  • 1. Data: 2016-06-29 13:42:12
    Temat: Karta kredytowa do płatności w euro...
    Od: l...@g...com

    Witam
    Z uwagi na częste wyjazdy zagraniczne potrzebuję kartę kredytową którą będę płacił w
    PLN (w Polsce) i EUR (za granicą).

    W jakim banku obecnie najkorzystniej założyć taką kartę?

    Kiedyś była super karta Polbanku gdzie z tego co pamiętam transakcje zagraniczne były
    rozliczane bezpośrednio w euro bez żadnych prowizji i opłat za przewalutowanie a i
    kursy były bardzo korzystne... a jaką kartę polecicie teraz?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-06-29 15:05:17
    Temat: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-29 o 13:42, l...@g...com pisze:
> [...]
    i kursy były bardzo korzystne... a jaką kartę polecicie teraz?

    Alior kantor walutowy - darmowa karta (trzy) rozliczana w funtach, euro
    lub dolarach. Jedna wypłata w miesiącu za granicą za darmo.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-06-29 15:15:44
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu środa, 29 czerwca 2016 15:05:18 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    płacił w PLN (w Polsce) i EUR (za granicą).
    > Alior kantor walutowy - darmowa karta (trzy) rozliczana w funtach, euro
    > lub dolarach. Jedna wypłata w miesiącu za granicą za darmo.
    Nie wiedziałem, że kantor aliora wydaje kredytówki, choć sam mam od nich 2 karty :-)

    A co do meritum - to chyba nie ma już takiej karty - może Visa z getin banku, ale to
    tylko info gdzieś przeczytane. Sam chętnie dowiem się o kredytówce z dobrymi
    przelicznikami. A na razie zostają mi debetówki podpięte pod konta walutowe.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 4. Data: 2016-06-29 15:30:34
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-29 o 15:05, Liwiusz pisze:

    > Alior kantor walutowy - darmowa karta (trzy) rozliczana w funtach, euro
    > lub dolarach. Jedna wypłata w miesiącu za granicą za darmo.

    Pytający pytał o kartę *kredytową*

    --
    Pete

  • 5. Data: 2016-06-29 20:01:00
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-06-29 o 15:30, Pete pisze:

    > Pytający pytał o kartę *kredytową*

    NIE MA dobrej KK do płacenia w innej walucie niż PLN. Debetówka Aliora
    to obecnie najlepsza opcja.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2016-06-30 13:55:29
    Od: l...@g...com

    W dniu środa, 29 czerwca 2016 20:01:08 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > NIE MA dobrej KK do płacenia w innej walucie niż PLN. Debetówka Aliora
    > to obecnie najlepsza opcja.
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > RobertS

    A przeglądał ktoś TOiP dla karty w Masercard w Raiffeisen Polbank:

    http://raiffeisenpolbank.com/documents/30393755/3768
    0289/TOiP+dla+kart+kredytowych+-+dla+um%C3%B3w+zawar
    tych+do+25+pa%C5%BAdziernika+2015+r._27.06.2016.pdf

    Zgodnie z TOiP ta karta jest rozliczana w EUR, czy Ja źle czytam???

  • 7. Data: 2016-06-30 18:47:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-06-30 o 13:55, l...@g...com pisze:

> [...]
    tych+do+25+pa%C5%BAdziernika+2015+r._27.06.2016.pdf

    > Zgodnie z TOiP ta karta jest rozliczana w EUR, czy Ja źle czytam???

    KK z Polbanku kiedyś była jedną z lepszych, co z tego, że transakcje są
    rozliczane w euro?

    ważne po jakim kursie przewalutowanie na PLN

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2016-07-01 10:55:00
    Od: l...@g...com

    W dniu czwartek, 30 czerwca 2016 18:47:51 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
    > rozliczane w euro?
    >
    > ważne po jakim kursie przewalutowanie na PLN

    Ale nie ma kosztów (prowizji) za przewalutowanie. Np KK w Citi , która jest
    rozliczana w PLN za samo przewalutowanie jest prowizja 5,8%.

    Podejrzewam, że kursy między bankami aż o tyle się nie róznią....

