  • 1. Data: 2003-04-07 15:52:01
    Temat: KK PKO - skroili mnie w bialy dzien!!!
    Od: Wladyslaw <w...@p...onet.pl>

    proste przeliczenie:
    bylem glupi i zapodalem sobie z tej karty kupujac w niemcach zabawek
    za 379euro -- gdybym byl qrna mniej glupi i kupil te euro w kantorze
    za owczesna cene 4.38 kosztowalo by mnie to 1660 PLN

    a co robia zlodzieje z KK?, przeliczaja sobie to tam i z powrotem na
    dolarki, i ile wychodzi? 1660 zaminia sie jak za dotknieciem
    magicznej paleczki na 1770 ... QRNA alem sie wq.. :(
    -------------
    ale nie pisze by sie zalic :),, qrna polak madry tradycyjnie jak sie
    go skroi :(

    pytaniem - najlepiej do userow PKO VISY .... czy jesli wyciagne sobie
    ta kase bezposrednio z okienka kasy ... to oprocze tego ze PKO sam z
    siebie skroi mnie na 3% tej sumy, czy BEDA TO jeszcze przeliczac tam i
    z powrotem na dolarki, tak by wyszlo co najmniej ze 200 zl wiecej?

    poratujcie prosze dobrych fachowym slowem :) bo panienki z banku
    sciamniaj co tylko moga :( i nie idzie im zaufac

    wlad

  • 2. Data: 2003-04-07 16:03:02
    Temat: Re: KK PKO - skroili mnie w bialy dzien!!!
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Wladyslaw wrote:

> [...]
    > -------------
    > ale nie pisze by sie zalic :),, qrna polak madry tradycyjnie jak sie

    Spokojnie. Jaka karta i co na ten temat mówi regulamin?
    Bo wg wszelkich znaków na niebie i na ziemi to co my tu na tej grupie
    nazywamy KK PKO BPSA jest przeliczane bezpośrednio z EUR na PLN.

    pzdr

    Tomek

  • 3. Data: 2003-04-07 16:13:54
    Od: Wladyslaw <w...@p...onet.pl>

    >Spokojnie. Jaka karta i co na ten temat mówi regulamin?
    >Bo wg wszelkich znaków na niebie i na ziemi to co my tu na tej grupie
    >nazywamy KK PKO BPSA jest przeliczane bezpo?rednio z EUR na PLN.
    =======
    a ja mam na wydruku tak:
    zakup za 99e (tylko przyklad)
    przeliczyli na dolarki wyszlo 111.47
    i cholernicy :) wzieli i policzyli sobie dolarka na dzien 31.03.03 za
    skromna sumke: 4.1351...
    wiec kalkulator mi mowi ze te 99euro zaplacilem nie jak powinienem 99
    x 4.38zl (owczesny kurs euro) = 433.62
    ale UWAGA: 111.47$ x 4.1351 = 460 zl ...

    ZROWO.. na skroic prawie 10% !
    qrna ostatni raz cokolwiek kupowalem za pomoca karty,, no w bialy
    dzien, po prostu bez zadnego zazenowania kroja jak i ile im sie podoba
    :((

    ---- ale ja nadal nie o tym:)
    zalezy mi na info dotyczacym tej opcji ze wyciagam saobie kase
    bezposrednio z kasy banku i nie daje im szansy za to by sobie to na
    dolarki po kursie z m marsa przeliczali .... LECZ nie wiem czy moze
    sobie znowu to policza po swojemu i z wyjetych 1800 wyjdzie 2000 do
    oddania?

    poratujcie plis .. qrna deko sie podlamalem.. :(

  • 4. Data: 2003-04-07 16:28:03
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Wladyslaw wrote:

> [...]
    > oddania?
    >
    > poratujcie plis .. qrna deko sie podlamalem.. :(

    Jeszcze raz i drukowanymi: JAKA TO KARTA (DOKŁADNIE)?

    pzdr

    Tomek

  • 5. Data: 2003-04-07 16:58:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Wladyslaw <w...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > dolarki, i ile wychodzi? 1660 zaminia sie jak za dotknieciem
    > magicznej paleczki na 1770 ... QRNA alem sie wq.. :(

    Troche duza roznica jak na samo EUR->USD->EUR, zwlaszcza, ze to pierwsze
    jest po kursie VISA. Moze akurat euro bylo drozsze?

