  • 1. Data: 2002-03-25 19:46:49
    Temat: Jak oni liczą??
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Może to już było, ale że mBank to mój "ulubiony"
    pseudobank... ;-))
    Jak więc oni tam w tym mBanku liczą oprocentowanie
    efektywne, że wychodzi im 9 procent??
    Fiskus co miesiąc zabiera 20 % odsetek i nijak
    nie da się zebrać tych 9 złotych od sta.

    Pozdrawiam
    JO

  • 2. Data: 2002-03-25 19:55:22
    Temat: Re: Jak oni liczą??
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > efektywne, że wychodzi im 9 procent??
    > Fiskus co miesiąc zabiera 20 % odsetek i nijak
    > nie da się zebrać tych 9 złotych od sta.

    Tak samo jak w innych bankach. Dokladnie tak samo jak w Pekao Sa gdzie masz
    za lokate 4,5% miesieczna - po odjeciu belkowego 3,6% przy inflacji rocznej
    majacej wyniesc 4,5%.
    Zadowolony?

  • 3. Data: 2002-03-25 20:02:16
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "AMRA" napisał w wiadomości ...

> [...]
    masz
    > za lokate 4,5% miesieczna - po odjeciu belkowego 3,6% przy inflacji

    Witam.
    Jak to się liczy (na papierze) to jeszcze pamiętam. Mnie chodzi o to, że
    nijak
    nie można stosować ogólnego wzoru w sytuacji gdy co miesiąc rzeczywistość
    różni się od reklamy o 20%. Proponowałbym powrót do realności
    w reklamie, a nie czarowanie "frajerów" 9 procentowymi stopami. O ile
    od stopy nominalnej to każdy łatwo sobie może odjąć podatek, o tyle
    nie jest to takie proste w przypadku "stopy efektywnej" - pachnie
    to raczej nieuczciwą reklamą.
    I to by było na tyle.
    JO

  • 4. Data: 2002-03-25 20:12:54
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > od stopy nominalnej to każdy łatwo sobie może odjąć podatek, o tyle
    > nie jest to takie proste w przypadku "stopy efektywnej" - pachnie

    Nie. Pachnie Twoim koltunstwem.
    Bo w tym przypadku trzeba bedzie oskarazac wszystkie banki po kolei.
    Dlatego twoj przyklad, wybacz wydaje sie swiadczyc o Tobie....

  • 5. Data: 2002-03-25 20:15:26
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Jak więc oni tam w tym mBanku liczą oprocentowanie
    > efektywne, że wychodzi im 9 procent??

    brutto

  • 6. Data: 2002-03-25 20:53:24
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > brutto

    Jakie brutto?? Co miesiąc Ci fiskus zabiera 20%.
    To co, przepraszam wychodzi za rok??
    Jak moge zakladac, ze co miesiac mam kwote z pelnymi
    odsetkami i od niej liczyc nastepne odsetki??
    JO

  • 7. Data: 2002-03-25 20:57:21
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Jakie brutto?? Co miesiąc Ci fiskus zabiera 20%.
    > To co, przepraszam wychodzi za rok??
    > Jak moge zakladac, ze co miesiac mam kwote z pelnymi
    > odsetkami i od niej liczyc nastepne odsetki??

    Tak jak masz ceny netto - a u dolu gwiazdke cenny netto - nalezy doliczyc
    22% VAT
    Dalej czy moze w swojej ignorancji zauwazyles, ze jak zarobisz za duzo to
    nagle przechodzisz na inny prog podatkowy i musisz fiskusowi doplacac??? Czy
    tez takie to dla Ciebie dziwne i niezrozumiale, he?

  • 8. Data: 2002-03-25 21:09:49
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "AMRA" napisał w wiadomości ...

    > Nie. Pachnie Twoim koltunstwem.
    > Bo w tym przypadku trzeba bedzie oskarazac wszystkie banki po kolei.
    > Dlatego twoj przyklad, wybacz wydaje sie swiadczyc o Tobie....

    Przyznaje, jestes niezawodny jesli chodzi o mBank.
    Albo czegos nie zrozumiales, albo udajesz, ze nie wiesz
    o co chodzi. A wiec jeszcze raz: nie mozna stosowac
    wzoru, ktory byl dobry bez podatku, do sytuacji z podatkiem.

  • 9. Data: 2002-03-25 21:23:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "jo44" <j...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > o co chodzi. A wiec jeszcze raz: nie mozna stosowac
    > wzoru, ktory byl dobry bez podatku, do sytuacji z podatkiem.

    Jaki wzor powinien byc stosowany?

    Maciej

  • 10. Data: 2002-03-26 07:05:55
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Mar 2002 21:57:21 +0100, "AMRA" <a...@a...com>
    wrote:

> [...]

    Możesz, tylko wynik jest bardziej teoretyczny.
    Dlaczego zakładać stałe oprocentowanie ?

    Banki mówię Ci ile byś zarobił, gdyby
    nie pazerny rząd "przywracający normalność".

    >Tak jak masz ceny netto - a u dolu gwiazdke cenny netto - nalezy doliczyc
    >22% VAT

    To podaj treść jaka winna być przy oprocentowaniu efektywnym.

    >Dalej czy moze w swojej ignorancji zauwazyles, ze jak zarobisz za duzo to
    >nagle przechodzisz na inny prog podatkowy i musisz fiskusowi doplacac??? Czy
    >tez takie to dla Ciebie dziwne i niezrozumiale, he?

    Czy Twoja pensja podawana jest "efektywnie" (przy założeniu, że
    pracujesz) ?
    Pracodawca podaje cenę brutto, a netto musisz sam wyliczyć.

    W omawianej sytuacji banki podają "netto" ale źle liczą.

    Gdyby pracodawca podał pracownikowi takie netto,
    to by się

    Oprocentowanie efektywne zawiera dwie "pułapki":
    - zmienne oprocentowanie (przyjmowane jako stałe)
    - podatek od odsetek. ("skubiący" co miesiąc)

    Jedyny sposób uzyskania efektu "oprocentowania efektywnego",
    to lokaty progresywnie oprocentowane (odsetki zależne od okresu
    oszczędzania)
    - wtedy "naliczenie" odsetek odbywa się na koniec ("belka" wcześniej
    nie skubie).

    Problem nie dotyczy jedynie mBanku.
    Klinicznym przypadkiem jest raczej owe "10 %" w inteligo.
    (nie wszędzie są gwiazdki).

    Sądzę, że inicjator wątku z jednej strony
    niepotrzebnie podał przykład mbanku, gdy inne czynią podobnie,
    z drugiej strony łatwiej wywołał dyskusję z dyżurnym obrońcą :-)

    BAH