  • 11. Data: 2003-11-28 20:41:48
    Temat: Re: Kasa do USA - PARANOJA!
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2003 17:57:52 GMT, AP <c...@e...dyndns.org>
    wrote:

    >jakiego). Ja np. za przelew (wire transfer) z banku w Stanach do banku
    >polskiego place 10 dolarow (choc znam przypadek kiedy inny bank

    mógłbyś napisać z którego do którego?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2003-11-28 20:44:01
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    " 0sa" <0...@g...pl> wrote in message

    > Ja nie jestem pewny gdzie tutaj tkwi problem ale nikt normalnie na calym
    > swiecie nie placi ani $1 czy $5 i napewno nie $30 czy $40 za przesylki
    > pieniedzy na aukcjach internetowych. Cala idea i popularnosc aukcji
    > internetowych polega na tym ze koszty i oplaty sa praktycznie
    wyeliminowane.

    Zgadza się, to się nazywa pieczeń w sosie własnym.
    Najczęściej używanym sposobem jest paypal (który polskich (i nie tylko) kart
    kredytowych nieakceptuje).
    A może inaczej.
    Wyślij mi 10 dolarów na moje konto w Poslce, tytułem zapłaty za towar
    wylicytowany na www.allegro.pl . Idź dowiedz się w swoim banku jak to możesz
    zrobić i za ile. Money order odpada, personal check też, bo za długo muszę
    czekać. I umówmy się, że allegro twojej karty kredytowej nie akceptuje.

> [...]
    > kupujacych. Nalezy zauwazyc ze ktokolwiek sprzedaacy cokolwiek na eBay czy
    > podobnym miejscu wiecej niz dwa razy w zyciu zapewne umozliwi klientowi
    > uzywanie PayPal i roznych kart kredytowych. Ja osobiscie jestem czestym
    > uzytkownikiem aukcji i innych zakupow internetowych od ponad 10 lat i albo
    > uzywam kart kredytowych do zakupow albo PayPal z uwagi na zupelne
    gwarancje
    > tych systemow platniczych. Uzywam PayPal od 5 lat czyli od poczatkow
    > istnienia tego systemu i posiadam zwykle personalne i biznesowe konta.

    Jak wyżej, możesz sobie używać kart kredytowych.
    Ja też używam, ale niestety nie polskich.

    Dalsza cześć twojej wypowiedzi kręci się wokól tego samego więc nie będę jej
    cytował.
    Akceptacja przez paypal polskich kart kredytowych już dawno rozwiązała by
    ten problem i tego typu posty by nie istniały.

    Patrzysz z punktu widzenia amerykańskiego i tylko amerykanskiego.
    Aż ci się dziwię, że nie zauważasz, ża na świecie jest więcej kontytnetów
    niż tylko USA.

  • 13. Data: 2003-11-28 21:37:41
    Od: "L1962" <L...@v...net>

    "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message

    > mógłbyś napisać z którego do którego?

    Citi bank do Citi. Zgadlem?

  • 14. Data: 2003-11-28 22:00:50
    Od: " " <0...@g...pl>

    poilkj <...@...a.a.a.invalid> napisał(a):
> [...]
    muszę
    > czekać. I umówmy się, że allegro twojej karty kredytowej nie akceptuje.

    Zasady zakupow na aukcjach internetowych sa mniej wiecej podobne na calym
    swiecie. W moim przypadku po pierwsze PRZED przystapieniem do danej aukcji
    ja ZAWSZE sprawdzam jakie formy zaplaty sa oferowane przez sprzedawce.

    W twoim przypadku tez przypuszczam ze lepiej bedzie dowiedziec sie PRZED
    przystapieniem do aukcji o formach zaplaty bezposrednio od sprzedawcy niz od
    swojego banku. Twoj bank bedzie pomocny tylko wtedy kiedy on jest SPRZEDAWCA
    na danej aukcji i tutaj bank tak jak ktokolwiek inny moze sobie wybrac
    odpowiednie dla siebie formy zaplaty.

