    From: "Sevi" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny - Polbank
    Date: 21 Sep 2006 07:24:51 -0700

    Mam ten sam dylemat czy POLBANK - nowy i nie sprawdzony czy BANK
    MILLENIUM - oferta porownywalna, ale nieco znajomych juz poleccalo ten
    bank.

    Ja akurat biore 50.000 i moge podac porownanie obu ofert:

    1. Marza
    POLBANK - 1,30 %
    MILLENIUM - 1,40%
    w obu bankach gwarancja stalej marzy do konca splaty kredytu

    2. Kurs
    POLBANK - roznica miedzy kursem kupna i sprzedazy 10,26%
    MILLENIUM - j.w. 12,02%
    jak widac POLBANK nadrabia nizsza marze roznica na kursie ktora jest
    wyzsza, wyszlo mi, ze w do splaty wyjdzie lacznie w MILLENIUm 26.159
    CHF i w POLBANKU 26.962 CHF czyli praktycznie bez roznicy

    3. SPREAD
    trudno wyliczyc ale wiadomoze w POLBANKU wyjdzie wyzszy skoro maja
    wieksza roznice na kursie

    4. UBEZPIECZENIA
    POLBANK - nieruchomosci - ok 4 PLN
    MILLENIUM - nieruchomosci ok 6 PLN + ubezpieczenie na zycie
    czyli teoretycznie na korzysc POLBANKU

    5. ROZPATRZENIE WNIOSKU
    w obu bankach 0,00 PLN

    6. Prowizja za udzielenie
    POLBANK - 1,5% wartosci
    MILLENIUM - zero, ale do konca wrzesnia potem nie waidomo

    7. Oplaty za konto
    POLBANK - nie jest wymagane
    MILLENIUM - daja konto za free, masz do dyspozycji bankowosc
    internetowa
    czyli moim zdaniem na korzysc MILLENIUM

    8. Wakacje kredytowe
    w MILLENIUM mozesz raz w roku zawiesic splate jednej raty
    w POLBANK'u nie s;lyszalem o niczym takim

    9. Przewalutowanie
    w obu bankach 0 PLN

    10. Wczesniejsza splata
    MILLENIUM - zero
    POLBANK - 1% kwoty
    czyli na pluz dla MIllenium

    11. Czas rozpatrzenia
    POLBANK - mowili ze do 10 dni, ale nie weryfikowalem
    MILLENIUM - do miesiaca, wiem bo znajomi brali niedawno
    czyli jak CI sie spieszy to na pewno POLBANK zrobi to szybciej, tak
    oprzynajmniej twierdza

    12. Obsluga
    mialem spotkanie z agentami obu bankow i akurat w oddziale w Zabrzu i
    Gliwiwach MILLENIUM wypadl korzystniej, bardziej kompetenta obslua,
    wiecei precyzyjnych informacji

    Wg mnie calosciowo patrzac mimo wszystko korzystniej wypada MILLENIUM,
    tozn POLBANK daje teoretycznie nissza maraz,e ale niepokoi mnie wysza
    roznica na kursie no i co najwazniejsze to jest nowy bank i za malo
    ludzi go sprawdzilo.

    Pozdro,
    Seweryn