  • 1. Data: 2006-09-20 09:53:10
    Temat: Podpisałem kredyt hipoteczny w Raiffeisen
    Od: "Ptasiek" <p...@w...pl>

    Witam
    Udało mi się w końcu :), po 2,5 miesiącach walki.
    26 czerwca złożyłem wnioski kredytowe w 3 bankach (wybranych z 6
    potencjalnych), w których warunki były do zaakceptowania no i raty
    nienajwyższe. Były to:
    - GE Money
    - Raiffeisen
    - mBank (tam mam całe swoje centrum finansów rodzinnych)

    Mieszkanie nowe od developera za 225 tys.
    Wysokośc kredytu 165 tys (wypłacany w III transzach)
    Waluta: CHF
    Kredyt na 20 lat - raty malejące

    W GE Money dostałem najwczesniej pozytywną decyzję kredytową (po ok.
    tygodniu) , ale raty były tam najwyższe (największy spread).

    W Raiffeisen decyzja po 2 tygodniach ale analitycy zażądali dodatkowych
    dokumentów i spłat innych kredytów (miałem jakieś tam kredyty ratalne, karty
    kredytowe, itp). Poza tym decyzję dostałem na 30 lat i raty stałe (koszt
    kredytu wtedy rosnie dramatycznie) , bo niby słaba zdolność kredytowa.
    Zaczęły się negocjacje, spłacanie innych kredytów, itp. Mimo negocjacji
    posunęli się do tego, że przysłali w końcu umowę do podpisania ale na ich
    warunkach. Wziąłem ją do domu, poczytałem (12 stron) i już miałem iść
    podpisać, ale dostałem certyfikat z GE zwalniający z prowizji i
    ubezpieczenia.
    No to stoję twardo, że nie podpiszę, tylko chcę na 20 lat i raty malejące.
    No to oni, że przecież mogę podpisac od razu aneks do umowy (200 zł) i
    zmienić warunki i takie tam pierdoły. Że mogę przeciez wczesniej spłacić, co
    jest oczywiście bzdurą bo najmiejsza rata wcześniejszej spłaty to 5000 zł i
    wymaga aneksu do umowy (150 zł).
    No to analicy na to, że będą mi musieli jeszcze raz policzyć zdolnośc i mogą
    nie zdążyć przed wypłatą raty u developera.
    No to ja do developera i aneks do umowy z przesunięciem terminu wypłaty I
    transzy.
    Analitycy liczą jeszcze raz zdolność, niby im wyszło, ale powyciągali jakieś
    kwoty z BIK-u których nie potrafili zinterpretować i że musze to pospłacać
    (był to kredyt odnawialny w mBank a oni myśleli, że ratalny, itp)
    No to się wkurzyłem i walnąłem im takie pismo, że jak mają problemy z
    interpretacją informacji z BIK to niech się na nie nie powołują ale jak chcą
    to mogę im pomóc. Zamieściłem więc w piśmie na osi czasowej historię moich
    kredytów od 2002 roku i terminy ich spłat.
    Po tej walce, kazali jeszcze zamknąc rok-linię żony w Lukas bak (10 tys) i
    ... przysłali umowę.
    Wziąłem ją na weekend do domu ... i była OK.
    Oprocentowanie 2.7%
    Prowizja 1.5%
    Żadnych dodatkowych ubezpieczeń i kosztów.
    Podpisałem :)

    mBank
    Analitycy nie chcieli rozpatrzyć wniosku bo jeszcze wtedy nie miałem
    (developer nie miał) pozwolenia na budowę.
    Dosłałem potem pozwolenie z rygorem natychmiastowej wymagalności to
    brakowało im jakiejś pieczątki. Potem zażadali od nowa wszystkich oświadczeń
    i zaświadczeń bo się im zmieniły wzory, itd. Zrezygnowałem z nich, mimo, że
    mieli najlepszą ofertę, najniższe raty w promocji z kartą "Ładny Dom".

    Rada: negocjować, negocjować, negocjować ....
    i składać wnioski w kilku bankach.

    Pzdr
    Ptasiek

  • 2. Data: 2006-09-20 10:20:29
    Temat: Re: Podpisałem kredyt hipoteczny w Raiffeisen
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Rada: negocjować, negocjować, negocjować ....
    > i składać wnioski w kilku bankach.

    Jak tak czytam, to wychodzi mi, że trzeba po prostu dużo zarabiać i
    najlepiej kupić za gotówkę. ;-)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-09-20 11:05:52
    Od: "Ptasiek" <p...@w...pl>

    > Jak tak czytam, to wychodzi mi, że trzeba po prostu dużo zarabiać i
    > najlepiej kupić za gotówkę. ;-)

    albo zarabiać chociaż tyle
    żeby nie warto było chodzić 2 miesiące po bankach
    żeby obniżyć koszt kredytu o 8-10 tys
    bo u mnie w sumie o to chodziło

    Pzdr
    Ptasiek

  • 4. Data: 2006-09-20 11:50:42
    Od: Wozik <w...@s...pl>

    "Ptasiek" <p...@w...pl> wrote in

    > przysłali w końcu umowę do podpisania ale na ich warunkach. Wziąłem ją
    > do domu, poczytałem (12 stron) i już miałem iść podpisać, ale dostałem
    > certyfikat z GE zwalniający z prowizji i ubezpieczenia.

    Skąd? Jak? Ja też chcę!

    --
    ___//] ____ Wozik http://wozik.com
    |o_ '---' _ | Black Label Society SDMF
    `(_)-------(_)'' Polish Brewtality Chapter
    ICQ: 21415190 Gadu-Gadu: 4766

  • 5. Data: 2006-09-20 19:09:29
    Od: "Bartek" <b...@t...wytnij.tenbit.pl>

    > Skąd? Jak? Ja też chcę!

    Mnie to gówno przysyłają co jakis czas i wywalam z miejsca.

  • 6. Data: 2006-09-20 19:57:33
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*ekn@gazele.pl>

    Użytkownik "Ptasiek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Udało mi się w końcu :),

    Ma... Ma... Mamy Cię! Już się od tych czy innych żydów nie uwolnisz

    -Icek-

  • 7. Data: 2006-09-21 06:57:15
    Od: "Ptasiek" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@t...wytnij.tenbit.pl> napisał w
    wiadomości news:ees3lo$kr3$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Mnie to gówno przysyłają co jakis czas i wywalam z miejsca.

    dla mnie to gówno było warte ok. 5500 zł

    Pzdr
    Ptasiek