiosk, bar szybkiej obsługi.

    Po wakacjach BZ WBK wprowadzi karty płatnicze Visa Electron<30 z
    funkcją payWave w trzech ośrodkach akademickich - Poznaniu, Warszawie i
    Wrocławiu. Właściciele kart będą mieli możliwość płacić zbliżeniowo za
    zakupy do 50 zł. Będzie można nimi również płacić za zakupy na większe sumy;
    płatności takich będzie można dokonać w zwykłych terminalach przy użyciu
    kodu PIN.

    Z usług BZ WBK korzysta obecnie ponad 700 tys. osób, które nie
    ukończyły 30 lat.

    "Program (...) promuje wygodny i szybki, bezgotówkowy sposób
    realizacji transakcji o niskiej wartości" - powiedziała na konferencji
    prasowej dyrektor generalny Visa Europe w Polsce Małgorzata O'Shaughnessy.
    Dodała, że obecnie firma prowadzi rozmowy z innymi bankami w Polsce o
    wprowadzeniu w ich ofercie kart payWave i wkrótce podpisze kolejne umowy.

    Dyrektor Obszaru Direct Banking w BZ WBK Tadeusz Kościński powiedział
    na konferencji, że przewiduje, iż do końca tego roku 15 tys. młodych ludzi z
    Poznania, Warszawy i Wrocławia będzie używało kart wykorzystujących
    technologię payWave.

    Ruszyła już budowa sieci terminali akceptujących karty zbliżeniowe.
    Zajmuje się tym firma eService, która prowadzi rozmowy z placówkami
    handlowymi i podpisuje z nimi umowy.

    Do połowy października br. firma chce zainstalować 750 terminali
    wyposażonych w czytniki zbliżeniowe w punktach gastronomicznych, pubach,
    księgarniach, kinach i na uczelniach. Punkty akceptujące karty Visa payWave
    będą specjalnie oznakowane.

  • 4. Data: 2008-06-24 23:10:51
    Temat: Re: VISA paywave [Re: Maestro paypass]
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Po wakacjach BZ WBK wprowadzi karty płatnicze Visa Electron<30 z
    > funkcją payWave w trzech ośrodkach akademickich - Poznaniu, Warszawie i
    > Wrocławiu. Właściciele kart będą mieli możliwość płacić zbliżeniowo za

    No i dlaczego ku*wa znowu nie ma Krakowa? :]

    marekz

  • 5. Data: 2008-06-25 08:26:31
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

> [...]
    > płatności
    > za drobne zakupy. We wrześniu karty te pojawią się w ofercie Banku
    (...)
> [...]
    > sumy;
    > płatności takich będzie można dokonać w zwykłych terminalach przy

    sprawdziłem jak się to ma do innych kart zbliżeniowych i na szczęście
    wygląda na to,
    że jeden terminal zbliżeniowy wystarczy - właśnie wczoraj widziałem taki
    w pubie Lolek na polach mokotowskich (też do 50 zl)
    *** blad ***

    a tu info któe na ten temat znalazłem na stronie
    http://usa.visa.com/merchants/payment_technologies/p
    aywave_faq.html#anchor_11
    Will I be able to deploy a single terminal in order to accept Visa
    payWave, MasterCard PayPass, and American ExpressPay?
    Yes. Visa, MasterCard and American Express will all offer solutions that
    support the same standard for Radio Frequency (RF) cards-ISO 14443 A/B.
    This standard specifies the frequency, power, transmission and
    anti-collision parameters for devices that accept contactless payments
    like Visa payWave. Thus, only one terminal will be required to accept
    such payment devices issued by Visa, MasterCard and American Express.

  • 6. Data: 2008-06-25 08:59:29
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Visa wprowadzi do Polski karty płatnicze w technologii payWave
    [...]

    W INGu to ma być, w INGu. No tam to liczę, że większość transakcji będzie
    szła bez żadnej autoryzacji!

    marekz

  • 7. Data: 2008-06-25 15:48:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote in message

    > W INGu to ma być, w INGu. No tam to liczę, że większość transakcji będzie
    > szła bez żadnej autoryzacji!

    Taaa... specjalnie pojde dzis na maca zeby sprawdzic... cos mi intuicja
    podpowiada, ze moze sie nie udac bez autoryzacji...

    MK

  • 8. Data: 2008-06-25 17:04:42
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Taaa... specjalnie pojde dzis na maca zeby sprawdzic... cos mi intuicja
    > podpowiada, ze moze sie nie udac bez autoryzacji...

    Z tego co piszą ludzie na grupie w braku autoryzacji specjalizuje się ING a
    nie BZWBK. :-]

    marekz

  • 9. Data: 2008-06-25 17:32:51
    Od: "Alex Panx" <a...@f...e-mail.com>

    "MarekZ" news:g3rv0m$i5f$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > No i dlaczego ku*wa znowu nie ma Krakowa? :]

    Bo Kraków z roku na rok jest coraz większym syfem... patrz na rozwiązania
    komunikacyjne, na korki, na na brud i smród w centrum miasta, na znaczną
    część ludzi którzy tutaj przyjeżdżają np. na studia i im się w główkach
    przewraca bez smyczy rodziców itp. Mówię to jako rodowity Lajkonik, żyjący w
    tym mieście dziesiąt lat.

  • 10. Data: 2008-06-25 18:50:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message

    > Taaa... specjalnie pojde dzis na maca zeby sprawdzic... cos mi intuicja
    > podpowiada, ze moze sie nie udac bez autoryzacji...

    No i poszedlem... z paypassa nie udalo sie skorzystac, bo oni "maja swoje
    urzadzenie" ;). Zadalem pytanie czemu nie urzywaja paypassa skoro jest
    reklamowany, "nie uzywamy, bo ludzie sobie zle kwoty nabijali" ;). Mc
    Donald's przy Wroclawskiej.
    Chyba jeszcze Warszawa nie jest przygotowana na taka technologie ;). Ale juz
    rozumiem dlaczego BZ WBK zwraca rownowartosc kosztu karty za wykonanie 3
    transakcji bezstykowych. Pewnie jeszcze nikomu sie to nie udalo.
    Nastepnym razem powiem, ze nie pamietam PINu... ciekawe jak sobie z tym
    poradza ;).

    MK