  • 1. Data: 2009-05-27 08:50:10
    Temat: Jak długo banki trzymają informacje o kontach i klientach?
    Od: RBprv <x...@o...pl>

    Mam pytanie jak długo banki trzymają dane o kontach i swoich klientach?
    Czy bank będzie posiadał informację o koncie które istniało w latach 70
    i zostało zlikwidowane ok 1983roku? Chodzi o bank spółdzielczy. Wtedy
    były książeczki oszczędnościowe.

  • 2. Data: 2009-05-27 09:42:58
    Od: BK <b...@g...com>

    On May 27, 10:50 am, RBprv <x...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Czy bank będzie posiadał informację o koncie które istniało w latach 70
    > i zostało zlikwidowane ok 1983roku? Chodzi o bank spółdzielczy. Wtedy

    generalnie sa rozne terminy [zasadniczo 5 lub 11 lat] - chyba, ze to
    bank prowadzacy archiwum na podstawie ustawy [to pewnie bedzie nbp,
    bgk] to moga byc kwity i 50 lat [a i nawet "bezterminowo" jesli sa to
    jakies dane dotyczace kont w nbp:P]

    ale w takim przypadku mozesz liczyc tylko na cud bo nie na przepisy

  • 3. Data: 2009-05-27 10:28:02
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "RBprv" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy bank będzie posiadał informację o koncie które istniało w latach 70 i
    > zostało zlikwidowane ok 1983roku? Chodzi o bank spółdzielczy. Wtedy były
    > książeczki oszczędnościowe.

    Raczej nie. Nie było takich komputerów jak teraz. Istnieje jeszcze ten sam
    bank i tamtejsi pracownicy ?
    Nawet jak świstek nie został wyrzucony, znalezienie go w piwnicy będzie
    nieprawdopodobnym szczęściem. Kto go będzie szukał pośród milionów
    karteluszków i za ile ?

  • 4. Data: 2009-05-27 11:50:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u" <...@w...yz> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nawet jak świstek nie został wyrzucony, znalezienie go w piwnicy
    > będzie nieprawdopodobnym szczęściem. Kto go będzie szukał pośród

    Akurat to moga trzymac - przyjdzie petent z ksiazeczka znaleziona
    za szafa, i wyplac mu.
    Jak masz w teczce papier z likwidacji konta to spoko.

    Inna sprawa ze w naszych realiach taniej moze byc wyplacic niz
    szukac.
    100 tys zl, kiedys ze 20 dobrych pensji, dzis 10 PLN :-)

    J.

  • 5. Data: 2009-05-27 14:05:15
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

> [...]
    > szukac.
    > 100 tys zl, kiedys ze 20 dobrych pensji, dzis 10 PLN :-)

    Jakies 4 lata temu, przy okazji koniecznego odstania w kolejce do kasy w
    PKO BP, dałem do likwidacji ksiażeczke z pozostawionymi 5000 zł (wówczas
    minimalna kwota do zachowania ksiażeczki).
    Pani w kasie żachnęła się: - ależ to jest 50 gr... Poprosiłem by mimo
    to, przeliczyła.
    - Wypłaciła ponad 20 zł.
    :-)

    --
    M.

  • 6. Data: 2009-05-27 15:25:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    u wrote:
    > Nawet jak świstek nie został wyrzucony, znalezienie go w piwnicy będzie
    > nieprawdopodobnym szczęściem. Kto go będzie szukał pośród milionów
    > karteluszków i za ile ?

    Ten, komu sie dostanie ta wredna robota. A za ile to zwykle jest w
    cenniku określone.

  • 7. Data: 2009-05-27 15:57:18
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    BK napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >bank prowadzacy archiwum na podstawie ustawy [to pewnie bedzie nbp,
    >bgk] to moga byc kwity i 50 lat [a i nawet "bezterminowo" jesli sa to

    5 lat mają chyba obowiązek. Mogą dłużej...
    Ale z czego wynika 11 lat?

    Arek

  • 8. Data: 2009-05-28 14:40:14
    Od: "donald" <d...@k...corporation.pl>

    "sTav" <m...@b...o2.pl> wrote in message

> [...]
    > minimalna kwota do zachowania ksiażeczki).
    > Pani w kasie żachnęła się: - ależ to jest 50 gr... Poprosiłem by mimo to,

    To dopiero oszustwo...
    Ktos sklada cale zycie, ma na ksiazeczce 5000zl i dostaje 20...
    Ciekawi mnie ile w ten sposob wyciagnieto kasy od ludzi? Ktos ma jakies dane
    na ten temat. Przecie to beda miliardy zlotych...

  • 9. Data: 2009-05-28 16:06:14
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "donald" <d...@k...corporation.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ciekawi mnie ile w ten sposob wyciagnieto kasy od ludzi? Ktos ma jakies
    > dane na ten temat. Przecie to beda miliardy zlotych...

    Pytanie kto kradnie ? Wybrańcy narodu ?
    Taki jest efekt inflacji. Każdej. Obecnej i przyszłej tez.
    Wtedy była galopująca.
    Po to wymyślono inflację, by ludziom nie opłacało się gromadzić dóbr pod
    postacią pieniądza.

  • 10. Data: 2009-05-29 05:44:43
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 28 May 2009 15:40:14 +0100, donald napisał(a):

    > Ciekawi mnie ile w ten sposob wyciagnieto kasy od ludzi? Ktos ma jakies dane
    > na ten temat. Przecie to beda miliardy zlotych...

    Oto ile leży "starej" kasy:
    http://www.dziennik.pl/gospodarka/article381106/Pola
    cy_wciaz_nie_wymienili_starych_zlotych.html

    Wymiana pieniędzy to także biznes... bo nigdy nie da się z rynku zebrać
    wszystkich piniędzy, zawsze coś zostanie po szufladach.
    Przy wymianie na euro też tak będzie.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Wycieczki http://foto.3mam.net/album3/index.php