  • 1. Data: 2009-05-26 19:06:55
    Temat: lukas a dane osobowe
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Witam serdecznie,

    Kiedys wzialem kredyt ratalny w lukasie i tam wyrazilem zgode na
    przetwarzanie danych przez bank - w tym rowniez dla celow marketingowych.
    Niestety obecnie bank neka mnie swietnymi ofertami, nawet dostalem
    ostatnio karte kredytowa bez umowy, a z regulaminu wynika, ze wystarczy
    zadzwonic, aby ja uaktywowac, w kazdym punkcie regulaminu informujac
    mnie o tym, ze aktywowanie karty oznacza wejscie w zycie umowy
    kredytowej (ktorej na oczy nie widzialem)

    Kredyt ratalny zostal splacony - nawet otrzymalem przekazem pocztowym
    nadplate wynikajaca z blednej kalkulacji przeze mnie ostatniej raty.

    Czy w zwiazku z tym (umowa zakonczona) mam prawo zadac usuniecia moich
    danych ze zbioru Lukas Banku ?

    Chce im zlozyc nastepujace pismo:

    Administrator bazy danych osobowych
    LUKAS Bank SA
    pl. Orląt Lwowskich 1
    53-605 Wrocław

    Wniosek o usunięcie danych osobowych ze zbioru.

    Zgodnie z art. 32 pkt. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 o ochronie
    danych osobowych zwracam się z wnioskiem o zaprzestanie przetwarzania
    moich danych osobowych oraz całkowite usunięcie danych ze zbioru danych
    administrowanych przez Lukas Bank SA.

    Jednocześnie pragnę złożyć podziękowanie za dotychczasową udanę
    współpracę oraż życzyć wielu rynkowych sukcesów

    Z wyrazami szacnku,
    Imie Nazwisko
    PESEL: moj pesel

    Czy wystarczy, ze zrobie 2 kopie takiego pisma - przyjde do odzialu i
    poprosze o pieczatke "wplynelo", legitymujac sie przy tym dowodem
    osobistym czy tez np na podstawie prawa bankowego lub ktoregos z innych
    przepisow bank bedzie mial zawsze prawo przetwarzac moje dane ze wzgledu
    na kiedys zawarta umowe (nawet poza celami marketingowymi). ?

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man

  • 2. Data: 2009-05-26 20:36:31
    Temat: Re: lukas a dane osobowe
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dannyboy wrote:
> [...]
    > przepisow bank bedzie mial zawsze prawo przetwarzac moje dane ze wzgledu
    > na kiedys zawarta umowe (nawet poza celami marketingowymi). ?

    Szanowny Panie.
    Niestety nie mozemy calkowicie zaprzestac przetwarzania pana danych
    osobowych ani ich usunac, bo jak pan za miesiac przyjdzie po wyciag z
    konta bo pan zgubil to chyba go panu urodzimy, ale jak pan napisze, ze
    żąda/prosi* (*niepotrzebne skreslic, wiadomo o co chodzi) o zaprzestanie
    przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych to zrobimy to z
    przyjemnoscia.
    z powazaniem

  • 3. Data: 2009-05-26 20:56:50
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 26 May 2009 21:06:55 +0200, Dannyboy napisał(a):

    > Czy w zwiazku z tym (umowa zakonczona) mam prawo zadac usuniecia moich
    > danych ze zbioru Lukas Banku ?

    Nie, zgodnie z prawem bankowym mogą przetwarzać Twoje dane przez 5 lat
    jeszcze (albo i 11, jeśli okazałoby się, że jednak są jakieś długi).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 4. Data: 2009-05-26 20:58:56
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 26 Maj, 22:56, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Nie, zgodnie z prawem bankowym mogą przetwarzać Twoje dane przez 5 lat
    > jeszcze (albo i 11, jeśli okazałoby się, że jednak są jakieś długi).

    Ale chyba nie w celach marketingowych, prawda ?

  • 5. Data: 2009-05-26 21:02:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szczurwa wrote:

    > Ale chyba nie w celach marketingowych, prawda ?

    Ale to slowo nawet nie padlo "we wniosku".

  • 6. Data: 2009-05-26 21:23:48
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 26 Maj, 23:02, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Ale to slowo nawet nie padlo "we wniosku".

    Zgoda, ale do przetwarzania pewnych danych w określonych celach bank
    ma upoważnienie ustawowe. Zatem wniosek kolegi obejmuje wszelkie
    pozaustawowe cele przetwarzania jego danych osobowych, na które
    uprzednio wyraził dobrowolnie zgodę. A teraz ją cofnął.

  • 7. Data: 2009-05-26 22:47:26
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    szczurwa pisze:

> [...]
    > pozaustawowe cele przetwarzania jego danych osobowych, na które
    > uprzednio wyraził dobrowolnie zgodę. A teraz ją cofnął.

    Okej - czyli zeby wszystko bylo cacy powinienem dopisac, ze z wyjatkiem
    tego zakresu, ktorego nie wynika z innych ustaw czy bedzie to rozumiane
    domyslnie (samo przez sie) ?

  • 8. Data: 2009-05-27 01:37:05
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 27 Maj, 00:47, Dannyboy <d...@p...pl> wrote:

    > Okej - czyli zeby wszystko bylo cacy powinienem dopisac, ze z wyjatkiem
    > tego zakresu, ktorego nie wynika z innych ustaw czy bedzie to rozumiane
    > domyslnie (samo przez sie) ?

    Można tak, a można dodać, że w szczególności w celach marketingowych.

  • 9. Data: 2009-05-27 06:18:57
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 27 May 2009 00:47:26 +0200, Dannyboy napisał(a):

    > Okej - czyli zeby wszystko bylo cacy powinienem dopisac, ze z wyjatkiem
    > tego zakresu, ktorego nie wynika z innych ustaw czy bedzie to rozumiane
    > domyslnie (samo przez sie) ?

    Napisz, że mają zaprzestać przetwarzać w celach marketingowych i tyle.

    --
    xbartx