  • 11. Data: 2003-04-08 12:17:36
    Temat: Re: KK PKO - skroili mnie w bialy dzien!!!
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Krzysztof K. Maj napisał:

    > Jak się jedzie za granicę, to najlepiej wziąć gotówkę i nie zawracać
    > sobie kartami płatniczymi! Każdy sklep przyjmujący płatności kartą jest
    > co najmniej o 10% droższy od sklepu, który przyjmuje tylko gotówkę, nie
    > mówiąc o tym, że człowiek jest jeszcze skubany przy przeliczeniach przez
    > co najmniej dwa banki. A już szczytem rozrzutności jest płacenie w
    > Europie kartą Visa.
    > Kartę płatniczą należy brać jako zabezpieczenie na wypadek jakiegoś
    > nieszczęścia (np. kradzieży pieniędzy) i używać jej tylko w sytuacji
    > awaryjnej lub w celach testowych.

    Jasne. Po co jezdzic samochodem (przeciez na kazdym kroku kroja na
    benzynie i serwisie), jesli mozna furmanka, nie psuje sie, kon sie naje
    na lace przy drodze, po co korzystac z telefonow komorkowych (przeciez
    na kazdym kroku kroja na oplatach, szczegolnie w roamingu), jesli mozna
    poszukac budki telefonicznej, po co nosic przy sobie pieniadze (przeciez
    kroja ludzi z pieniedzy na kazdym kroku), jesli mozna wejsc do sklepu,
    wziac co sie chce, a jako zaplate walnac sprzedawce bejsbolem w leb?
    Jaki swiat bylby piekny bez tych wszystkich udziwnien majacych podobno
    ulatwic nam zycie. :-P

    Bartol

  • 12. Data: 2003-04-08 12:33:00
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

> [...]
    > wziac co sie chce, a jako zaplate walnac sprzedawce bejsbolem w leb?
    > Jaki swiat bylby piekny bez tych wszystkich udziwnien majacych podobno

    ROTFL! :-) poszło na prhn ;-)
    Ja nie do końca rozumiem o co chodzi z tymi 10%. Jakoś jak jeżdżę do Londynu
    czy Essen to robię zakupy i tak w takich sklepach gdzie można płacić
    kartami. Być może w jakiejś Turcji ma to znaczenie (zakup dywanu?).
    Niemniej średnio mnie interesuje, że zamiast 2000 zł wydam np 2050 albo
    nawet 2100 zł - ale mam święty spokój.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 13. Data: 2003-04-08 13:46:28
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

> [...]
    > kartami. Być może w jakiejś Turcji ma to znaczenie (zakup dywanu?).
    > Niemniej średnio mnie interesuje, że zamiast 2000 zł wydam np 2050 albo

    Po ostatniej wizycie na Ukrainie stwierdziłem, że nie będę dotował kantorów
    i w przyszłości podczas podróży będę korzystał tylko z kart, bo tak jest
    taniej (wiem to bo policzyłem).
    Pozdrawiam,
    Grzegorz N.

  • 14. Data: 2003-04-08 15:38:00
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl> wrote in message
> [...]
    kantorów
    > i w przyszłości podczas podróży będę korzystał tylko z kart, bo tak jest

    Dokładnie. Po to są karty MasterCard/Maestro w Europie :-) Ja w Pradze
    miałem lepsze kursy kartą MasterCard niż w Polsce w kantorach. No i
    oczywiście z grace-periodem :-)

    K. Kowalski

  • 15. Data: 2003-04-08 16:39:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl> wrote in message

    > Dokładnie. Po to są karty MasterCard/Maestro w Europie :-) Ja w Pradze
    > miałem lepsze kursy kartą MasterCard niż w Polsce w kantorach. No i
    > oczywiście z grace-periodem :-)

    Przeciez Multi nie wydaje MC ;).

    Maciej

  • 16. Data: 2003-04-08 18:33:04
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    > Przeciez Multi nie wydaje MC ;).

    W tytule jest PKO BP, ale ja wtedy jeszcze nie miałem MC z PKO BP, a byłem
    zadowolony z VE Millennium.

  • 17. Data: 2003-04-08 20:41:23
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Krzysztof Kowalski <kowalski@___nospam___bankier.pl> napisał w

    > Jakoś jak jeżdżę do
    > Londynu czy Essen to robię zakupy i tak w takich sklepach gdzie można
    > płacić kartami. Być może w jakiejś Turcji ma to znaczenie (zakup
    > dywanu?).

    A udało Ci się kiedyś w Media-Markcie zapłacić kartą? A M-M nie jest
    tureckim sklepem.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 18. Data: 2003-04-08 21:12:43
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał:

    > Przeciez Multi nie wydaje MC ;).

    Moze ma taka:
    http://www.brebank.com.pl/privatebank/index.jhtml?co
    ntext=2825#Karty
    ;-)))))))

  • 19. Data: 2003-04-08 21:28:35
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Bartol Partol <b...@p...c> napisał w

> [...]
    > naje na lace przy drodze, po co korzystac z telefonow komorkowych

    > Jaki swiat bylby piekny bez tych wszystkich udziwnien majacych podobno

    A co ma piernik do wiatraka? Na czym ma niby polegać komfort używania
    karty kredytowej?
    Na tym, że gdy chcę kupić lody, to sprzedawca nie przyjmuje płatności
    kartą? Czy też na tym, że gdy w supermarkecie kupuję parę drobiazgów, to
    blokuję kasę na 5 minut? A może na tym, że gdy kupuje pralkę, lodówkę,
    telewizor (niepotrzebne skreślić), to przy płatności gotówką zawsze
    dostanę te 5% upustu, a płacąc kartą - już nie.
    Niektórzy zachwycają się grace-periodem, ale ile można dzięki temu
    zaoszczędzić? Może to jest ważne dla kogoś, kto nie umie ograniczyć
    swoich wydatków, ciągle jest na minusie i żyje od pierwszego do
    pierwszego, ale ja akurat do takich nie należę.
    Jeśli sądzisz, że jestem wstecznikiem bojącym się nowości, to też jesteś
    w grubym błędzie - ja po prostu umiem liczyć, a dodatkowo jestem odporny
    na ogłupiającą reklamę. Używam kart płatniczych, ale tylko wtedy, gdy ma
    to sens.
    Nie wiem jak długo Ty używasz kart płatniczych, ale ja swoja dolarową
    Visa Classic banku Pekao SA mam już chyba dobre 8-10 lat, dawno temu
    miałem taką samą złotówkową ale z niej zrezygnowałem, bo uważałem, że
    jest dla mnie bezużyteczna. Natomiast gdyby jakiś bank zaoferował mi na
    rozsądnych warunkach debetową kartę płatniczą nominowaną w euro i
    przywiązaną do takiego samego konta dostępnego przez internet, to na
    pewno bym taką kartę wziął.
    Mam nadzieję, że teraz już dotarło do ciebie, że ze swoim tekstem
    walnąłeś jak kulą w płot.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 20. Data: 2003-04-08 22:04:05
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Witek" <w...@p...onet.fi> wrote in message

    > Moze ma taka:
    > http://www.brebank.com.pl/privatebank/index.jhtml?co
    ntext=2825#Karty
    > ;-)))))))

    Mysle, ze ma inna ;). W przypadku karty BRE z 'grace-periodem' plci sie 1%
    prowizji od transakcji gotowkowych.

    Maciej