> [...]
    > siebie skroi mnie na 3% tej sumy, czy BEDA TO jeszcze przeliczac tam i
    > z powrotem na dolarki, tak by wyszlo co najmniej ze 200 zl wiecej?

    W (praktycznie) kazdym banku kupujesz walute po kursie sprzedazy waluty,
    ile to bedzie %, to nie wiem, ale mozesz sprawdzic w tabelach.

    KK to inna bajka, tam masz dwukrotne przewalutowanie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 6. Data: 2003-04-07 18:23:22
    Od: Wladyslaw <w...@p...onet.pl>

    >W (praktycznie) kazdym banku kupujesz walute po kursie sprzedazy waluty,
    >ile to bedzie %, to nie wiem, ale mozesz sprawdzic w tabelach.
    >
    >KK to inna bajka, tam masz dwukrotne przewalutowanie.
    ===== znaczy ze jak wybiore zlotowki z tej karty bezposrednio z
    okienka banku, to tez beda to przewalutowywac na dolarki?

    czyli znowu banka bedzie w plecy ,.. qrna, ne sadzilem ze przelicznaie
    waluty z jednaj na druga to taki intratny interes :(

    wlad

  • 7. Data: 2003-04-07 18:26:12
    Od: Wladyslaw <w...@p...onet.pl>

    >Jeszcze raz i drukowanymi: JAKA TO KARTA (DOKŁADNIE)?

    == no taka zwykla VISA Classic.. tylko taka specjalna wersja
    specjalnie dla bezrobotnych bumow bez dochodow, z limitem iles tam tys
    zl,
    ktora oficjalnie kosztuje 30zl za wydanie, 1% za zakupy i 3% za
    wybieranie kasy z bankomatu i jeszcze doatkowe kilkadzisiat zl za
    bycie frajerem i korzystanie z niej :(

  • 8. Data: 2003-04-07 18:38:59
    Od: n...@p...onet.pl

    > Jeszcze raz i drukowanymi: JAKA TO KARTA (DOKŁADNIE)?

    czyli to STARA VISA CLASIC z PKO BP

  • 9. Data: 2003-04-08 09:01:27
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Wladyslaw wrote:

> [...]
    > ktora oficjalnie kosztuje 30zl za wydanie, 1% za zakupy i 3% za
    > wybieranie kasy z bankomatu i jeszcze doatkowe kilkadzisiat zl za

    1. Nie jest to więc kredytówka PKO BP, bo ta kosztuje 59/75 rocznie.
    2. Jest to karta typu charge.
    3. Opis tej karty na www banku mówi m.in.: "Waluta transakcji
    Wszystkie transakcje realizowane są w walucie kraju, w którym zostały
    zawarte. Transakcje realizowane przy użyciu karty za granicą rozliczane
    są w dolarach amerykańskich (USD), niezależnie od waluty transakcji.
    Transakcje realizowane przy użyciu karty w Polsce rozliczane są w
    złotych (PLN)."
    Zgodziłeś się na to podpisując wniosek o wydanie karty.
    4. Jak się jedzie za granicę to trzeba wybrać sobie odpowiednią do tego
    celu kartę, uwzględniając m.in. sposób przeliczania kwoty na PLN. Ciesz
    się, że nie płaciłeś kartami Fortisa. Tam to by Cię dopiero skroili.
    5. Jak wybierać jest bardzo ładnie opisane np. tutaj:
    http://karty.zwiruk.pl/ausland.html

    pzdr

    Tomek

  • 10. Data: 2003-04-08 11:09:55
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Tomasz Staszewski <t...@p...fm> napisał w

    > 4. Jak się jedzie za granicę to trzeba wybrać sobie odpowiednią do
    > tego celu kartę, uwzględniając m.in. sposób przeliczania kwoty na
    > PLN.

    Jak się jedzie za granicę, to najlepiej wziąć gotówkę i nie zawracać
    sobie kartami płatniczymi! Każdy sklep przyjmujący płatności kartą jest
    co najmniej o 10% droższy od sklepu, który przyjmuje tylko gotówkę, nie
    mówiąc o tym, że człowiek jest jeszcze skubany przy przeliczeniach przez
    co najmniej dwa banki. A już szczytem rozrzutności jest płacenie w
    Europie kartą Visa.
    Kartę płatniczą należy brać jako zabezpieczenie na wypadek jakiegoś
    nieszczęścia (np. kradzieży pieniędzy) i używać jej tylko w sytuacji
    awaryjnej lub w celach testowych.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj