  • 21. Data: 2016-07-05 09:37:22
    Temat: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W tydzień kredytówkę załatwić ? Nie powiem, że absolutnie nie ma szans, bo w
    eurobanku załatwiłem (wziąłem wtedy visę classic na 3k, ale bez problemu chcieli dać
    również visę gold na 15k - pi*oko można było od ręki dostać kredyt na wysokość
    dochodów z ostatnich 3 miesięcy) - ale to był wyjątek i rzeczywiście trwało tydzień -
    ew. troszkę można by przyśpieszyć zlecając wysyłkę karty kurierem, o ile mają to w
    ofercie, ale nie wiem, czy dadzą radę w ten sposób przesłać PIN (półtorej roku temu
    jeszcze przesyłali w kopertach, a zmiana tylko w bankomacie, więc trzeba poznać ten
    pierwszy PIN by go zmienić).

    Więc wg mnie bez szans na kredytówkę, ew. napisz, jakie posiadasz, to wybierzemy
    najlepszą (czyt. najmniej złą).

    Czy debetówkę da radę w tydzień - tu większa szansa, wszystko zależy od poczty, ew.
    można dopłacić za wysylkę kurierem.
    Także też napisz, jakie masz, ew. jakie masz konta założone, to też coś poszukamy -
    choć założyć konto to chwila obecnie, tyle, że trzeba iść do oddziału, bo przez
    kuriera też może potrwać - np. na "kuriera" inpostu z dokumentami z VW banku czekałem
    tydzień, a kolejny tydzień trwało, nim oddał je do banku.
    Jedno co mogę polecić od ręki, to założenie konta w kantorze aliora - ćwiczone 2
    tygodnie temu, konto działające pół godziny po sesji elixir (zakłada się przelewem z
    innego banku) - i zamówienie debetówek - jeśli masz zamiar płacić w euro, to
    debetówki do konta w euro, jeśli w funtach, do do konta w GBP a jeśli w jakiejś innej
    walucie, to do konta w $.
    Jedyna wada w stosunku do kredytówki to brak kredytu - ale kantor aliora ma tak małe
    spready, że taniej wyjdzie kupić 2 razy więcej waluty niż wynoszą przewidywalne
    wydatki, a potem ją odsprzedać, niż dać się skroić na prowizjach czy kursach
    złotówkowych kredytówek.

  • 22. Data: 2016-07-05 10:16:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Bać się nie należy, ale należy być ostrożnym i poznać temat dla posiadanych kart -
    albo przed wyjazdem wyrobić sobie jakąś nową, lepszą.
    Ale przede wszystkim poznać temat dla posiadanych - bo karta może nie zadziałać i
    wtedy trzeba wiedzieć, jaką dawać w następnej kolejności, by minimalizować straty.

    I trzeba też wziąć pod uwage okoliczności - akurat Chorwacja i kuna to jaskrawy
    przykład, na pewno nie warto kupować w Polsce w kantorze, ceny są z sufitu - o ile w
    ogóle da się kuny kupić, zwykle jest z tym kłopot, a jeśli są w ofercie, to tylko na
    skup, żeby orżnąć przyjeżdżających Chorwatów (np. w przejściu podziemnym pod Rndem
    Dmowskiego) - także kupić można tyle, ile Chorwaci sprzedali ;P
    Sprawdzałem - lepiej wziąć euro i kupić kuny w Chorwacji, oczywiście nie na lotnisku
    ani na poczcie - albo, za pomocą dobrej karty, płacić bezgotówkowo i/lub wypłacić z
    bankomatu na miejscu.
    Jeśli jednak jedziemy do strefy euro, porównanie z kantorem będzie inne.

    Akurat eurobank jest niezły do płatności za granicą - ale uwaga, tam też się trzeba
    przyjrzeć, OIDP prowizja 1% (to, dla kart visa, jest prowizja eurobanku, a nie visy -
    visa swoją bierze w kursie, choć i tak jest o niebo lepszy niż w kantorach) jest
    tylko dla debetówek dla konta prestige.
    Poza tym jest to bodajże jedyna opłata również dla wypłat z zagranicznych bankomatów
    - ale to lepiej sprawdzić, również np. to, ile jest takich bezpłatnych wypłat np. na
    miesiąc.
    W MC jest analogicznie - tutaj eurobank bierze sobie prowizję w kursie euro - 4,50 w
    porównaniu do średniego z tego dnia 4,38 - wychodzi 2,7% - ciekawostka, że tu z 2,7%
    wychodzi tyle samo co z 1% dla visy - odpowiedzią jest różnica w kursach: visy
    HRK->PLN i mc HRK->EUR (i jeszcze są różne dni - pamiętajmy, że kurs organizacji
    bierzemy z dnia transakcji, a kurs EUR->PLN banku - z dnia rozliczenia).
    Raifi jak widać też pięknie rozliczał po kursie organizacji i nie brał prowizji (o
    ile nie przegapiłeś albo np. naliczą po miesiącu) - a jaka to karta raifiego ?
    Bo z eurobanku rozumiem że debetówki visa oraz mc - a do jakiego konta ?