    Po drugie ja ostatnio osobiscie na aukacjach place wylacznie kartami
    kredytowymi lub PayPal'em wiec wybieram tylko jedna z tych opcji tylko
    dlatego ze tranzakcje sa gwarantowane w 100% i moja odpowiedzialnosc jest
    praktycznie zero.

    > Jak wyżej, możesz sobie używać kart kredytowych.
    > Ja też używam, ale niestety nie polskich.

    Wszystkie najzwyklejsze karty (VISA, M/C, American Express etc.) sa
    akceptowane uniwersalnie wszedzie na swiecie. Byc moze w Polsce sa dostepne
    jakies inne karty (nieakceptowane powiedzmy poza Polska czy w internecie)
    ale to nie jest wina sprzedawcy lecz twojej karty. I tutaj raczej kupujacy
    czyli ty powinien orientowac sie jaka karte uzywa w danej chwili.
    Oczywiscie, jezeli nie wiesz gdzie mozesz uzywac swoja karte to mozesz w
    swoim banku dowiedziec sie i postarac o jakas zwykla karte akceptowana
    wszedzie na swiecie.

    W tym przypadku tez nalezy zrobic to PRZED przystapieniem do aukcji a nie
    zawracac dupy sprzedawcy nieaktualnymi kartami czy jakimis innymi kartami
    ktore nie moga byc akceptowane przez sprzedawce.

> [...]
    > Akceptacja przez paypal polskich kart kredytowych już dawno rozwiązała by
    > ten problem i tego typu posty by nie istniały.

    Ale tutaj tez nie powinno byc problemu. Jezeli wiesz ze PayPal nie akceptuje
    uzytkownikow z Polski lub takiej czy innej twojej karty z innego kraju to
    poszukaj sobie innej formy zaplaty -- moze to byc cos podobnego do PayPal
    lub bezposrednie uzywanie karty kredytowej poniewaz te sa z reguly
    akceptowane uniwersalnie na swiecie i oplaty dla kupujacego sa albo zero
    albo zblizone do zera.

    Jezeli natomiast jestes wielkim fan'em aukcji internetowych i zamierzasz
    powiedzmy kupowac lub sprzedawac cokolwiek powiedzmy na eBay to ewentualnie
    oplaci sie zalozyc jakies tanie lub darmowe konto powiedzmy w jakims kraju
    niedaleko Polski jak np. w Niemczech czy bezposrednio w USA ktore pozwoli na
    otworzenie konta PayPal. Poza tym przypuszczam ze w ciagu kilku miesiecy
    uzytkownicy z Polski tez beda w stanie zalozyc konta PayPal.

    > Patrzysz z punktu widzenia amerykańskiego i tylko amerykanskiego.
    > Aż ci się dziwię, że nie zauważasz, ża na świecie jest więcej kontytnetów
    > niż tylko USA.

    Z punktu widzenia sprzedawcy na aukcjach nie interesuja mnie zadne problemy
    ani z punktu widzenia amerykanskiego ani z jakiegokolwiek innego punktu
    widzenia. Na aukcjach zasady sa identyczne dla wszystkich. Osobiscie irytuje
    mnie to ze ktokolwiek przystepuje do mojej aukcji bez zorientowania sie
    wlasnie jakie formy zaplaty ja oferuje czy do jakich krajow ja wysylam dany
    towar.

    Bedac sprzedawca mnie naprawde nie interesuja jakiekolwiek problemy
    kupujacego z kartami kredytowymi, PayPal'em czy innymi formami zaplaty i ja
    nie mam zamiaru renegocjowac nowych form zaplaty dla indywidualnych klientow
    tylko dlatego ze oni WCZESNIEJ NIE PRZECZYTALI jakie formy zaplaty sa
    akceptowane przeze mnie.

    Kiedy kupuje cokolwiek tez nie interesuja mnie jakiekolwiek problemy
    sprzedawcy z jego bankiem, jego poczta czy z czymkolwiek innym. Ja
    spodziewam sie uzyskania tylko tego co kupuje i nic wiecej. Ja nie mam
    zamiaru renegocjowac terminu dostawy czy cokolwiek innego po wygraniu
    aukcji. W kilku przypadkach kiedy mialem jakiekolwiek problemy to daje
    czasami sprzedajacemu jedna dodatkowa szanse w bardzo okreslonym terminie i
    jezeli on nadal nie potrafi sie wywiazac to ja kanceluje tranzakcje i on
    dostaje negatywne oceny. I poniewaz ja nigdy nie uzywam form zaplaty innych
    niz 100 procent gwarantowanych lub z absolutnym zerem odpowiedzialnosci to
    straty moje ograniczaja sie wylacznie do strat czasu etc. w danym przypadku
    a nie do strat finansowych.