  • 9. Data: 2016-07-01 11:38:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To lepiej sprawdź, a nie polegaj na podejrzeniach ;P
    W pewnym sensie masz rację - w citi i mBąku, mimo rozliczania w PLN (i kart visy i
    kart mc) jest drogo, bo właśnie 5,8%-6% (przy tym MC są troszkę korzystniejsze, bo
    visa ma większy spread przy swoim przeliczaniu z waluty na złotówki - i pewnie
    właśnie dlatego zmusiła polskie banki do rozliczania swoich kart wyłącznie w PLN -
    ciekawe, że mastercardowi nie udało się tego zrobić, ale oni są słabsi w stosunku
    mniej więcej 60% do 40%), przebija ich chyba tylko alior, gdzie spread wynosi 15%,
    także mimo braku prowizji za transakcje w euro płaci się dodatkowo ok. 7,5% - a że
    wydają tylko MC to raczej jasne, że wszystkie są rozliczane w euro.
    A np. w takim db też są kredytówki mc, nie ma dodatkowej prowizji za transakcje
    zagraniczne a spread banku to 7,25% - więc płaci się dodatkowo ok. 3,5% (troszkę
    większa część spreadu jest w stronę kupna).

    Są też - choć to rzadkość - karty rozliczane w PLN i bez prowizji, nawet kredytówki -
    ale bezpłatnych bezwarunkowo nie ma.

    Także trzeba sobie sprawdzić, jak wyglądają kursy i prowizje w banku, w którym ma się
    kredytówkę i policzyć próg, do którego warto tą kredytówką za granicą płacić - oraz
    założyć sobie konto w IKA i wziąć kartę do konta w euro do płacenia większych sum.
    Warto też sprawdzić, jak sprawa wyglada dla posiadanych debetówek "złotówkowych", ale
    używać ich naprawdę tylko w ostateczności (chyba że jest debetówka wielowalutowa, jak
    citi - niestety przełączana ręcznie - czy pekao - tu już full automat).

  • 10. Data: 2016-07-01 12:13:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >To lepiej sprawdź, a nie polegaj na podejrzeniach ;P
    >W pewnym sensie masz rację - w citi i mBąku, mimo rozliczania w PLN
    >(i kart visy i kart mc) jest drogo, bo właśnie 5,8%-6%

    Czekaj czekaj, bo tych opcji teraz teraz tyle, ze trudno sie polapac.

    Masz na mysli karte rozliczana w PLN, platnosc w euro czy tam w USD,
    przeliczoną na PLN przez Vise/MC ?
    I wtedy tez 6% dla banku ?

    Przy platnosci w EUR a rozliczaniu w PLN oplata bankowa za
    przewalutowanie jest czyms normalnym, choc 6% to jakies zlodziejstwo
    :-)

    Teraz to sie boje karte za granica wyciagac, bo nie wiem ile zaplace

> [...]
    >PLN - ciekawe, że mastercardowi nie udało się tego zrobić, ale oni są
    >słabsi w stosunku mniej więcej 60% do 40%)

    Zmusila ?
    O ile sie orientuje, to na karcie nie ma podanej waluty
    rozliczeniowej, jest tylko kod kraju. Ktory pewnie powinien jakos
    wspolgrac z kodem banku.
    Ale banki teraz miedzynarodowe, to moze rejestruja oddzial
    zagraniczny.

    Teoretycznie, to teraz przy platnosci za granica powinno sie pojawic
    pytanie, czy życzę sobie mieć obciażone w walucie oryginalnej, czy w
    zlotowkach.
    Tylko, ze ostatnio nic takiego sie nie pojawilo i obciazyło od razu w
    Euro.

    >Także trzeba sobie sprawdzić, jak wyglądają kursy i prowizje w banku,
    >w którym ma się kredytówkę i policzyć próg, do którego warto tą
    >kredytówką za granicą płacić

    Ni ch* - nie zaplacisz po kursie banku, zaplacisz po jutrzejszym
    kursie banku. Czy nawet pojutrzejszym.
    A ile on bedzie wynosil to nikt nie wie.
    I zastosuja oczywiscie ten niekorzystny i moze jeszcze 6% dolicza :-)

    J.