  • 11. Data: 2010-03-14 10:14:13
    Temat: Re: KK Citi a PIN
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 14 Mar 2010 11:59:51 +0400, kashmiri napisał(a):
    > Jacek Osiecki <j...@c...pl> had the courage to write:
    > Widać nie tankowałeś na Neste :)

    Neste omijam z daleka właśnie z powodu PINu - wcześniej miałem karty bez
    tego dziadostwa i w ogóle nie miałbym jak zapłacić na neste... Poza tym
    wolę tankować na stacjach co niegdyś były z tygryskiem ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 12. Data: 2010-03-14 10:54:59
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Jacek Osiecki" news:slrnhppdnk.8ap.joshua@tau.ceti.pl

    > Neste omijam z daleka właśnie z powodu PINu - wcześniej miałem karty bez
    > tego dziadostwa i w ogóle nie miałbym jak zapłacić na neste...

    jak to? przecież karty na podpis działały i działają na Neste z tym, że
    autoryzujesz transakcje PINem (jak w bankomacie).
    Co taka paranoja z tym PINem - szczególnie w przypadku ww. sieci stacji?

    > Poza tym
    > wolę tankować na stacjach co niegdyś były z tygryskiem ;)

    esso? obecnie lotos?

  • 13. Data: 2010-03-14 11:50:52
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 14 Mar 2010 11:54:59 +0100, Valdi napisał(a):
    > "Jacek Osiecki" news:slrnhppdnk.8ap.joshua@tau.ceti.pl
    > jak to? przecież karty na podpis działały i działają na Neste z tym, że
    > autoryzujesz transakcje PINem (jak w bankomacie).

    Rzecz w tym że ja nie uznaję PINu dla karty kredytowej. Po prostu nie
    zamierzam takowego mieć, bo jedyny akceptowalny sposób użycia KK dla mnie to
    podpis. Przy wszystkich kartach (poza Citi, gdzie już wygenerowałem PIN bo
    bez niego ich durna bankowość internetowa nie działała) obyłem się bez
    generowania PINu (lub przynajmniej bez otwierania koperty).

    > Co taka paranoja z tym PINem - szczególnie w przypadku ww. sieci stacji?

    Z PINem ogólnie - bo nie ma fizycznej możliwości uratowania swoich pieniędzy
    gdy ktoś go dorwie... Zwłaszcza syf jeśli jest to karta citibanku, który w
    swym kretyńskim podejściu nie pozwala na zablokowanie operacji
    gotówkowych...

    > esso? obecnie lotos?

    Dokładnie ;) Paliwo dobre, ceny też (niższe tylko w neste i
    hipermarketach)...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 14. Data: 2010-03-14 11:52:22
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 13 Mar 2010 15:52:55 +0100, Valdi napisał(a):
    > "sam jestem" news:hng7t7$pp0$1@opal.icpnet.pl
    > Jedynie na co możesz liczyć, że trafisz w czasie zakupów na żubrowy
    > terminal, w którym transakcja będzie autoryzowana podpisem a nie PINem.

    Raz płaciłem w Polomarkecie citkową z chipem - i była autoryzacja podpisem.
    Kolejny raz - już PINem... i wtedy przestałem z niej w zasadzie korzystać do
    zakupów innych niż w sieci.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 15. Data: 2010-03-14 12:07:57
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Jacek Osiecki" news:slrnhppjcs.8ap.joshua@tau.ceti.pl

    > Rzecz w tym że ja nie uznaję PINu dla karty kredytowej. Po prostu nie
    > zamierzam takowego mieć, bo jedyny akceptowalny sposób użycia KK dla mnie
    > podpis.

    Masz Jacku świadomość, że prędzej bądź później wszystkie karty wydawane w PL
    będą autoryzowane PINem...? chyba nie ma od tego odwrotu.

  • 16. Data: 2010-03-14 14:12:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 14 Mar 2010 11:50:52 +0000, Jacek Osiecki napisał(a):

    > Z PINem ogólnie - bo nie ma fizycznej możliwości uratowania swoich
    > pieniędzy gdy ktoś go dorwie...

    Bodajże w połowie 19 wieku twierdzono, że jeśli kolej żelazna będzie
    pędziła szybciej niż coś kole 20 mil na godzinę, to pasażerom grozi
    śmierć z uduszenia. Okazało się to nieprawdą.

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl

  • 17. Data: 2010-03-14 15:27:53
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Olgierd" news:pan.2010.03.14.14.12.20@legeartis.org.pl

    > Bodajże w połowie 19 wieku twierdzono, że jeśli kolej żelazna będzie
    > pędziła szybciej niż coś kole 20 mil na godzinę, to pasażerom grozi
    > śmierć z uduszenia. Okazało się to nieprawdą.

    wyjątek stanowi Polska i jej "KDP" :P

  • 18. Data: 2010-03-14 16:25:06
    Od: "Marvin" <m...@n...com>

    > Fraud z PINem i KK w roli głównej?

    Nie, jeszcze w wersji z podpisem. Dlatego właśnie dostałem kartę z pinem bo
    tamtą dobra zablokowano mi przy fraudzie i wydano mi nową "lepszą".

    Fraud był internetowy, tzn, ktoś kupił sobie bilet do Nowego Jorku przez
    sieć.

    Nie wiem tylko czy wiesz, że Citek nie zwraca warunkowo spornej kwoty przy
    reklamacji w momencie zgłoszenia. Tak jest od niedawna.

    Więc jeśli załapiesz fraud na dajmy na to 20000 (spoko przy ichniejszych
    limitach, wiele osób ma limity 20-50k), będziesz musiał kwotę tę spłacić i
    czekać na rozpatrzenie transakcji. Po 2 miesiacach ci ją uznają i wtedy
    będziesz się martwił, aby taką kwotę wydać i zejść do zera.

    Mój fraud był na 2kzł i jestem wdzięczny złodziejowi że nie ukradł 20k :)

    Marvin

  • 19. Data: 2010-03-14 16:28:00
    Od: "Marvin" <m...@n...com>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > PL
    > będą autoryzowane PINem...? chyba nie ma od tego odwrotu.

    To nie mój problem. Ja tego nie chcę i wolę zrezygnować z karty kredytowej,
    niż bawić się w klepanie cyferek.

    Jak takich świrów znajdzie się wiecej, zawsze jakiś bank bedzie wydawał
    takie niszowe karty.

    Marvin

  • 20. Data: 2010-03-14 16:32:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-03-14, Marvin <m...@n...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > czekać na rozpatrzenie transakcji. Po 2 miesiacach ci ją uznają i wtedy
    > będziesz się martwił, aby taką kwotę wydać i zejść do zera.

    Jak jesteś pewny swego to przecież możesz chyba spłacić kwotę minimalną?
    Nawet jeśli naliczają odsetki, to przecież powinni je cofnąć przy
    uznaniu reklamacji.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl