  • 21. Data: 2003-11-29 06:06:42
    Temat: Re: Kasa do USA - PARANOJA!
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    " 0sa" <0...@g...pl> wrote in message
    news:bq9cn6$6h6$1@inews.gazeta.pl...

    > Rozchodzi sie wylacznie o wyslanie kasy do USA na zakup w eBay wylacznie.
    Cały czas.

    > Watpie aby ktokolwiek tutaj mial problemy z przeslaniem zaplaty wewnatrz
    > Polski ale skoro niektorzy tutaj maja problemy z placeniem na eBay lub
    placa
    > po $30 lub wiecej za wyslanie niegwarantowanej oplaty za rutynowe aukcje
    na
    > eBay to nie zdziwilbym sie ze maja problemy z wyslaniem zaplaty w Polsce
    > gdzie przewaznie jest to nieco trudniejsze.
    Nic nie rozumiem z tego co tu napisałeś. CO jest trudniejsze w Polsce? I co
    to jest "tutaj"?

    > PayPal nie oferuje swoich uslug w Polsce wiec nie ma tutaj dyskusji choc
    dla
    > chcacego nie ma tutaj zbyt wielkiego problemu i znam ludzi ktorzy uzywaja
    > PayPal bedac w Polsce.
    A szkoda. Bo PayPal zmonopolizował eBay i jest najpopularniejszy.

    > Jak juz sugerowalem wczesniej poza PayPal'em istnieja
    > inne sposoby taniej oplaty za aukcje na eBay i zwykle karty kredytowe sa
    > zapewne najlepsze i praktycznie nie kosztuja nic kupujacego z wyjatkiem
    > znikomej prowizji czy oplaty za wymiane walut. Nawet w Polsce oplaty te w
    > rutynowej tranzakcji beda raczej niewielkie.

    Tak jak napisałem wcześniej.
    "Zwykłe" karty kredytowe kończą się komunikatem "Sorry, no international
    credit cards".
    Z resztą się zgadzam.

  • 22. Data: 2003-11-29 07:17:15
    Temat: Re: Kasa za zakupy. . . w Walmart
    Od: " Osa" <0...@g...pl>

    > Takie, że po pierwsze większośc aukcji preferuje paypal, a po drugie jeśli
    > akceptuje karty kredytowe obok paypal, to zwykle
    > "sorry, no international credit cards"
    > Ta reszta co została, ma u mnie duże plusy.
    > A próbowałeś np. w walmart kupić coś nieamerykańską kartą kredytową przez
    > internet?
    > Jak nie, to spróbuj, fajne doświadczenie.

    Po pierwsze jak juz stwierdzalem ja z reguly nie mam tego typu problemow
    tylko dlatego ze zanim przystapie do aukcji lub do zakupow w sklepie
    internetowym to przeczytam przynajmniej te glowne informacje odnoszace sie
    np. do ceny towarow i przysylki, oferowanych form zaplaty, czy mozliwosci
    wysylki do innych krajow.

    W twoim powyzszym przypadku po pierwsze jezeli pisze wyraznie "sorry, no
    international credit cards" to zapewne nie jest to napisane do ozdoby lub
    zasmiecania ekranu ale po to abys PRZECZYTAL to i zaprzestal uzywania swojej
    karty z innego kraju nie tylko po to aby nie zuzywac elektrycznosci w
    serwerze. :)

    Podobnie w przypadku Walmart.com problem wyraznie ogranicza sie do
    PRZECZYTANIA tych kilku glownych informacji NIEZBEDNYCH przed wykonaniem
    tranzakcji. I tutaj na stronie internetowej walmart.com na pierwszej stronie
    na samej gorze znajduje sie PODKRESLONY link dla International Customers.

    Wystarczy kliknac na ten link i natychmiast dowiesz sie jakie formy zaplaty
    sa akceptowane a jakie nie i gdzie mozna wyslac przesylke. I tak jezeli
    przeczytalbys ze "The Walmart.com Web site only ships orders within the 50
    states, APO/FPO military addresses as well as major offshore territories and
    protectorates of the United States. All prices are in U.S. dollars, and we
    do not accept checks, money orders or credit cards issued by foreign (non-
    U.S.) banks.

    At this time, we do not ship to Canada, Puerto Rico or other destinations
    outside the U.S. For more details, see Where can I have my order shipped?
    If you are looking for information about Wal-Mart Stores outside the U.S.,
    please visit Wal-Mart International Operations."

