  • 101. Data: 2016-12-02 21:45:04
    Temat: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Pewnie, że kursy w aliorze są lepsze, sam o tym wcześniej w tym wątku pisałem.
    Alior też nie jest lepszy od citi, a nawet trochę gorszy, jeśli chodzi o te 4
    podstawowe waluty - a wg mnie gorszy jest dlatego, że płacenie w innych walutach niż
    PLN, EUR, USD i GBP jest korzystne tylko przy używaniu karty USD - co oznacza, że
    trzeba mieć kupione dolary - zaś w citku jest korzystne przy podpięciu karty do konta
    w EUR (ale to wcale nie jest takie oczywiste, i z tej strony nie da się tego
    bezpośrednio wyczytać, trzeba pokombinować - a samemu citkowi cały tydzień - od
    poniedziałku do piątku - zajęło odpowiadanie na to pytanie).
    Inna sprawa, co jest lepsze - jedna karta przepinana czy dwie, każda do innej waluty.
    Tą drugą w aliorze trzeba zamówić, poczekać, aż dojdzie - chyba że komuś nie żal ew.
    15 zał opłaty lub zapłaci w biedronce 2zł za chlebek i alior będzie się musiał obejść
    smakiem 30gr ;>
    Ale jak się jedna popsuje, to druga jest...

    A właśnie, swoją drogą, to czy w ST kantoru aliora widać jakoś to, że karta jest
    zablokowana ? Bo mnie nastraszyłeś, byłem w Grecji, kupowałem bilety na autobus za
    4,4 euro - bez zawiadomienia tego mega-ostrożnego banku ;>
    Co prawda w szczegółach karty mam "status karty - aktywna", oraz do dyspozycji m.in.
    akcję "zablokuj", ale kto ich tam wie...
    Za poważnych ich nie uważam odkąd zamknęli mi konto dolarowe, a potem jeszcze się
    tłumaczyli, że może nie zamknęli, tylko zablokowali...
    Więc widać w ST ? Czy dopiero się to objawia przy próbie zapłaty ?

    Chociaż ten limit 5k - teraz jest max. 10k - to rzeczywiście jakaś kpina, marniuchna
    tak karta. citi w ogóle jest mało poważne, limit dzienny przelewów przez net też jest
    jakiś nieduży - za mieszkanie nie zapłacisz od razu, albo trzeba iść do oddziału i za
    przelew zapłacić - kicha. Nawet w popierdółce VW mogłem sobie ustawić milion - zaś w
    db, jak miałem domyślnie 50k, to mogłem kazać zrobić bez ograniczeń - a wyszło tak
    śmiesznie, że zrobili limit 99 999 999 999 999,00 PLN.

    A dlaczego zrezygnowałeś z citigold ? Oszczędności wydałeś i musiałbyś za konto
    płacić ?

  • 102. Data: 2016-12-03 01:33:22
    Od: Wojtek <k...@g...pl>

    El lunes, 28 de noviembre de 2016, 18:14:18 (UTC-3), Stiwi escribió:
    > Rozumiem to tak: przed każdym wyjazdem i każdą internetową transakcją powinieniem
    ich uprzejmie poinformować o tym, że chcę wydać swoje pieniądze. Podczas
    odblokowywania karty (którą zablokowali mi po rezerwacji hotelu online) będąc na
    urlopie zapisali sobie w jakim kraju przebywam i poprosiłem żeby nie blokowali mi
    karty. Pech chciał że w trakcie tego urlopu była też transakcja internetowa z kraju w
    którym akurat nie przebywałem na urlopie, ani w którym nie mieszkam, więc Alior sobie
    zablokował tą kartę ponownie pomimo wcześniejszych telefonicznych ustaleń...

    W sumie to dziwne trochę. Ok - ja mam karty walutowe TMUB ale to jest obsługiwane
    przez Aliora też i z nimi takich cyrków nie ma (jest inny, ale to pewnie uszkodzenie
    fizyczne) - płacę nimi dosyć często w internecie i na wyjazdach i jeszcze nie zdażyło
    się, żeby je zablokowali...

  • 103. Data: 2016-12-03 10:14:51
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Saturday, December 3, 2016 at 12:45:06 AM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
    [...]
> [...]
    musiał obejść smakiem 30gr ;>
    > Ale jak się jedna popsuje, to druga jest...

