  • 1. Data: 2006-09-21 06:44:11
    Temat: Kredyt hipoteczny - Polbank
    Od: "zapytajnik" <...@...pl>

    Witam,

    chce wziac kredyt hipoteczny (mBank, GE, BOŚ, Millenium, BGZ, Polbank) z
    mojej kalkulacji (100000 kredytu, CHF, 15 lat) Polbank jest najbardziej
    atrakcyjny. Jakie są wasze opinie nt tego Banku?

  • 2. Data: 2006-09-21 09:40:55
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - Polbank
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "zapytajnik" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > chce wziac kredyt hipoteczny (mBank, GE, BOŚ, Millenium, BGZ, Polbank) z
    > mojej kalkulacji (100000 kredytu, CHF, 15 lat) Polbank jest najbardziej
    > atrakcyjny. Jakie są wasze opinie nt tego Banku?

    Kalkulator to nie wszystko.
    Sprawdź spread, TOiP i umowę.
    Czy można nadpłacać? Jakie koszty?
    Czy można przewalutować? Na jakich warunkach i jakie koszty?
    itd..

    Weź też pod uwagę, że teraz wszystko w tym banku jest promocyjne,
    bo chcą pościągać klientów. A co będzie za 2,3..5 lat?

    Miroo (http://miroo.ovh.org)

  • 3. Data: 2006-09-21 14:14:44
    Od: "mir" <k...@o...pl>

    Ja wzielem kredyt na miare w polbanku na kwote 60tys i jestem zadowolony.
    Maja najnizsze odsetki i sa najmniej upierdliwi jezeli chodzi o papiery.
    Polecam.

  • 4. Data: 2006-09-21 14:15:52
    Od: "mir" <k...@o...pl>

    Ps. jak by cos bylo nie tak, zawsze mozesz kredyt przeniesc do innego banku
    wiec nie ma sie o co martwic, a teraz jak wezmiesz u nich to dostaniesz od
    kazdych 100tys jeszcze 4tys w gotowce.

  • 5. Data: 2006-09-21 14:24:51
    Od: "Sevi" <w...@w...pl>

    Mam ten sam dylemat czy POLBANK - nowy i nie sprawdzony czy BANK
    MILLENIUM - oferta porownywalna, ale nieco znajomych juz poleccalo ten
    bank.

    Ja akurat biore 50.000 i moge podac porownanie obu ofert:

    1. Marza
    POLBANK - 1,30 %
    MILLENIUM - 1,40%
    w obu bankach gwarancja stalej marzy do konca splaty kredytu

    2. Kurs
    POLBANK - roznica miedzy kursem kupna i sprzedazy 10,26%
    MILLENIUM - j.w. 12,02%
    jak widac POLBANK nadrabia nizsza marze roznica na kursie ktora jest
    wyzsza, wyszlo mi, ze w do splaty wyjdzie lacznie w MILLENIUm 26.159
    CHF i w POLBANKU 26.962 CHF czyli praktycznie bez roznicy

    3. SPREAD
    trudno wyliczyc ale wiadomoze w POLBANKU wyjdzie wyzszy skoro maja
    wieksza roznice na kursie

    4. UBEZPIECZENIA
    POLBANK - nieruchomosci - ok 4 PLN
    MILLENIUM - nieruchomosci ok 6 PLN + ubezpieczenie na zycie
    czyli teoretycznie na korzysc POLBANKU

    5. ROZPATRZENIE WNIOSKU
    w obu bankach 0,00 PLN

    6. Prowizja za udzielenie
    POLBANK - 1,5% wartosci
    MILLENIUM - zero, ale do konca wrzesnia potem nie waidomo

    7. Oplaty za konto
    POLBANK - nie jest wymagane
    MILLENIUM - daja konto za free, masz do dyspozycji bankowosc
    internetowa
    czyli moim zdaniem na korzysc MILLENIUM

    8. Wakacje kredytowe
    w MILLENIUM mozesz raz w roku zawiesic splate jednej raty
    w POLBANK'u nie s;lyszalem o niczym takim

    9. Przewalutowanie
    w obu bankach 0 PLN

    10. Wczesniejsza splata
    MILLENIUM - zero
    POLBANK - 1% kwoty
    czyli na pluz dla MIllenium

    11. Czas rozpatrzenia
    POLBANK - mowili ze do 10 dni, ale nie weryfikowalem
    MILLENIUM - do miesiaca, wiem bo znajomi brali niedawno
    czyli jak CI sie spieszy to na pewno POLBANK zrobi to szybciej, tak
    oprzynajmniej twierdza

    12. Obsluga
    mialem spotkanie z agentami obu bankow i akurat w oddziale w Zabrzu i
    Gliwiwach MILLENIUM wypadl korzystniej, bardziej kompetenta obslua,
    wiecei precyzyjnych informacji

    Wg mnie calosciowo patrzac mimo wszystko korzystniej wypada MILLENIUM,
    tozn POLBANK daje teoretycznie nissza maraz,e ale niepokoi mnie wysza
    roznica na kursie no i co najwazniejsze to jest nowy bank i za malo
    ludzi go sprawdzilo.