    Dalej czytajac dowiesz sie wiecej szczegolow gdzie przysylke mozna
    wyslac: "Within the U.S. and major U.S. protectorates: We ship most items to
    all states, including Alaska and Hawaii, plus the following major
    protectorates and territories of the United States: American Samoa,
    Federated States of Micronesia, Guam, Marshall Islands, Northern Mariana
    Islands, Palau and U.S. Virgin Islands.
    APO/FPO military addresses: We ship to APO/FPO military addresses. However,
    not all items can be shipped to APO/FPO addresses. These items are clearly
    identified on the item description pages on our site. When shipping to an
    APO/FPO address, delivery may take 3 to 6 weeks. Further restrictions on
    item type, size and weight may exist in the country in which the APO/FPO
    address is located. Some merchandise may not be deliverable to these
    countries. Please contact your local post office to verify item type, size
    and weight restrictions for the country in which your APO/FPO address is
    located."

    To powyzsze szczegolowe informacje wytlumaczala dla Ciebie wszystko co jest
    potrzebne i napewno przeczytanie ich zaoszczedzilo by nieco elektrycznosci w
    serwerze i tez byc moze nieco twojego czasu"

    Oczywiscie NIEPRZECZYTANIE tych informacji w sklepie takim jak Walmart
    najwyzej przyczyni sie do straty czasu przez ciebie samego. W wypadku aukcji
    (z czym ja spotkalem sie wielokrotnie) NIEPRZECZYTANIE tego rodzaju
    informacji doprowadza dodatkowo do straty np. MOJEGO czasu co staje sie
    rzeczywiscie problemem. W niektorych swoich aukcjach z roznych wzgledow nie
    moglem wysylac towarow poza USA i pomimo ze wyraznie zaznaczalem ze towar
    wysylany jest wylacznie tylko do USA to przewaznie zawsze znalazl sie ktos
    np. z Kanady ktorym najprawdopodobniej wydawalo sie ze Kanada to nastepny
    stan USA. :)

    0sa

  • 23. Data: 2003-11-29 11:10:49
    Od: "patek777" <p...@p...onet.pl>

    Z przyjmowaniem płatnosi z Kanady nie mam najmniejszych problemów.
    Kanadyjskie MONEY ORDERS w US $ są bezplatnie realizowane na poczcie w
    USA.

    Problemy pojawiają się gdy chce się taki czek zrealizować w banku w USA.

    patek777

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 24. Data: 2003-11-29 11:49:29
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Uzytkownik "nosty" <n...@a...net.pl> napisal w wiadomosci
    > Historyjka ktora moze sie przydac wielu
    > Nieswiadomym bedac, tydzien temu wygralem aukcje pewnego Amerykanina
    > na eBayu. Koszty wysylki wzialem pod uwage,a transfer kasy... myslalem
    > ze moge to zrobic na WIEEELE sposobow.
    > Mam w koncu przeslac tylko 105$ (65$ towar reszta to koszty wysylki)
    >
    > Od tygodnia probuje kolejno nastepujacych metod:

    > 6) Zaraz.. przeciez jest "polecenie wyplaty za granice"! I tu zaczela
    > sie parodia totalna :D
    > Zadzwonilem pod infolinie PKO SA.

    Pekao SA, jak rozumiem (to wazne!)?

> [...]

    > koszty PKO pokrywa a) nadawca b) beneficjent
    > koszty banku zagranicznego pokrywa a) nadawca b) beneficjent
    >
    > Pytam grzecznie "jakie koszty banku zagranicznego"? Przeciez ja place
    > za wszystko i to mialo byc 42zl? No tak... bo zwykle te koszty
    > pokrywa odbioraca. Wiec juz lekko wkurzony pytam a ile wynosza te
    > koszty. "nie wiem" Jak to??? "No bo to jest roznie... Paweeeel! Ile
    > biora banki w USA za przelew od nas???" (pani krzyczy do kolegi). 25$.
    > Siadlem. Pytam "wiec za super ekspress bierzecie 20$ a za zwykly
    > przelew 35,5$????" Odp. "no to tak wychodzi przy malych kwotach".

    PKO BP twierdzi, ze ich usluga US-Transfer za 50zl obejmuje rowniez koszty
    bankow amerykanskich.
    Nie musisz miec rachunku w PKO BP, zeby to wykonac.
    Osobiscie nie testowalem.

