  • 1. Data: 2005-03-29 10:23:53
    Temat: Inteligo - rozwiązanie umowy
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    17 marca wysłałem polecony do Inteligo z dyspozycją zamknięcia rachunku i
    przelania całości środków na Lukasa. Według par. 18 pkt 4 Regulaminu
    prowadzenia konta, bank powinien zablokować dostęp do rachunku. Nadal się
    jednak swobodnie loguję. Gdy zapytałem mailem co się dzieje - odpowiedziano
    mi, że par. 18 pkt 1 mówi, iż okres wypowiedzenia liczy się od daty
    OTRZYMANIA pisma przez Bank. Teraz pytanie za 100 punktów: jak mam sprawdzić
    czy udowodnić, że Bank pismo otrzymał? Zasugerowano mi albo dzwonienie na
    infolinię (na której i tak nic nie załatwię, oprócz wysokich kosztów), albo
    ponowne przesłanie pisma za potwierdzeniem odbioru (koszty+bank zawsze może
    go nie podjąc, tudzież poleży sobie nawet 14 dni przed podjęciem itp).

    Czy ktoś wie jak "poznać", iż bank dostał pismo, tudzież jak zmusić Inteligo
    (PKO BP) do wypisania mnie z grona swoich klientów?

    --

    pozdrawiam
    Szymon

  • 2. Data: 2005-03-29 11:09:40
    Temat: Re: Inteligo - rozwiązanie umowy
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Szymon napisał(a):
    > 17 marca wysłałem polecony do Inteligo z dyspozycją zamknięcia rachunku i
    > przelania całości środków na Lukasa. Według par. 18 pkt 4 Regulaminu
    > prowadzenia konta, bank powinien zablokować dostęp do rachunku.

    Owszem, ale gdzie jest napisane, że blokuje pierwszego dnia okresu
    wypowiedzenia? :-)

> [...]
    > Gdy zapytałem mailem co się dzieje - odpowiedziano
    > mi, że par. 18 pkt 1 mówi, iż okres wypowiedzenia liczy się od daty

    No i słusznie. Co bank ma obchodzić co z listem robi poczta.

    > Teraz pytanie za 100 punktów: jak mam sprawdzić
    > czy udowodnić, że Bank pismo otrzymał?

    Sprawdzić: zadzwonić i spytać
    Udowodnić: przed sądem, dowód nadania poleconego + ew. ZPO

    > Zasugerowano mi albo dzwonienie na
    > infolinię (na której i tak nic nie załatwię, oprócz wysokich kosztów),

    Co znaczy "nic nie załatwię oprócz wysokich kosztów"?

    > albo
    > ponowne przesłanie pisma za potwierdzeniem odbioru (koszty+bank zawsze może
    > go nie podjąc, tudzież poleży sobie nawet 14 dni przed podjęciem itp).

    Czy Ty czasem nie układasz spiskowej teorii dziejów?

    > Czy ktoś wie jak "poznać", iż bank dostał pismo,

    j/w

    > tudzież jak zmusić Inteligo
    > (PKO BP) do wypisania mnie z grona swoich klientów?

    Wysłać wypowiedzenie listem poleconym.

  • 3. Data: 2005-03-29 11:30:23
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > Owszem, ale gdzie jest napisane, że blokuje pierwszego dnia okresu
    > wypowiedzenia? :-)

    OK, zatem liczę, że jednak zablokują.

    > No i słusznie. Co bank ma obchodzić co z listem robi poczta.

    Poczta ściśle określa czas dostarczenia przesyłki. Wystarczyłoby podać okres
    wypowiedzenia 37 dni od nadania priorytetu lub 44 dni ekonomicznego. Tu
    raczej jest problem z reakcją banku, a nie poczty.

    > Sprawdzić: zadzwonić i spytać

    Niestety tak się nie da wypowiedzieć umowy. Tylko polecony. Nie mam
    możliwości nagrania rozmowy telefonicznej, więc potem nie będę mógł się
    powołać na info z ich linii.

    > Co znaczy "nic nie załatwię oprócz wysokich kosztów"?

    Wystarczy, że porównam 6% w lukasie do 2% w Inteligo i już wiadomo dlaczego
    każdego dnia trzymania w Inteligo tracę. Przelać nie chcę, bo każdy ruch z
    Inteligo kosztuje.

    > Czy Ty czasem nie układasz spiskowej teorii dziejów?

    Póki co opisałem same fakty.

    > Wysłać wypowiedzenie listem poleconym.

    Raz poszło. Znaczy się... wysyłać do skutku? No mogę, ale... koszty, koszty,
    koszty... Jednak PKO BP działało sprawniej - swego czasu też mnie nie
    chcieli wypuścić, jednak po interwencji u dyrektora oddziału okazało się, że
    jednak mogę zamknąć rachunek i wypłacić swoje pieniądze. Dlatego na kwiatki
    w Inteligo jestem przyzwyczajony i w zasadzie przeznaczyłem już sporą kwotę
    na koszty związane z wypowiedzeniem umowy, jednak mimo to nie chcę, aby była
    ona nazbyt wielka.

  • 4. Data: 2005-03-29 11:38:38
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Szymon said the following On 2005-03-29 13:30:
    [...]

    > Poczta ściśle określa czas dostarczenia przesyłki. Wystarczyłoby podać okres

    gdzie ? Możesz podać źródło ?
    KJ

  • 5. Data: 2005-03-29 11:54:37
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > gdzie ? Możesz podać źródło ?