    0sa

  • 15. Data: 2003-11-29 00:01:49
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    <0...@g...pl> wrote in message news:bq8gii$k8a$1@inews.gazeta.pl...

    > Wszystkie najzwyklejsze karty (VISA, M/C, American Express etc.) sa
    > akceptowane uniwersalnie wszedzie na swiecie.

    Wszystkie polskie karty są akceptowane wszędzie na świecie z wyjątkeim
    PayPal.
    Ty jesteś nieświeży.
    Kiedy ty ostatni raz cokolwiek o Polsce słyszałeś, bo mam wrażenie, że
    strasznie dawno.
    Polskie banki pobierają prowizję za wire transfer w podobnych wysokościach
    co inne banki na świecie.
    Jest to kwota kilkunastu, kilkudziesięciu dolarów. Tylko przy zakupach za
    kilka dolarów taki przelew absolutnie się nie opłaca.
    Ponieważ PayPal nie akceptuje kart kredytowych wydawanych przez polskie
    banki to robi się problem bo eBay przestaje być tani.
    I dlatego cała ta dyskusja się zaczęła. W momencie kiedy PayPal zacznie
    akceptować polskie karty, problem zniknie.
    Sam spróbuj zapłacić na eBay'u nie używając karty kredytowej albo PayPal i
    okaże się, że masz podobny problem.
    Czy wymyśliłeś już jak przelać mi te wspomniane wcześniej $10 ponosząc małe
    koszty?
    I nie pisz, że to problem mojego banku, albo mojej karty, bo to świadczy o
    tym, że nie masz zielonego pojęcia o tym jakie karty są wydawane przez
    polskie banki.

  • 16. Data: 2003-11-29 01:55:48
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    nosty napisal/a:

    > Nieswiadomym bedac, tydzien temu wygralem aukcje pewnego Amerykanina
    > na eBayu.
    >
    > Od tygodnia probuje kolejno nastepujacych metod:
    >
    > 1) BidPay - kupa. Moja "miedzynarodowa" karta Maestro z PKO SA jest
    > g... warta musze miec VISA albo MasterCard a i to nie kazda. Na karte
    > poczkeam 2 tygodnie ale nie w PKO SA bo tu biora 65zl za obsluge karty
    > rocznie.

    można tam też zapłacić kartą inteligo visa electron - oczywiście dopuszczam
    myśl, że jej nie masz, a nawet że nie masz tam w tej chwili konta, ale koszt
    to niecałe 12 zł rocznie a dodatkowo można wypłacać dzięki niej kasę z
    bankomatów PKO BP (tzn., chciałem po prostu powiedzieć, że nie musi być
    (zwykle droga) karta wypukła).

    A swoją drogą - gdzie trzeba pracować, żeby "załatwić" Polakom paypal'a -
    pierwszy kto to zrobi zostanie chyba drugim Łukasiewiczem (albo trzecim, bo
    ten pierwszy wynalazł lampę naftową :))).

    Zbiggy

  • 17. Data: 2003-11-29 02:18:34
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <FePxb.32509$cJ5.5090@www.newsranger.com>, L...@v...net
    says...

    > "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message

    > Citi bank do Citi. Zgadlem?

    Nie... akurat nie .... od jednego z grupowiczow giedys slyszlaem ze Citi
    US do Citi PL go nic nie kosztuje kiedy robi to przez WWW. Kilku
    godzinne rozmowy z Citi przyniosly mi tylko informacje, ze za taki
    transfer pobieraja w Citi US 15 dolcow. Nie oplacalo mi sie zakladac
    konta w Citi US bo w stanie w ktorym mieszkam akurat nie ma zadnego
    oddzialu a mi sie nie chce slac czekow do oddzialu i czekac kilka dni na
    uznanie konta.