  • 23. Data: 2016-07-05 10:36:30
    Od: l...@g...com

    W dniu wtorek, 5 lipca 2016 09:37:24 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]
    wydatki, a potem ją odsprzedać, niż dać się skroić na prowizjach czy kursach

    Mam obecnie kredytówkę w Citi Srebrną Visę Payback.
    Konta mam w Aliorze, IdeaBanku i mBanku.

    Kumpel kilka miesięcy temu załatwiał kredytówkę w Getinie i kartę dostał po 5 dniach,
    więc myślałem że dam radę....

    Wylatuję dokładnie 14 lipca wieczorem więc teoretycznie jeszcze mam 9 dni !!

  • 24. Data: 2016-07-05 10:48:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:
> [...]

    >dostał po 5 dniach, więc myślałem że dam radę....
    >Wylatuję dokładnie 14 lipca wieczorem więc teoretycznie jeszcze mam 9

    Kto wie, moze i da rade, ale musisz sie pospieszyc i najlepiej zaraz
    zawnioskowac. Zaraz, a nie po poludniu - zawsze to jeden dzien wiecej
    :-)
    A tu sprawdzanie zdolnosci kredytowej (chyba, ze cie w banku znaja),
    sezon urlopowy, kurierzy ...

    A tak swoja droga - probowal ktos karty przedplaconej kupionej za
    granica ?
    Przelewy SEPA teraz tanie i szybkie ...

    J.

  • 25. Data: 2016-07-05 11:04:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kredytówka citi - w sumie zerżną ponad 6% (5,8% prowizji citka i do 1% visy) - także
    raczej w ostateczności z uwagi na pobodno niezawodność na całym świecie - będzie to
    ostatnie karta, która nie zadziała ;>

    mBąk - też troszkę ponad 6% dla kart visa (5,9% prowizji mBąka i do 1% visy) oraz ok.
    5% dla kart mc przy płatnościach w euro oraz 6% dla innych walut.
    Ew. debetówka walutowa - w euro, $, gbp - dla płatności w tych walutach - ale w
    innych nie opłaca się płacić - biorą dodatkowo 3%. Karta niestety nie jest darmowa -
    30zł za wydanie i każdy kolejny rok użytkowania.

    Skoro masz konto w aliorze to możesz założyć kantor walutowy natychmiast - będziesz
    miał ten sam identyfikator co w "zwykłym" aliorze, jedynie trzeba zaakceptować
    dokumenty. Przelewy między aliorem a kantorem chodzą bodajże w czasie rzeczywistym.
    Także tu polecam - zakładaj i zamawiaj kartę. Ew. zadzwoń i zapytaj, ile może iść
    taka karta - jeśli potrzebujesz szybciej, to wysyłka kurierem kosztuje 50zł. Jeśli
    potrzebujesz w więcej niż jednej walucie (przypominam - do płatności w inynch
    walutach niż euro i gbp tylko karta dolarowa !) to może uda się ich namówić do
    wysłania dwóch kart jedną przesyłką (i za jedną opłatą).

    Idei nie znam.
    A getin - napiszę tylko, że podobno mają kartę bez prowizji za przewalutowanie i
    rozliczaną w PLN - ale nikogo do wpadnięcia w to bagno nie będę namawiał.

  • 26. Data: 2016-07-05 11:08:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > A tak swoja droga - probowal ktos karty przedplaconej kupionej za
    > granica ?
    > Przelewy SEPA teraz tanie i szybkie ...
    To może być ciekawe, ale ma jedną wadę - trzeba pojechać za granicę i to kupić.
    Choć chyba jednak pieść przeszłości - karty przedpłacone są wycofywane w PL, więc
    pewnie i na zachodzie, jako źródło finansowania terroryzmu i prania brudnej kasy.
    A przelewy SEPA rzeczywiście mogą być tanie - a nawet, jak w kantorze aliora, darmowe
    (do sumy kupionych u nich euro) - ale czy są tak szybkie... Na pewno nie jak elixir -
    i właściwie w stosunku do debetówki aliorowo-kantorowej nic nie dadzą, może jedynie
    więcej niż jedna darmowa wypłata w bankomacie na miesiąc - ale za to będą coś tam
    kosztować. No i może nie będą zachęcać do DCC ;>

  • 27. Data: 2016-07-05 11:38:24
    Od: l...@g...com

    W dniu wtorek, 5 lipca 2016 11:04:47 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    walutach niż euro i gbp tylko karta dolarowa !) to może uda się ich namówić do
    wysłania dwóch kart jedną przesyłką (i za jedną opłatą).

