  • 1. Data: 2008-06-23 22:30:58
    Temat: Ryanair
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Czy miał może ktoś z grupowiczów taki przypadek, że dokonał płatności w
    Ryanair kartą i skutek był taki, że płatnośc ta figuruje jako "oczekująca"?
    Rezerwacja się powiodła w tym sensie, że został przydzielony numer
    rezerwacji. Natomiast nie przyszedł na maila "plan podróży", rezerwacja
    zatem cały czas ma status "niepotwierdzona".

    Płaciłem 20 czerwca kartą hiszpańską przez internet, Ryanair nie dokonał
    chyba w ogóle blokady (nie ma śladu po tej transakcji w historii karty) oraz
    nie próbuje się ze mną skontaktować mailowo ani telefonicznie. W sumie nie
    jest dla mnie problemem zaryzykować i zdziwić się na lotnisku, ewentualnie
    zrobić tam chryję. Sytuacja jednak wydaje mi się dziwna. Bilet na trasę
    Dublin-Oslo. Wylot w najbliższy piątek. Bilet naturalnie podrożał już w
    międzyczasie do prawie 200 euro, a kupowalem za niecałe 150 i niespecjalnie
    mi się usmiecha coś dopłacać, prędzej polecę inną linią.

    Zastanawiam się co robić w tej sytuacji.

    marekz

  • 2. Data: 2008-06-24 05:41:11
    Temat: Re: Ryanair
    Od: "Paweł Staśkiewicz" <p...@s...net.pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał(a):
> [...]
    > niespecjalnie
    > mi się usmiecha coś dopłacać, prędzej polecę inną linią.
    >
    > Zastanawiam się co robić w tej sytuacji.

    Jesli nie ma sladu tranzakcji na koncie, tzn. ze tranzakcja nie zostala
    dokonana tj. bilet nie zostal zakupiony. Jesli kupowales 20 czerwca to z
    regoly pieniadze z konta beda pobrane kilka dni pozniej. Zeby jednak nie
    miec zadnych watpliwosci wystarczy skontaktowac sie z biurem obslugi
    klienta ryanair i problem bedzie rozmwiazany a wszelkie wątpliwości
    rozwiane.

    pozdr.

  • 3. Data: 2008-06-24 09:05:56
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 24 Jun 2008 00:30:58 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > przydzielony numer rezerwacji. Natomiast nie przyszedł na maila "plan
    > podróży", rezerwacja zatem cały czas ma status "niepotwierdzona". (...)

    Takiego przypadku to jeszcze nie miałem. Wygląda, że jakby w połowie
    zakupu biletu system dostał 'zadyszki'. Z tego co wiem mail to jest Twój
    bilet, więc bez niego może być słabo raczej. Rozumiem, że sprawdzałeś
    tutaj:
    https://www.bookryanair.com/SkySales/FRManageBooking
    .aspx?culture=EN-
    GB&pos=SBFORM
    i masz status 'oczekująca'?

    PS Kiedyś dzwoniłem na ich partyline i dodzwoniłem się szybko i bez
    problemu (dzwoniłem na .pl)

    Xenocide

  • 4. Data: 2008-06-24 09:11:00
    Od: "Sinus" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MarekZ <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał(a):
    > Czy miał może ktoś z grupowiczów taki przypadek, że dokonał płatności w
    > Ryanair kartą i skutek był taki, że płatnośc ta figuruje jako "oczekująca"?

    Miałem tak kilka razy. Rezerwacja jest "niepotwierdzona - oczekująca" kiedy
    jest jakiś problem z autoryzacją karty. Zawsze sprawdzałem czy jest blokada na
    karcie po takiej transakcji, nigdy nie było więc rezerwowałem od nowa i z
    reguły już poszło bez problemu.

    Przypuszczam że jest taki status jeśli system rozliczający Ryanaira zbyt długo
    czeka na odpowiedź banku, np. połączył się ale do iluś tam sekund bank nie
    autoryzował transakcji.

    --
    Pozdrawiam,
    Sinus