    Ja robie Wells Fargo -> Citi PL. Od razu z gory uprzedzam, jak
    zadzwonisz do banku ?Wells Fargo/ to zapiewaja ci hmm... chyba $30.
    Nawet dlugie dyskusje z wiceprezesem oddzialy przynosily odpowiedz $30
    (ich tlumaczenie "bo to przelew miedzynarodowy") .... ALE .. po kilku
    interwencjach w banku zadzwonil kierownik (?) i wyjasnil, ze przelew do
    Citi PL jest obciazany jak za przelew KRAJOWY (fed wire) gdyz oni sla
    pieniadze tylko do Citi w NY. Standardowa oplata za przelew krajowy w
    Wells Fargo to $15 ... CHYBA, ze bedziesz mial ZDEFINIOWANE przelewy,
    wtedy zlecenia zlozone przez telefon ida za $10. Jak na razie wykonalem
    juz kilka takich przelewow i wszystkie przynosily taki sam skutek, jesli
    chodzi o prowizje za przelew - $10

    AP

  • 18. Data: 2003-11-29 04:43:48
    Temat: Re: Kasa za aukcje. . . inaczej niz PayPal
    Od: " 0sa" <0...@g...pl>

    poilkj <...@...a.a.a.invalid> napisał(a):

    > <0...@g...pl> wrote in message

    > Wszystkie polskie karty są akceptowane wszędzie na świecie. . .

    Wiec tym bardziej nie widze problemu -- wybierasz wiec aukcje gdzie
    przyjmowane sa karty kredytowe. Jaki tutaj problem?

    > Polskie banki pobierają prowizję za wire transfer w podobnych wysokościach
    > co inne banki na świecie. . .

    Piszesz bzdury. Moje banki sa na swiecie i nie pobieraja zadnych prowizji
    lecz stale oplaty za wire transfer i poniewaz zaden z nich nie ma podobnych
    oplat to w jaki sposob te ROZNE oplaty moga byc podobne do prowizji w
    polskich bankach?

    A tak naprawde to zastanow sie czy ktos NORMALNIE placi za aukcje poprzez
    wire transfer jezeli kazdy zapewne wie ze wire transfer nie jest
    gwarantowany i w przypadku fraud to ustawowo masz male szanse odzyskania
    pieniedzy. Zreszta przy kazdej z milionow tranzakcji w eBay dla przykladu
    pisze wyraznie ze wire transfers czy przelewy wiaza sie z odpowiedzialnoscia
    wiec wysylajacy powinien wiedziec ze tego rodzaju zaplata laczy sie ryzykiem
    i odpowiedzialnoscia.

    A tym bardziej kto normalnie placi rutynowe kwoty kilku do kilkudziesieciu
    dolarow jezeli oplata plus jakies prowizje w przypadku Polski wyniosloby
    prawie drugie tyle samo? Ja osobiscie nie spotkalem sie z takim przypadkiem.

    > Ponieważ PayPal nie akceptuje kart kredytowych wydawanych przez polskie
    > banki to robi się problem bo eBay przestaje być tani.

    Bzdura. PayPal dziala tylko w okolo 37 krajach i nawet w tych niekoniecznie
    we wszystkich dziala to w obie strony podobnie jak w USA. W niektorych z
    tych krajow uzytkownik moze wylacznie wysylac pieniadze. W innych nie moze
    wybierac pieniedzy w lokalnym banku. W Polsce i stukilkudziesieciu innych
    krajach PayPal nie dziala wcale wiec to nie jest problem karty kredytowej.

    Dla zatwardzialych uzytkownikow eBay czy innych aukcji w krajach gdzie nie
    dziala PayPal jedyna poprawna i dopuszczalna droga na zalozenie konta PayPal
    to zalozenie jego w jednym z krajow gdzie dziala PayPal.

