  • 1. Data: 2008-06-23 14:03:09
    Temat: Adres odbiorcy
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Witam

    Jak to właściwie jest lub też powinno być, adres odbiorcy oraz ew.
    jego imię i naziwsko powinno być brane pod uwagę przy realiazcji przelewu
    (via internet) czy w zasadzie powinien wystarczyć sam numer rachunku
    odbiorcy?

    --
    ŁT

  • 2. Data: 2008-06-23 15:05:49
    Temat: Re: Adres odbiorcy
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Lukasz Trabinski pisze:
> [...]
    > jego imię i naziwsko powinno być brane pod uwagę przy realiazcji przelewu
    > (via internet) czy w zasadzie powinien wystarczyć sam numer rachunku
    AFAIK obecnie wystarcza sam numer rachunku

  • 3. Data: 2008-06-23 19:50:18
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    Lukasz Trabinski wrote:
> [...]
    > jego imię i naziwsko powinno być brane pod uwagę przy realiazcji
    > przelewu (via internet) czy w zasadzie powinien wystarczyć sam numer

    jak wpiszesz Bin Laden Afganistan to tez dojdzie na wlasciwe konto (no moze
    tego nie wpisuj bo a nuz sie zechca wykasac jakies spec sluzby i beda w szafie
    ci szukac tego kolesia). Tak wiec nie wiem po co te dodatkowe dane sa potrzebne
    przy robieniu przelewu...

  • 4. Data: 2008-06-23 20:11:14
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.biznes.banki Koteczek <n...@s...org> wrote:
    > Tak wiec nie wiem po co te dodatkowe dane sa potrzebne
    > przy robieniu przelewu...

    No właśnie, po co? Do niedawna żyłem w przekonaniu, że jest to forma
    zabezpieczenia chociażby przed pomyłką... Robiłem ostatnio przelew koleżance,
    dane wpisałej jej, natomiast numer konta przez pomyłkę swój, (konto w innym
    banku, niż to wychodzące). Przelew dotarł (do mnie ;)), ale
    pytanie co zrobić i jak udowodnić, że to pomyłka w innych przypdkach?

    --
    ŁT

  • 5. Data: 2008-06-23 23:42:23
    Od: e...@g...com

    On Jun 23, 9:50 pm, "Koteczek" <n...@s...org> wrote:

> [...]
    > ci szukac tego kolesia). Tak wiec nie wiem po co te dodatkowe dane sa potrzebne

    Banki w Polsce są zobowiązane do sprawdzania poprawności tylko i
    wyłącznie nr rachunku, wynika to z obowiązków jakie nakłada
    zarządzenie Prezesa NBP dotyczące wprowadzenia formatu NRB. Nie
    zmienia to faktu, że we własnym zakresie mogą dokonywać weryfikacji
    innych danych, a Kolega "Koteczek" niech spróbuje wykonać przelew z
    podanymi przez siebie "bin ladenami" np. do Millennium to zobaczy
    jakie są konsekwencje wprowadzenia takich informacji :)

    Reasumując - w polu nazwa odbiory musi być podana zawsza jakaś wartość
    (choć jak pokazuje praktyka jej treść nie ma znaczenia), ale adres
    jest nieobowiązkowy. W 99% przelew dotrze bo mamy na ogół do czynienia
    z automatyzacją ksiegowań i oprócz Millennium czy Deutsche PBC
    problemów być nie powinno choć z formalnego punktu widzenia warto
    wpisywać poprawne dane.

    Pozdrawiam
    e.

  • 6. Data: 2008-06-24 06:23:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 23 Jun 2008 14:03:09 +0000, Lukasz Trabinski napisał(a):

> [...]
    > imię i naziwsko powinno być brane pod uwagę przy realiazcji przelewu
    > (via internet) czy w zasadzie powinien wystarczyć sam numer rachunku

    Do tego co napisali inni dodam, że bardzo dokładnie sprawdzana jest nazwa
    odbiorcy w przelewach przychodzących z zagranicy i czasami nawet drobna
    nieścisłość kończy się odrzuceniem przelewu. W innych krajach bywa różnie
    - miałem kiedyś problem przy małej literówce w przelewie do Austrii. A np.
    do Portugalii przechodzi w zasadzie każda bzdura zamiast nazwy.

  • 7. Data: 2008-06-24 20:13:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "Radek Wroclawski" 485fbbcf$...@n...home.net.pl

    > AFAIK obecnie wystarcza sam numer rachunku

    Od kiedy? 10 lat temu zły adres (i/lub złe nazwisko
    czy nazwa) odbiorcy skutkował zwróceniem pieniędzy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2008-06-25 15:54:20
    Od: buraxta <b...@g...com>

    jureq wrote:
> [...]
    > - miałem kiedyś problem przy małej literówce w przelewie do Austrii. A np.
    > do Portugalii przechodzi w zasadzie każda bzdura zamiast nazwy.

    No i przy dużych przelewach SORBNETem też sprawdzają.

    --
    // \\
    // // // http://gnu.univ.gda.pl/~buraxta \\ \\ \\

  • 9. Data: 2008-06-26 05:04:31
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    e...@g...com napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >z automatyzacją ksiegowań i oprócz Millennium czy Deutsche PBC
    >problemów być nie powinno choć z formalnego punktu widzenia warto

    Nie pamiętam w którym banku - koledze trafił się taki co przy osobach
    fiz. nie sprawdzali ale przy przelewie na konto firmowe nazwę sprawdzają
    (pomylił nazwę sklepu i nie przeszło).
    Co do adresu - nigdy nie podaję adresu odbiorcy.

    Arek

  • 10. Data: 2008-06-27 18:49:01
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Od kiedy? 10 lat temu zły adres (i/lub złe nazwisko
    > czy nazwa) odbiorcy skutkował zwróceniem pieniędzy.

    I każdy przelew sprawdzają na zgodność adresu, nazwiska :)

    Tomek