    Wg. mnie kilka kart do każdej waluty jest lepszym rozwiązaniem niż jedna
    multi-walutowa. Nie raz zdarzyło mi się z Citi być fizycznie w kraju z jedną walutą i
    płacić przez internet w innej walucie, wtedy trzeba pilnować przepiniana. Podobny
    problem ze zwrotami na kartę w przypadku jak nagle idzie zwrot dla różnych walut...
    Inny problem to np Amazon, który obciąża kartę z opóźnieniem, często w różnych
    odstępach czasowych za poszczególne rzeczy w zamówieniu. Karta może być wtedy nawet
    na kilka dni bezużyteczna dla innych walut. System księguje do rachunku do jakiego
    podpięta jest karta. Jedna karta multi-walutowa miałaby sens jeśli system bankowy
    inteligentnie by sam rozpozanawał z jakiego rachunku ma pobrać środki. Zdaje się że
    PEKAO SA ma taki produkt, ale nie wnikałem w szczegóły.

> [...]
    tłumaczyli, że może nie zamknęli, tylko zablokowali...
    > Więc widać w ST ? Czy dopiero się to objawia przy próbie zapłaty ?

    Tak widać, ma wtedy status zablokowana. Tak się zastanawiam że chyba moje męczenie
    Aliora coś pomogło. Wprawdzie karty są notorycznie blokowane po niemal każdej nieco
    większej transakcji internetowj, to pojawiła mi się w systemie możliwość aktywacji
    karty bez dzwonienia. Ciekawe, bo wcześniej tego nie było, więc pytanie czy to jest
    nowy ficzer, czy też jest to ficzer dla upierdliwych klientów :)

    > A dlaczego zrezygnowałeś z citigold ? Oszczędności wydałeś i musiałbyś za konto
    płacić ?

    Citi zmienił warunki dla Goldów, wcześniej wystarczyło mieć wpływy 12k pln co
    miesiąc, teraz trzeba mieć fizycznie 300k (zmiana z 200k). Problem z trzymaniem
    kapitału w Citi jest taki, że ich % jakichkolwiek depozytów jest śmieszny. To już
    nawet mBank eMax Plus w Aquarius powyżej 200k daje 1%. Co prawda nie trawię mBanku po
    zmianie z Multi, ale mam tam dość dobre warunki i kartę kredytową MC Gold (dla
    starych klientów Multi AQ), za którą nic nie płacę pod warunkiem wykonania jednej
    transakcji w miesiącu.

  • 104. Data: 2016-12-13 16:49:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, w świetle tych problemów, jakie naświetliłeś, rozwiązanie citkowe spada na
    ostatnie miejsce pod względem użyteczności (choć może tylko tej uniwersalnej, o czym
    za chwilę). Ale przy kartach są jeszcze inne czynniki - niezawodność działania kart
    oraz ogólna "poważność" banku.

    Karty wielowalutowej pekao nie testowałem, bo nie chcę ani spełniać warunków ani
    płacić za konto. Do tego paskudna jest - ale, jeśli bankowi wierzyć, funkcjonalnie
    najwygodniejsza - choć nie wiem dokładnie, które konto i z jaką ew. prowizją obciąża
    przy zapłacie w walucie innej niż PLN, EUR, USD, GBP i CHF.

    Alior jest kretyński z tym, że wszystkie karty jako "domyślną" walutę mają USD i np.
    na podróż po Europie trzeba zabrać i EURową i dolarową - oraz również kupić euro i
    dolary.

    Citkowa na podróż po europie wydaje się najlepsza (oczywiście UK to nie Europa ;), a
    nawet można ją zabrać w świat - jeśli z niego z kolei wyłączymy USA (i tak trzeba
    mieć wizę, łobuzy ;). Zaś do płacenia w Polsce trzeba mieć po prostu kredytówkę i już
    - no, może jeszcze problem z bankomatami, citek blika póki co nie ma.

    Co do citi gold, to sam pisałeś, że jedynie sens jest przy posiadaniu oszczędności
    trzymanych w walucie - wtedy z żadnym banku ponad 0,1% się nie dostanie. Złotówek
    trzymać nie warto. Tzn. ja teraz przez kilka miesięcy potrzymam, bo się skusiłem na
    promocję z premią 300zł - choć te warunki tak niejasne, że nie wiem, czy z tego w
    końcu nie wyjdzie obrażenie się na citka - co dla sumy 30k daje, w zależności od
    interpretacji, dodatkowe 2 do 4pp na lokacie 3-miesięcznej (bazowo i tak jest na 2%).
    Ale to raczej tylko dla testu, potem to priority zamknę, do niczego mi nie jest
    potrzebne.

  • 105. Data: 2019-03-18 22:32:05
    Od: p...@g...com

    Czy szukasz środków finansowych na założenie własnej firmy?
    ** Czy potrzebujesz pożyczek prywatnych lub biznesowych na różne cele?
    ** Czy szukasz pożyczek na realizację dużych projektów? Email:
    p...@g...com