  • 1. Data: 2002-03-25 18:03:54
    Temat: Blokada konta w mBanku - pomocy!
    Od: pedros <p...@m...com>

    Zablokowali mi konto. Okazalo sie, ze bank (Pekao SA) takiej jednej firmy
    podwojnie zrealizowal wyplate. Kasa trafila na moje konto w mBanku (2x270
    zlotych) i nawet o tym nie wiedzac, wydalem ja. Teraz mBank zablokowal mi
    konto i chce (ponoc na wniosek Pekao - tlumacza sie bledem systemu), abym
    odeslal jedne 270 zlotych z powrotem. Pomijajac zwykla ludzka uczciowosc -
    czemu do jasnej cholery zablokowali mi konto? Nikt mi nic nie powiedzial,
    nie poprosil (listownie, ani telefonicznej), a o calym fakcie dowiedzialem
    sie kilkadziesiat kilometrow od domu, na stacji benzynowej, podczas odmowy
    autoryzacji transakcji. I to mnie wkurzylo. I nie chodzi o te niecale trzy
    stowy - mam ochote sie postawic i odmowic - bank sie jeb..l, ich strata.

    Jak to jest? Mam jakies szanse? Poprosze o cc: na priva - wpadlem tylko do
    was na chwile.

    pozdrawiam

    Piotr Blaszkiewicz

  • 2. Data: 2002-03-25 20:59:34
    Temat: Re: Blokada konta w mBanku - pomocy!
    Od: "Przemyslaw Plaskowicki" <p...@p...name>

    Użytkownik "pedros" <p...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak to jest? Mam jakies szanse? Poprosze o cc: na priva - wpadlem tylko do

    Pomijając kwestię zasadności blokady rachunku, każdy ma obowiązek zwrócić co
    nie jego, zwie się to bowiem bezpodstawnym wzbogaceniem i jest uregulowane w
    Tytule V, III księgi kodeksu cywilnego (art. 405 do 414 kc).
    Z drugiej strony, to zablokowanie rachunku w taki sposób w jaki nastąpiło
    powinno mieć jakąś podstawę prawną (w umowie, albo w prawie bankowym?), a
    jeśli nie ma, to masz powód by bank pozwać.

    IMO kwestia jest dość skomplikowana, bo Tobie z drugiej strony przysługuje
    zwrot poniesionych kosztów, które poniosłeś w związku z bezpodstawnym
    wzbogaceniem -- telefony do banku, listy, czy wreszcie odsetki od pożyczki
    którą musiałeś zaciągnąć aby korzyść zwrócić...
    Jeśli nie masz znajomego prawnika, który sprawę poprawadziłby za friko, to
    nie warto, bo za mała kwota.
    Z kolejnej strony, warto kilka pism z bankiem powymieniać, w których możesz
    napisać co o tym myślisz ;-). I niech Ci napiszą na jakiej podstawie
    zablokowali Ci konto?
    Czy to zablokowanie, to po prostu niedozwolony debet?

    Pozdrawiam,

    --
    Przemysław 'Pshemekan' Płaskowicki

  • 3. Data: 2002-03-26 05:29:44
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > zablokowali Ci konto?
    > Czy to zablokowanie, to po prostu niedozwolony debet?

    Popieram- powymieniać się pismami z bankiem i poprosić o podstawę na jakiej
    zablokowali konto- wspomnieć o idiotycznym sposobie zablokowania konta, bez
    informacji telefonicznej, czy pisemnej.
    Grzegorz

  • 4. Data: 2002-03-26 07:43:22
    Od: Robert <r...@g...pl>

    pedros napisał(a):

> [...]
    > stowy - mam ochote sie postawic i odmowic - bank sie jeb..l, ich strata.

    Dziwne, mi tez do mBanku wpadly 2 przelewy zamiast jednego (cos ponad 1k
    pln)
    ale konta nie zablokowali. Zadzwonili tylko z mBanku i powiedzieli
    ze maja pismo z rajfajzena itp i co maja z tym zrobic. Powiedzialem zeby
    oddali
    jak beda srodki. Srodki byly ale nie na ekoncie tylko na emaxie i mBank
    ich
    nie tylko ze nie oddal, ale napisal do rajfajzena ze kasy nie da bo nie
    ma
    mozliwosci.
    Przez caly czas konto nie bylo zablokowane, sprawdzalem wykonujac
    przelewy do
    Fortisa.

