  • 11. Data: 2002-03-26 07:41:34
    Temat: Re: Jak oni liczą??
    Od: "RURB" <r...@s...cz>

    Wtrącę się bo chyba się nie rozumiecie.
    jo44 chce powiedzieć że te 20 % belkowego z tego miesiąca nie zaprocentuje w
    kolejnych miesiącach.
    Czyli oprocentowenie efektywne nie wyniesie (trzymam się dla uprszczenia
    zacytowanego mBanku) 9,00 a 8,93 (to co wypłaci bank nam i fiskusowi). Tu
    jo44 masz rację, choć czy warto o te 0,07% podnosić lament.
    Robert

  • 12. Data: 2002-03-26 07:59:17
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "jo44" <j...@f...onet.pl> wrote in message
    > Przyznaje, jestes niezawodny jesli chodzi o mBank.
    > Albo czegos nie zrozumiales, albo udajesz, ze nie wiesz
    > o co chodzi. A wiec jeszcze raz: nie mozna stosowac
    > wzoru, ktory byl dobry bez podatku, do sytuacji z podatkiem.

    Chciałbym tylko zauważyć, że podatek od odsetek wcale nie jest równy zawsze
    20% :-))) W ekstremalnym przypadku gdy klient ma tylko max 49 groszy odsetek
    nie zapłaci go w mBanku wogóle :-))) Gdy ma 50 groszy to zapłaci 20 groszy
    odsetek. A więc podatek waha się od 0% do 40% :-))))
    A teraz proponuję aby banki podawały nasze oprocentowanie efektywne to (np.)
    od 8% do 9% - hihi ;-)

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 13. Data: 2002-03-26 15:42:53
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "RURB" <r...@s...cz> napisał w wiadomości
    > Wtrącę się bo chyba się nie rozumiecie.
    > jo44 chce powiedzieć że te 20 % belkowego z tego miesiąca nie zaprocentuje
    > kolejnych miesiącach.

    Zgadza się! Bank podaje brutto!

> [...]
    > zacytowanego mBanku) 9,00 a 8,93 (to co wypłaci bank nam i fiskusowi). Tu
    > jo44 masz rację, choć czy warto o te 0,07% podnosić lament.

    No to ja nie wiem skąd wziąłeś... Przy miesięcznej kapitalizacji odsetek
    oraz miesięcznym potrącaniu na rzecz fiskusa to 8,56% p.a. w mBanku
    efektywnie wyjdzie 7,14% p.a.!!! Głupio się liczy, a wzór na to można
    zastosować -ale bez kalkulatora się nie obejdzie.:)))

    Pozdrawiam Wall

  • 14. Data: 2002-03-27 10:58:52
    Od: "RURB" <r...@s...cz>

    Użytkownik "Wall" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > No to ja nie wiem skąd wziąłeś... Przy miesięcznej kapitalizacji odsetek
    > oraz miesięcznym potrącaniu na rzecz fiskusa to 8,56% p.a. w mBanku
    > efektywnie wyjdzie 7,14% p.a.!!!

    Bank wypłaci tak jak napisałem 8,93 %, lecz część z tego to belkowe.
    Robert

  • 15. Data: 2002-03-27 14:09:09
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "RURB"

    > Bank wypłaci tak jak napisałem 8,93 %, lecz część z tego to belkowe.
    > Robert

    napisales, ze bank "wyplaci belkowe" ;-)))
    ucho od śledzia zobaczysz a nie belkowe ;-)))))))
    *** blad ***

  • 16. Data: 2002-03-27 14:29:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > napisales, ze bank "wyplaci belkowe" ;-)))
    > ucho od śledzia zobaczysz a nie belkowe ;-)))))))

    Panowie, prosze sie nie klocic ;). Proponuje uznanie jako oficjalnego wzoru
    pbb zluzacego do obliczania oprocentowania efektywnego z uwzglednieniem
    'belkowego' tego co ponizej ;)

    OE = (1+ON*0,8/LK)^LK-1

    OE -> oprocentowanie efektywne [1% = 0,01 ;)]
    ON -> oprocentowanie nominalne [1% = 0,01 ;)]
    LK -> liczba kapitalizacji [1 = 1 ;)]

    Jesli nikt nie ma uwag to wprowadze odpowiednie zmiany do skryptu w FAQ :)

    Maciej

  • 17. Data: 2002-03-27 15:24:16
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MK"

> [...]
    > LK -> liczba kapitalizacji [1 = 1 ;)]
    >
    > Jesli nikt nie ma uwag to wprowadze odpowiednie zmiany do skryptu w FAQ
    :)

    ja tam sie zgadzam - efektywne to dla normalnego czlowieka to co dostaje do
    lapy po potraceniu podatku ale z uwzglednieniem kapitalizacji.
    czynnik 0,8 moze od razu zmniejszyc stope - w przyblizeniu sie zgodzi.

    blad moze byc ok. 1 grosza na jednej kapitalizacji, bo 80% odsetek
    dokladnych to nie to samo co 80% odsetek zaokraglonych do pelnego grosza, a
    tak banki robią
    *** blad ***

  • 18. Data: 2002-03-27 15:26:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Jesli nikt nie ma uwag to wprowadze odpowiednie zmiany do skryptu w FAQ :)

    Sprzeciwow nie bylo i jest juz po modyfikacji ;)
    http://faq4pbb.netforia.pl/scripts.php

    Maciej

    PS. Czy w FAQ powinny znalezc sie skrypty do dokonywania innych obliczen?

  • 19. Data: 2002-03-27 15:32:33
    Od: "RURB" <r...@s...cz>

    > napisales, ze bank "wyplaci belkowe" ;-)))

    a czy napisałem KOMU wypłacą

    > ucho od śledzia zobaczysz a nie belkowe ;-)))))))

    zobaczę na wyciągu (jak wreszcie inteligo umieści taką pozycję) :)
    Robert

  • 20. Data: 2002-03-27 15:35:23
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > blad moze byc ok. 1 grosza na jednej kapitalizacji, bo 80% odsetek
    > dokladnych to nie to samo co 80% odsetek zaokraglonych do pelnego grosza,

    No tak... przy tak prostym skrypcie nie mozna tego uwzglednic. Jesli bedzie
    zapotrzebowanie to moge napisac jakis do liczenia odsetek. Chociaz takich
    jest chyba dosc duzo i nie wiem czy jest sens powielac...
    Hm, a moze warto pomyslec nad jakims grupowym narzedziem do podstawowych
    obliczen finansowych... cos opartego np. na javie, albo kontrolke active-x?

    Maciej