    Dowolna placówka pocztowa lub www.poczta-polska.pl
    Cytat ze strony:"Przesyłki PRIORYTETOWE krajowe będą dostarczane następnego
    dnia roboczego po dniu nadania jeśli zostaną przez Państwa nadane do
    godziny:
    a.. 17.00 na terenach miast wojewódzkich

    b.. 16.00 na terenach miast powiatowych

    c.. 15.00 w pozostałych miejscowościach (na poczcie)."

    " Przesyłki ekonomiczne - to kategoria przesyłek listowych doręczanych :

    a.. na terenie kraju - do trzeciego dnia roboczego po dniu
    nadania, "

  • 6. Data: 2005-03-29 11:57:32
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > " Przesyłki ekonomiczne - to kategoria przesyłek listowych doręczanych :
    >
    > a.. na terenie kraju - do trzeciego dnia roboczego po dniu
    > nadania, "

    Jeśli zatem przyjąć (wzorem mBanku, do którego Inteligo swego czasu mocno
    się porównywało), iż termin zablokowania dostępu do konta oznacza termin
    dostarczenia wypowiedzenia, ów zapis powinien brzmieć: na terenie kraju do 3
    dni roboczych, do Inteligo 7 dni - przynajmniej na dziś :-)))

  • 7. Data: 2005-03-29 12:10:59
    Od: "Paweł" <n...@k...ru>

> [...]
    > a.. 17.00 na terenach miast wojewódzkich
    >
    > b.. 16.00 na terenach miast powiatowych
    >
    > c.. 15.00 w pozostałych miejscowościach (na poczcie)."

    jak mi załatwisz żeby poczta z trąbką doręczała wszystkie wysyłane przez
    moją firmę listy polecone priorytetowe na następny dzień to cię uściskam i
    wręcze całkiem fajną gratyfikacje pieniężną

    a tak serio to naucz sie czytać to co małym druczkiem
    - poczta nigdzie nie gwarantuje że dostarczy taki list następnego dnia - jak
    sie zapytasz o gwarancje a nie o marketingowy bełkot to sie dowiesz że
    takiej gwarancji nie ma bo oni dostarczają "90% przesyłek w tym terminie"

    po drugie jak zaczynasz pisać o rezerwowaniu sporej kwoty na koszty
    rozwiązania umowy a potem żal Ci wysłać listu ZPO to zaczyna brzmieć
    śmiesznie

    btw - koszty rozmów z linią tel inteligo też nie są kosmiczne - ale to na
    marginesie

    tak serio - chcesz uderzyć psa, kij sie zawsze znajdzie, za chwile spadnie
    oprocentowanie w lukasie skoczy gdzie indziej to będziesz z takim samym
    zapałem rozwiązywał umowę z lukasem ?
    to dopiero przygotuj sie na niespodzianki - ja próbowałem już kilka razy
    podchodzić do tematu i dałem sobie w końcu spokój :-)

  • 8. Data: 2005-03-29 12:12:50
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Szymon napisał(a):

    > OK, zatem liczę, że jednak zablokują.

    Np. ostatniego dnia okresu wypowiedzenia. Albo na minutę przed
    zamknięciem rachunku. Czyli _W_ okresie wypowiedzenia.

    > Poczta ściśle określa czas dostarczenia przesyłki.

    Nie określa. A nawet jeśli, to nadawcy. Bankowi nic do tego. Liczenie wg
    daty otrzymania wypowiedzenia jest uczciwe i całkowicie normalne.

    > Wystarczyłoby podać okres
    > wypowiedzenia 37 dni od nadania priorytetu lub 44 dni ekonomicznego. Tu
    > raczej jest problem z reakcją banku, a nie poczty.

    Bez sensu.

    > Niestety tak się nie da wypowiedzieć umowy.

    A kto mówił, że się da? Przecież pytałeś o to, jak się SPYTAĆ czy
    wypowiedzenie dotarło. To odpowiadam - przez telefon.

    > Tylko polecony. Nie mam
    > możliwości nagrania rozmowy telefonicznej, więc potem nie będę mógł się
    > powołać na info z ich linii.

    Ale po co na cokolwiek gdziekolwiek chcesz się powoływać?

    Naprawdę nie rozumiem w czym widzisz problem.

    > Wystarczy, że porównam 6% w lukasie do 2% w Inteligo i już wiadomo dlaczego
    > każdego dnia trzymania w Inteligo tracę. Przelać nie chcę, bo każdy ruch z
    > Inteligo kosztuje.

    A Ty sądzisz, że ten ostatni przelew to darmowy będzie?

    Poza tym - załatwisz tyle, że się dowiesz, czy wypowiedzenie wypłynęło.
    A o to przecież chodzi.

    > Póki co opisałem same fakty.

    Jeden fakt i całą spiskową teorię dziejów "co by było gdyby"..

    > Raz poszło.

    I pięknie. Starczy.

    > Znaczy się... wysyłać do skutku?

    Ale PO CHOLERĘ? Innymi słowy: o co Ci w ogóle chodzi? Bo naprawdę nie
    nadążam.

  • 9. Data: 2005-03-29 12:14:03
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Szymon napisał(a):

    > Jeśli zatem przyjąć iż termin zablokowania dostępu do konta oznacza termin
    > dostarczenia wypowiedzenia

    I otóż to. Założyłeś, tylko nie wiadomo skąd to założenie...

  • 10. Data: 2005-03-29 12:20:45
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Szymon said the following On 2005-03-29 13:54:

> [...]
    >

    > " Przesyłki ekonomiczne - to kategoria przesyłek listowych doręczanych :
    >
    > a.. na terenie kraju - do trzeciego dnia roboczego po dniu

    No nieźle. Ktoś kto to powiesił na stronie PP powinien wylecieć z
    roboty. Dzięki za cynk. Chyba, że faktycznie PP się _mocno_ poprawilo.

    KJ