    --
    Pozdrowienia

  • 25. Data: 2003-11-29 13:07:48
    Od: "kuba" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Siadlem. Pytam "wiec za super ekspress bierzecie 20$ a za zwykly
    > przelew 35,5$????" Odp. "no to tak wychodzi przy malych kwotach".
    >
    > 7) Zlamany postanowilem nie dac zarobic zlodziejom w banku tylko co
    > najwyzej zlodziejom na poczcie. Wysle gotowke ukryta w liscie
    > poleconym. Bedac w PKO SA ide do kasy zeby kupic 105$ bo prowadza tez
    > kantor. "Oj... mam tylko setki drobne sie skonczyly."
    >
    > Mam dosc!
    > TEN KRAJ JEST CHORY!
    > I my mamy wejsc za pol roku do UE. buahahahahah
    >
    > pozdrawiam i przestrzegam - zanim zalicytujesz sprawdz czy masz jak

    Wpłacasz rownowartosc w zlotowkach + 10zl prowizji na moje konto w pl, a ja
    place ci za aukcje paypalem, checkiem, money order lub karta kredytowa.
    jak cie interesuje to napisz j...@t...pl

  • 26. Data: 2003-11-29 14:34:08
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    " Osa" <0...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > np. do ceny towarow i przysylki, oferowanych form zaplaty, czy mozliwosci

    Czytać, to ja sobie mogę. Jak chce to kupić. I teraz szukam metody jak to
    zrobić tanio z Polski.

> [...]
    > do not accept checks, money orders or credit cards issued by foreign (non-
    Wiem o tym.
    No właśnie. To jest problem Ameryki. Wydaje im sie, że są pępkiem świata.

  • 27. Data: 2003-11-29 15:31:14
    Od: "patek777" <p...@p...onet.pl>

    Przy wiekszych sumach nie jest to tak proste jak: wpłac złotówki plus
    prowizja i płace za ciebie.

    Tym , którym płacisz PayPalem chcą by towar był wysyłany na tzw verified
    adres, czyli Twoj.
    Jest to dla nich wazne gdyz Paypal daje im pewne gwarancje przy sprzedazy
    pod warunkiem ze wyslą towar na adres płacącego.

    Tranzakcja , o której piszesz wyglada tak jakbys ukradł od kogos hasło
    wszedł na jego konto, zapłacił za coś i co najgorsze kazesz sobie towar
    wysłać na zupełnie inny adres.

    Jakby nie patrzeć na ten PayPal z Polski jest przerąbane.

    patek777

  • 28. Data: 2003-11-29 17:24:34
    Temat: Re: Kasa za zakupy. . . w Walmart.com
    Od: " 0sa" <0...@g...pl>

    poilkj <...@...a.a.a.invalid> napisał(a):

    > " Osa" <0...@g...pl> wrote in message

    > Czytać, to ja sobie mogę. Jak chce to kupić. I teraz szukam metody jak to
    > zrobić tanio z Polski.

    Nie ma problemu jak to zrobic z Polski zakladajac ze masz np. karte
    kredytowa, check lub M.O. wydany przez US bank ale przypuszczam ze wiekszy
    problem bedzie np. wyslac to do Polski. :)

    > zaplaty
    > and
    > Wiem o tym.
    > No właśnie. To jest problem Ameryki. Wydaje im sie, że są pępkiem świata.

    Czy Walmart jes pepkiem swiata to nie wiem ale co prawda Walmart jest
    najwieksza tego typu firma na swiecie, zatrudniajaca prawie poltora miliona
    pracownikow globalnie. Jednak jej filozofia jest zawsze sprzedawanie towarow
    po konkurencyjnej cenie -- wiec napewno zgodzisz sie ze ceny poszlyby
    natychmiast w gore jezeli sprzedawano by te towary poza USA gdzie fraud i
    koszty podwyzszaja znacznie ceny.

    0sa

  • 29. Data: 2003-11-29 17:41:40
    Od: " 0sa" <0...@g...pl>

    patek777 <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wysłać na zupełnie inny adres.
    >
    > Jakby nie patrzeć na ten PayPal z Polski jest przerąbane.

    W sytuacji gield i fizycznych towarow sprzedawca ma gwarancje wysylajac na
    ten verified address. Jest raczej bardzo watpliwe czy zgodzilby sie wyslac
    na inny adres, tym bardziej do Polski. Sytuacja taka to dla sprzedawcy na
    eBay w 99% pewnosc ze ma do czynienia z jakims fraud.

    0sa

  • 30. Data: 2003-11-29 19:34:02
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    " 0sa" <0...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > kredytowa, check lub M.O. wydany przez US bank ale przypuszczam ze wiekszy
    > problem bedzie np. wyslac to do Polski. :)

    Mam visa, mastercard, maestro, cirrus.
    W polsce nie ma money order
    w polsce nie ma czeków.

    Jak zapłacić za transakcję na eBay?