    From: " Osa" <0...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kasa za zakupy. . . w Walmart
    Date: Sat, 29 Nov 2003 07:17:15 +0000 (UTC)

    poilkj <...@...a.a.a.invalid> napisał(a):

    > Takie, że po pierwsze większośc aukcji preferuje paypal, a po drugie jeśli
    > akceptuje karty kredytowe obok paypal, to zwykle
    > "sorry, no international credit cards"
    > Ta reszta co została, ma u mnie duże plusy.
    > A próbowałeś np. w walmart kupić coś nieamerykańską kartą kredytową przez
    > internet?
    > Jak nie, to spróbuj, fajne doświadczenie.

    Po pierwsze jak juz stwierdzalem ja z reguly nie mam tego typu problemow
    tylko dlatego ze zanim przystapie do aukcji lub do zakupow w sklepie
    internetowym to przeczytam przynajmniej te glowne informacje odnoszace sie
    np. do ceny towarow i przysylki, oferowanych form zaplaty, czy mozliwosci
    wysylki do innych krajow.

    W twoim powyzszym przypadku po pierwsze jezeli pisze wyraznie "sorry, no
    international credit cards" to zapewne nie jest to napisane do ozdoby lub
    zasmiecania ekranu ale po to abys PRZECZYTAL to i zaprzestal uzywania swojej
    karty z innego kraju nie tylko po to aby nie zuzywac elektrycznosci w
    serwerze. :)

    Podobnie w przypadku Walmart.com problem wyraznie ogranicza sie do
    PRZECZYTANIA tych kilku glownych informacji NIEZBEDNYCH przed wykonaniem
    tranzakcji. I tutaj na stronie internetowej walmart.com na pierwszej stronie
    na samej gorze znajduje sie PODKRESLONY link dla International Customers.

    Wystarczy kliknac na ten link i natychmiast dowiesz sie jakie formy zaplaty
    sa akceptowane a jakie nie i gdzie mozna wyslac przesylke. I tak jezeli
    przeczytalbys ze "The Walmart.com Web site only ships orders within the 50
    states, APO/FPO military addresses as well as major offshore territories and
    protectorates of the United States. All prices are in U.S. dollars, and we
    do not accept checks, money orders or credit cards issued by foreign (non-
    U.S.) banks.

    At this time, we do not ship to Canada, Puerto Rico or other destinations
    outside the U.S. For more details, see Where can I have my order shipped?
    If you are looking for information about Wal-Mart Stores outside the U.S.,
    please visit Wal-Mart International Operations."

    Dalej czytajac dowiesz sie wiecej szczegolow gdzie przysylke mozna
    wyslac: "Within the U.S. and major U.S. protectorates: We ship most items to
    all states, including Alaska and Hawaii, plus the following major
    protectorates and territories of the United States: American Samoa,
    Federated States of Micronesia, Guam, Marshall Islands, Northern Mariana
    Islands, Palau and U.S. Virgin Islands.
    APO/FPO military addresses: We ship to APO/FPO military addresses. However,
    not all items can be shipped to APO/FPO addresses. These items are clearly
    identified on the item description pages on our site. When shipping to an
    APO/FPO address, delivery may take 3 to 6 weeks. Further restrictions on
    item type, size and weight may exist in the country in which the APO/FPO
    address is located. Some merchandise may not be deliverable to these
    countries. Please contact your local post office to verify item type, size
    and weight restrictions for the country in which your APO/FPO address is
    located."

    To powyzsze szczegolowe informacje wytlumaczala dla Ciebie wszystko co jest
    potrzebne i napewno przeczytanie ich zaoszczedzilo by nieco elektrycznosci w
    serwerze i tez byc moze nieco twojego czasu"

    Oczywiscie NIEPRZECZYTANIE tych informacji w sklepie takim jak Walmart
    najwyzej przyczyni sie do straty czasu przez ciebie samego. W wypadku aukcji
    (z czym ja spotkalem sie wielokrotnie) NIEPRZECZYTANIE tego rodzaju
    informacji doprowadza dodatkowo do straty np. MOJEGO czasu co staje sie
    rzeczywiscie problemem. W niektorych swoich aukcjach z roznych wzgledow nie
    moglem wysylac towarow poza USA i pomimo ze wyraznie zaznaczalem ze towar
    wysylany jest wylacznie tylko do USA to przewaznie zawsze znalazl sie ktos
    np. z Kanady ktorym najprawdopodobniej wydawalo sie ze Kanada to nastepny
    stan USA. :)

    0sa