    Dla okazjonalnych uzytkownikow aukcji w innych krajach PayPal nie jest
    konieczny. Ostatecznie codziennie an aukcjach odbywaja sie miliony
    transakcji i jezeli nawet ponad 80% z nich oferuje PayPal to wcale nie
    znaczy to ze jest to TYLKO PayPal -- sprzedawcy z reguly oferuja wiele
    roznych sposobow placenia a szczegolnie jezeli ich produkty sa wysylane i
    popularne w wielu krajach. Jak juz poprzednio sugerowalem najlepszym
    sposobem na zakupy pozostaja zwykle karty takie jak VISA, M/C, Discover etc.
    i spory procent sprzedawcow oferuje opcje przyjmowania roznych kart
    bezposrednio.

    Tranzakcje kartami w wielu krajach sa ubezpieczone lub posiadaja absolutne
    zero odpowiedzialnoscie dla klienta i z reguly dzialaja wszedzie na calym
    swiecie bezproblemowo i nadal koszt dla kupujacego jest albo zero albo
    najwyzej kilka procent co w rutynowej tranzakcji to niewiele.

> [...]
    > akceptować polskie karty, problem zniknie.
    > Sam spróbuj zapłacić na eBay'u nie używając karty kredytowej albo PayPal i

    Bzdura. Jezeli chcialbym zaplacic na eBay nie uzywajac karty kredtowej lub
    PayPalu to nadal istnieje szereg innych albo darmowych albo malokosztownyuch
    opcji zupelnie bezryzykownych dla rutynowych malych tranzakcji (ponizej
    $200) i dla przykladu moge skorzystac ze zwyklego Money Order (dostepny na
    kazdej poczcie za dokladnie 90 centow lub w bankach czy sklepach za nieco
    mniej lub wiecej -- ryzyko ograniczone do $25. Podobnie tak zwany Bank lub
    Cashiers Check (ceny od zera do kilku dolarow w niektorych bankach)gdzie
    ryzyko tez jest ograniczone praktycznie do $25. Zwykly personal czek
    kosztuje mnie praktycznie zero w kazdym koncie jakie posiadam i tez na eBay
    maksymalne ryzyko w takich rutynowych tranzakcjach do $200 to najwyzej $25.

    Istnieja inne mozliwosci i posiadam od kilku lat konto Yahoo Direct Pay
    ktore czasami uzywam do darmowych personalnych przesylek pieniedzy i
    ostatnio nie uzywam do aukcji tylko dlatego ze serwis ten nie jest popularny
    i uniwersalnie znany na aukcjach tak jak PayPal ale dziala on podobnie jak
    PayPal w USA czyli przesylka pieniedzy jest tez zupelnie darmowa.

    Posiadam tez inne podobne konto Ecount ktore dziala podobnie jak PayPal ale
    ze nie jest popularne to nie uzywam go prawie wcale od dwoch lat.

    Moglbym skorzystac tez z BidPay choc ten serwis jest jednym z najdrozszych
    jaki znam i raczej wskazanay dla uzytkownikow w innych krajach gdzie lepsze
    opcje nie sa dostepne ale i tutaj mowa jest o moze najwyzej kilku dolarach
    oplaty czyli nadal daleko do $30 czy $40 jak ktos tu placil za wire transfer
    na eBay.

    W rzeczywistosci jedna najdrozszych opcja czyli escrow (escrow.com) bylby
    tutaj tansza do rutynowych tranzakcji i powiedzmy dla zakupu $500 czy $800
    jest to $25 polowa z tego dla sprzedawcy i kupujacego ale przynajmniej za ta
    sume ma sie absolutnie zupelna gwarancje otrzymania danego towaru. W
    praktyce escrow nie jest uzywany do rutynowych zakupow ale raczej do tych
    drozszych towarow gdzie czesto wlasnie wtedy sprzedawca oferuje pokrycie 50%
    kosztow tej opcji.

    Najgorsze i raczej niezalecane opcje do placenia na aukcjach to sa wlasnie
    przelewy i gotowka. Nalezy dodac ze gotowka oraz szczegolnie te instant Cash
    Wire Transfers sa niezalecane poprzez eBay i jak kazdy uzytkownik eBay wie
    ostrzzenie o tego rodzaju przesylkach jest zawarte w kazdej z milionow
    tranzakcji na eBay. Te opcje moga byc wylacznie oferowane tylko w dodatku do
    innych bardziej bezpiecznych opcji. Samo oferowanie pobierania zaplaty
    wylacznie gotowka lub poprzez instant wire transfer nie jest dopuszczalne i
    to jest zwykly fraud w eBay.