    Tylko, że kantor aliora daje tylko karty debetowe, a mnie bardziej zależy na karcie
    kredytowej !!

    A co myślisz o Raiffeisen Polbank (PIERWSZA KARTA KREDYTOWA MASTERCARD) ?? Niby jest
    rozliczana w EURO i nie ma prowizji za przewalutowanie ale pewnie ejst jakiś haczyk
    :)

    http://raiffeisenpolbank.com/documents/30393755/3768
    0289/TOOPLT_dla+um%C3%B3w+od+26+pa%C5%BAdziernika+20
    16_21.04.2016.pdf

  • 28. Data: 2016-07-05 11:59:38
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2016-07-05 o 09:27, J.F. pisze:

    > A dobrze popatrzyles ?

    Dobrze, dobrze ;)

    > Co to za karta ? Bo mnie juz przyzwyczaili, ze wyplata z bankomatu
    > zagranicznego to np 3% minimum 10 zl, plus za przewalutowanie nawet i 6%
    > ... czy moze przewalutowania juz nie ma, skoro Visa przelicza ?

    To jest debetówka Visa z EB (mam też MC )
    IMO najlepsza do lokalnych wypłat gotówkowych
    - wypłaty gotówkowe all country za 1% prowizji po kursie Visa ;)

    > Czyli co - nie bac sie platnosci kartami za granica, czy wyrabiac karte
    > w eurobanku ?

    To już kwestia jak komu lepiej i gdzie, ale w moim przypadku
    bezsensem byłoby kupowanie kun np. w kantorze w PL
    takoż kupowanie euro i zamiana ich tam na kuny
    Pomijając upierdliwość, dochodzi ryzyko oszustwa/kradzieży

    Poza tym, bankomat dawał min. 200 kun (ok. 120zl)
    więc nie obawiałem się że zostanę z niewykorzystaną lokalną walutą
    której później pasuje się jakoś pozbyć ;)
    - No niby zawsze można na dobrą rakije wymienić - LOL

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2016-07-05 12:10:08
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2016-07-05 o 09:27, J.F. pisze:

    > Czyli co - nie bac sie platnosci kartami za granica, czy wyrabiac karte
    > w eurobanku ?

    Vise niespersonalizowaną (chyba) dostaniesz od ręki
    - przynajmniej ja tak dostałem swego czasu przy otwarciu konta
    jak ruszał program Rodzina & Przyjaciele

    Pozdro

  • 30. Data: 2016-07-05 12:22:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Tylko, że kantor aliora daje tylko karty debetowe, a mnie bardziej zależy na karcie
    kredytowej !!
    Wiem, ale co poradzić, skoro za tydzień wyjeżdżasz - wg mnie w takiej sytuacji
    debetówka walutowa z kantoru aliora jest najlepszym wyjściem.
    Jak pisałem - bardziej opłaci się kupić 2-krotnie większą sumę waluty niż
    przewidujesz na wydatki (a jeśli zakładasz, że będziesz miał dostęp do netu, to
    możesz na bieżąco dokupować - a mając konto w aliorze - o ile to jest główne konto -
    nawet nie musisz na zapas przelewać do kantoru złotówek) i potem nadwyżkę odsprzedać
    - zapłacisz za to 0,3% - niż zapłacić 10 czy 20-krotnie wyższe prowizje czy też
    spread przy płatnościach kartami złotówkowymi.

    > A co myślisz o Raiffeisen Polbank (PIERWSZA KARTA KREDYTOWA MASTERCARD) ?? Niby
    jest rozliczana w EURO i nie ma prowizji za przewalutowanie ale pewnie ejst jakiś
    haczyk :)
    Haczykiem jest właśnie rozliczanie w EURO - bo rzeczywiście prowizji nie ma.
    Ale za EURO - które musisz kupić od raifiego, zapłacisz ok. 4,7% - spójrz na ich
    kursy walut - obecnie sprzedaż euro po 4,6431, a kurs NBP 4,4501.

    Także dobra karta to taka, która nie ma prowizji i jest rozliczana w PLN.
    Ale takich już jak na lekarstwo - była do 26.06 karta kredytowa wizz w mc - i już nie
    jest, podobno jest jeszcze jakaś taka kredytówka (chyba któraś visa) w getinie oraz
    podobno kredytówka visa w banku pocztowym.

    Poza tym ta "pierwsza KK" w raifim to właśnie taka dla dzieci - limit chyba do 3k.