    Robert

  • 5. Data: 2002-03-26 08:29:37
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    pedros <p...@m...com> wrote:

    > Jak to jest? Mam jakies szanse? Poprosze o cc: na priva - wpadlem tylko do
    > was na chwile.

    mBank przygrał w pręta. Nie ma takiego prawa, które zezwalałoby bankowi
    korygować nie swoje pomyłki. PIsemnie objechać mBank, zażądać zwrotu
    kasy i wyjaśnień. Bank zadysponował środkami z Twojego konta. Nie wolno
    mu tego zrobić.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 6. Data: 2002-03-26 15:54:11
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > ma
    > mozliwosci.
    > Przez caly czas konto nie bylo zablokowane, sprawdzalem wykonujac

    Poprawne podejście i banku i uczciwe klienta. Tak powinno być i w tym przypadku.
    Btw. pamietacie przypadek głośny w prasie, jak jakaś miła pani dostała na wydruku z
    bankomatu jakieś dziesiąt milionów- nic tylko z torbą do banku i za granicę ;-)))
    Grzegorz

  • 7. Data: 2002-03-26 16:42:23
    Od: pedros <p...@m...com>

    in article a7pbhh$b4b$...@n...onet.pl, Adam Płaszczyca at
    o...@m...oldfield.org.pl wrote on 3/26/02 9:29 AM:

> [...]
    > korygować nie swoje pomyłki. PIsemnie objechać mBank, zażądać zwrotu
    > kasy i wyjaśnień. Bank zadysponował środkami z Twojego konta. Nie wolno
    W tym sek, ze nie sciagnal, bo nie ma czego. Tylko zablokowal. Zazyczylem
    sobie dzis pismo z podstawa prawna blokady srodkow na rachunku. Kobita w
    infolini zaslaniala sie punktem z regulaminu:

    "§47.W przypadku nieprawidlowego zapisu księgowego na rachunku,mBank
    koryguje zapis i niezwlocznie powiadamia o tym Posiadacza rachunku."

    Zirytowali mnie. Nie chodzi o kase - jakby zadzwonili najpierw i wyjasnili
    cala sprawe, _poprosili_ o zwrot, to pewnie bym natychmiast im te 270
    zlotych wplacil. Ale jak ida w kulki, to mam zamiar byc troche upierdliwy.

    pozdrawiam
    pedros

  • 8. Data: 2002-03-26 16:43:08
    Od: pedros <p...@m...com>

    in article 3...@g...pl, Robert at r...@g...pl wrote on
    3/26/02 8:43 AM:

    > Przez caly czas konto nie bylo zablokowane, sprawdzalem wykonujac
    > przelewy do
    > Fortisa.
    ale w koncu oddales, czy nie?

    pedros

  • 9. Data: 2002-03-26 16:48:45
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > ale w koncu oddales, czy nie?

    Osadz go zaocznie ;-))
    Grzegorz

  • 10. Data: 2002-03-26 16:54:28
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > "§47.W przypadku nieprawidlowego zapisu księgowego na rachunku,mBank
    > koryguje zapis i niezwlocznie powiadamia o tym Posiadacza rachunku."

    Własnego zapisu. Czy to mBank się pomylił, czy ktoś, kto ten przelew przysłał.
    To jest zasadnicza różnica, dlatego adam napisał:
    "Nie ma takiego prawa, które zezwalałoby bankowi korygować nie swoje pomyłki."

    ^^^^^^^
    Pekao co miesiąc praktycznie robi mi drobne korekty w odsetkach- niestety zawsze na
    moją
    niekorzyść, dlatego definitywnie odstawiłem maestro ;-))

> [...]
    > cala sprawe, _poprosili_ o zwrot, to pewnie bym natychmiast im te 270
    > zlotych wplacil. Ale jak ida w kulki, to mam zamiar byc troche upierdliwy.

    I słusznie- zacznij od pisma reklamacyjnego- musza Ci dać odpowiedź- jak Cie nie
    zadowoli,
    to do arbitra.
    Wytrwalości.
    Pozdrawiam