    W tej sytuacji lepiej wyslac byloby zaplate poprzez jeden z wielu serwisow
    takich jak np. e-gold gdzie podobnie nie ma gwarancji ale koszt wysylki
    pieniedzy jest znikomy -- w rutynowych zakupach doslownie centy i glowny
    koszt tam to nie sa wysylki oplat lecz wymiana walut na metal ale dziala to
    w wielu miejscach na swiecie bardzo dobrze i stosunkowo niedrogo.

    0sa

  • 19. Data: 2003-11-29 05:55:16
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    > Wiec tym bardziej nie widze problemu -- wybierasz wiec aukcje gdzie
    > przyjmowane sa karty kredytowe. Jaki tutaj problem?

    Takie, że po pierwsze większośc aukcji preferuje paypal, a po drugie jeśli
    akceptuje karty kredytowe obok paypal, to zwykle
    "sorry, no international credit cards"
    Ta reszta co została, ma u mnie duże plusy.
    A próbowałeś np. w walmart kupić coś nieamerykańską kartą kredytową przez
    internet?
    Jak nie, to spróbuj, fajne doświadczenie.

> [...]
    podobnych
    > oplat to w jaki sposob te ROZNE oplaty moga byc podobne do prowizji w
    A ile wynosi ta stała opłata w twoim banku $15, $30 ?
    To ja dziękuję.

    > A tak naprawde to zastanow sie czy ktos NORMALNIE placi za aukcje poprzez
    > wire transfer...
    Zastanowiłem się już dawno.
    Normalnie nie. Bo ma amerykańską kartę kredytową, lub konto w amerykańskim
    banku podpięte do paypal i nawet nie zauważa problemu.
    Nienormalnie zaczyna się wtedy kiedy masz nieamerykańską kartę i
    nieamerykańskie konto.
    Zresztą nienormalnie jest w dużej ilości amerykańskich sklepów
    internetowych, gdzie akceptują tylko swoje karty.
    Przykład walmart masz wyżej.
    Konia z rzędem temu kto zapłaci w walmarcie polską wizą lub mastercardem
    przez internet.
    Oczywiście fizycznie w sklepie nie ma problemu.

> [...]
    > dolarow jezeli oplata plus jakies prowizje w przypadku Polski wyniosloby
    > prawie drugie tyle samo? Ja osobiscie nie spotkalem sie z takim
    Normalnie nie, tylko, że jak nie ma możliwości zrobienia tego normalnie, to
    zaczyna myśleć jak to zrobić nienormalnie jak najmniejszym kosztem.
    Chyba założę firmę pośredniczącą. Pieniędze na moje konto w Polsce, a ja
    będę płacił dalej PayPalem.

> [...]
    > krajach PayPal nie dziala wcale wiec to nie jest problem karty kredytowej.

    Co bzdura? Że PayPal nie akceptuje polskiej karty kredytowej?
    To spróbuj polską kartę dodać do swojego konta w PayPal.
    To sam zobaczysz tą bzdurę na własne oczy czerwonymi literami wypisaną.

> [...]
    PayPal
    > to zalozenie jego w jednym z krajow gdzie dziala PayPal.

    O trafiłeś w sedno.
    To powiedz mi ile banków pozwala na założenie konta w innym kraju bez
    obecności tam.
    Tylko, cholera, jak tam teraz przelać pieniądze? Tanio!!!
    A może prościej byłoby, dołączyć Polskę do PayPal. Nawet w jedną stronę.
    Płacenie komuś za pomocą PayPal.

> [...]
    etc.
    > i spory procent sprzedawcow oferuje opcje przyjmowania roznych kart

    Pod warunkiem, że jest to VISA/MC/Discover wystawiona przez amerykański
    bank.