    Pozdro,
    Seweryn

  • 6. Data: 2006-09-21 15:06:04
    Od: "mir" <k...@o...pl>

    >1. Marza
    >POLBANK - 1,30 %
    >MILLENIUM - 1,40%
    >w obu bankach gwarancja stalej marzy do konca splaty kredytu

    A nie do konca. Jezeli w polbanku zamiast np jednej wymaganej raty zaplacisz
    dwie na raz to odsetki masz jak za jedna, wiec przy wczesniejszej splacie
    masz mniejsze oprocentowanie. Jak dla mnie to rewelka.

    >8. Wakacje kredytowe
    >w MILLENIUM mozesz raz w roku zawiesic splate jednej raty
    >w POLBANK'u nie s;lyszalem o niczym takim

    A ja slyszalem. Moge zawiesic rate w razie niekorzystnego miesiaca.

    >11. Czas rozpatrzenia
    >POLBANK - mowili ze do 10 dni, ale nie weryfikowalem
    >MILLENIUM - do miesiaca, wiem bo znajomi brali niedawno

    Ja dostalem kredyt po 4rech dniach od zlozenia wniosku. Mysle, ze to jest
    badzo szybki termin realizacji.

    >12. Obsluga
    >mialem spotkanie z agentami obu bankow i akurat w oddziale w Zabrzu i
    >Gliwiwach MILLENIUM wypadl korzystniej, bardziej kompetenta obslua,
    >wiecei precyzyjnych informacji

    Mam i konto w milennium i szczeze mowiac gdy wychodze z polbanku czuje sie
    duzo bardzo komfortowo i po ludzku obsluzony.

    Ja stawiam na polbank. Millenium jest ok(takze i w nim mam konto), ale w
    polbanku czuje sie lepiej.

  • 7. Data: 2006-09-21 15:53:31
    Od: "Bartek" <b...@t...wytnij.tenbit.pl>

    >2. Kurs
    >POLBANK - roznica miedzy kursem kupna i sprzedazy >10,26%
    >MILLENIUM - j.w. 12,02%

    Panie matematyk, jak wyliczyłes te 10,26% i 12,02% ?
    Uchahałem się przez wszystkie h i ch

    >3. SPREAD
    >trudno wyliczyc ale wiadomoze w POLBANKU >wyjdzie wyzszy skoro maja
    >wieksza roznice na kursie

    Trudno? To proste jak j...nie.
    (Cena sprzedaży)/(cena zakupu) * 100%

  • 8. Data: 2006-09-21 18:55:28
    Od: Forr <f...@i...tozbedne.pl>

    mir napisał(a):
    > Ja wzielem kredyt na miare w polbanku na kwote 60tys i jestem zadowolony.
    > Maja najnizsze odsetki i sa najmniej upierdliwi jezeli chodzi o papiery.

    polbank, jako jedeny z 4 bankow ktore odwiedzilem, zadal aby kredytowany
    budynek zostal ujawniony w ksiedze (pelna wlasnosc gruntu) jako warunek
    niezbedny - i to przed zlozeniem wniosku kredytowego

    ja bym tego nie nazwal najmniejsza upierdliwoscia :)

    pozdr

  • 9. Data: 2006-09-21 19:17:31
    Od: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_gazeta.pl>

    Bartek napisał(a):

    > Panie matematyk, jak wyliczyłes te 10,26% i 12,02% ?
    > Uchahałem się przez wszystkie h i ch

    > Trudno? To proste jak j...nie.
    > (Cena sprzedaży)/(cena zakupu) * 100%

    ojjj to drogi ten bank.
    Nawet w Dombanku dzisiaj jak zawsze:
    2,566/2,417 daje 1,06164 czyli 6,164 %.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-09-22 07:03:33
    Od: "Sevi" <w...@w...pl>

    no dobra, fajnie, ze po zastosowaniu rownanie mam procentowa wartosc
    spread;u czyli 6,164 %, ale mnie interesuje ile PLN albo CHF bede
    musial dodac do kosztow kredytu ....?

    reasumujac powyzsze wywody trzeba przyznac, ze kurs jest korzystniejszy
    w MIllenium niz POLBANK'u i uwzgledniajac spread skonsumuje
    korzystniejsza marze, prawda?

    Pozdro,