    From: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: VISA paywave [Re: Maestro paypass]
    Date: Wed, 25 Jun 2008 10:26:31 +0200

    news:g3rlh1$un$1@inews.gazeta.pl...
    > Nowy sposób płatności w Polsce
    > (PAP, md/24.06.2008, godz. 16:06)
    >
    > Visa wprowadzi do Polski karty płatnicze w technologii payWave
    > (wyposażone w miniantenę radiową), które pozwolą na błyskawiczne
    > płatności
    > za drobne zakupy. We wrześniu karty te pojawią się w ofercie Banku
    > Zachodniego WBK.
    (...)
    > Po wakacjach BZ WBK wprowadzi karty płatnicze Visa Electron<30 z
    > funkcją payWave w trzech ośrodkach akademickich - Poznaniu, Warszawie
    > Wrocławiu. Właściciele kart będą mieli możliwość płacić zbliżeniowo za
    > zakupy do 50 zł. Będzie można nimi również płacić za zakupy na większe
    > sumy;
    > płatności takich będzie można dokonać w zwykłych terminalach przy
    > użyciu
    > kodu PIN.

    sprawdziłem jak się to ma do innych kart zbliżeniowych i na szczęście
    wygląda na to,
    że jeden terminal zbliżeniowy wystarczy - właśnie wczoraj widziałem taki
    w pubie Lolek na polach mokotowskich (też do 50 zl)
    *** blad ***

    a tu info któe na ten temat znalazłem na stronie
    http://usa.visa.com/merchants/payment_technologies/p
    aywave_faq.html#anchor_11
    Will I be able to deploy a single terminal in order to accept Visa
    payWave, MasterCard PayPass, and American ExpressPay?
    Yes. Visa, MasterCard and American Express will all offer solutions that
    support the same standard for Radio Frequency (RF) cards-ISO 14443 A/B.
    This standard specifies the frequency, power, transmission and
    anti-collision parameters for devices that accept contactless payments
    like Visa payWave. Thus, only one terminal will be required to accept
    such payment devices issued by Visa, MasterCard and American Express.