> [...]
    eBay
    > maksymalne ryzyko w takich rutynowych tranzakcjach do $200 to najwyzej

    Sam jesteś bzdura.
    Ptzypominam ci, że dyskusja toczy się na polskiej, a nie amerykańskiej
    grupie dyskusyjnej.
    Money order funkcjonuje w Stanach, a nie w Polsce.
    Idź w Polsce na pocztę i powiedz, ze chcesz money order, to pani w okienku
    oczy wyjdą z orbit.
    W Polsce (i w Europie też) z personal check banki wycofały się już parę lat
    temu.
    Cashier Check, czy jakikolwiek czek z Polski do Stanów idzie z tydzień a po
    za tym jeszcze się czeka na jego realizację.
    Mało skuteczna i powolna metoda.
    Czekam na dalsze propozycje.

> [...]
    > i uniwersalnie znany na aukcjach tak jak PayPal ale dziala on podobnie jak
    > PayPal w USA czyli przesylka pieniedzy jest tez zupelnie darmowa.

    Nie mam i nie znam. Ale jak sam piszesz nie nadaje się do niczego.
    Po drugie jak tam wysłać pieniądze z Polski? Tanio ma być!!!!

> [...]
    > opcje nie sa dostepne ale i tutaj mowa jest o moze najwyzej kilku dolarach
    > oplaty czyli nadal daleko do $30 czy $40 jak ktos tu placil za wire
    Z tego co pamiętam to BidPay też się wypiął na Polskę.
    Nie wiem jak teraz bo nie korzystam już od paru lat.
    Jak ktoś ma doświadczenie, to niech napisze.

> [...]
    > drozszych towarow gdzie czesto wlasnie wtedy sprzedawca oferuje pokrycie

    A co z transakcjami do 10$, 100$, bo takich jest większość?

> [...]
    > koszt tam to nie sa wysylki oplat lecz wymiana walut na metal ale dziala
    > w wielu miejscach na swiecie bardzo dobrze i stosunkowo niedrogo.

    Tylko pobierają prowizję w wysokości kilku procent co w sumie sprowadza się
    na to samo.

    Nadal czekam na pomysł jak wysłać 10 dolarów do Polski.
    Jak wysłać 10000 to wiem. Zapłacić 30$ za wire transfer i się nie
    przejmować.
    Jak wysłać $1000 też wiem. Wysyłam czek, a po drugiej stronie w oczekiwaniu
    na sporą kasą wytrzymają miesiąc zanim ją zobaczą.
    Jak wysłać 10 dolarów? Nie mam zielonego pojęcia.

  • 20. Data: 2003-11-29 06:01:10
    Od: " 0sa" <0...@g...pl>

    poilkj <...@...a.a.a.invalid> napisał(a):

    > Kolego ty w innym świecie żyjesz.
    > My mówimy o Polsce, nie o USA.

    Rozchodzi sie wylacznie o wyslanie kasy do USA na zakup w eBay wylacznie.
    Watpie aby ktokolwiek tutaj mial problemy z przeslaniem zaplaty wewnatrz
    Polski ale skoro niektorzy tutaj maja problemy z placeniem na eBay lub placa
    po $30 lub wiecej za wyslanie niegwarantowanej oplaty za rutynowe aukcje na
    eBay to nie zdziwilbym sie ze maja problemy z wyslaniem zaplaty w Polsce
    gdzie przewaznie jest to nieco trudniejsze.

    > po pierwsze w polsce możesz sobie 10 kont założyć, i żadne nie pośle ci
    > pieniędzy zbyt tanio do stanów.
    > po drugie możesz sobie wyrobić 100 kart kredytowych i żadnej ci paypal nie
    > zaakceptuje

    PayPal nie oferuje swoich uslug w Polsce wiec nie ma tutaj dyskusji choc dla
    chcacego nie ma tutaj zbyt wielkiego problemu i znam ludzi ktorzy uzywaja
    PayPal bedac w Polsce. Jak juz sugerowalem wczesniej poza PayPal'em istnieja
    inne sposoby taniej oplaty za aukcje na eBay i zwykle karty kredytowe sa
    zapewne najlepsze i praktycznie nie kosztuja nic kupujacego z wyjatkiem
    znikomej prowizji czy oplaty za wymiane walut. Nawet w Polsce oplaty te w
    rutynowej tranzakcji beda raczej niewielkie.

    0sa