    From: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK PKO - skroili mnie w bialy dzien!!!
    Date: 8 Apr 2003 11:01:27 +0200

    Wladyslaw wrote:

    > == no taka zwykla VISA Classic.. tylko taka specjalna wersja
    > specjalnie dla bezrobotnych bumow bez dochodow, z limitem iles tam tys
    > zl,
    > ktora oficjalnie kosztuje 30zl za wydanie, 1% za zakupy i 3% za
    > wybieranie kasy z bankomatu i jeszcze doatkowe kilkadzisiat zl za
    > bycie frajerem i korzystanie z niej :(

    1. Nie jest to więc kredytówka PKO BP, bo ta kosztuje 59/75 rocznie.
    2. Jest to karta typu charge.
    3. Opis tej karty na www banku mówi m.in.: "Waluta transakcji
    Wszystkie transakcje realizowane są w walucie kraju, w którym zostały
    zawarte. Transakcje realizowane przy użyciu karty za granicą rozliczane
    są w dolarach amerykańskich (USD), niezależnie od waluty transakcji.
    Transakcje realizowane przy użyciu karty w Polsce rozliczane są w
    złotych (PLN)."
    Zgodziłeś się na to podpisując wniosek o wydanie karty.
    4. Jak się jedzie za granicę to trzeba wybrać sobie odpowiednią do tego
    celu kartę, uwzględniając m.in. sposób przeliczania kwoty na PLN. Ciesz
    się, że nie płaciłeś kartami Fortisa. Tam to by Cię dopiero skroili.
    5. Jak wybierać jest bardzo ładnie opisane np. tutaj:
    http://karty.zwiruk.pl/ausland.html

    pzdr

    Tomek