  • 41. Data: 2019-05-07 01:21:33
    Temat: Re: Idea Bank
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1...@4...net

    > Moze sie mylisz ... bo wlasnie swietny moment - kapitaly banku takie,

    Miałem na swej uwadze jedynie politykę, nie zaś politykę_finansową. ;)

    > ze nie ma prawa dzialac, i to nie z winy KNF, ktora podnosi wymogi,
    > tylko z winy LC, bo oszukiwal w bilansie.

    - Nie potwierdzam i nie zaprzeczam istnienia tych oszustw.

    - Za służbowe błędy swych pracowników odpowiedzialność ponosi IMO
    pracodawca, ale rzecz jasna do pewnej granicy. (pracodawca
    niekoniecznie usiądzie w efekcie popełnienia prywatnej
    zbrodni popełnionej przez pracownika)

    - Suma kapitałów jest zbyt mała, by połączone banki (Idea i Getin)
    funkcjonowały jako jeden bank?

    > No moze nie LC, tylko prezesa, ale czy LC tego nie wiedzial ?

    > I to w trosce o obywateli i ich pieniadze :-)
    > Pytanie tylko kto ma lepsza propagande i kto
    > odniesie z tego wieksza korzysc wyborcza :-)

    -=-

    Moja osobista prośba -- LCz, zamiast LC.
    Kiedyś mnie nazywano LC, zaś LCzarneckiego określano trzema literami -- LCz.
    Niby można uznać, żem Eneuel lub ELC itp., ale dla jasności chyba można
    kontynuować LCz zamiast LC.

    -=-

    Wracając do okazji -- IMO ludzie niekoniecznie będą szukali winy po
    stronie bankiera, gdy padnie bank. Mogą wyładować złość na kimkolwiek,
    w tym i na obecnej władzy, która niby LCz nie lubi, a jednak i wspomaga
    go różnymi programami naprawczymi, i (jak innych bankierów) asekuruje...

    Innymi słowy -- IMO ludzie głupi nie są, ale są złośliwi i chętni
    zemsty bez względu na to, czy mszczą się na winnych, czy na
    słabszych, czy na kimkolwiek...

    Do tego dopływa ;) stanowisko ludzi spoza Polski, którzy pamiętać
    mogą, że LCz był niszczony/prześladowany przez MChrzanowskiego,
    niejako na zlecenie polskich władz państwowych...

    Parafrazując:
    JF> No moze nie LC, tylko prezesa, ale czy LC tego nie wiedzial ?
    możemy otrzymać:
    ??? No może nie JK, tylko MCh, ale czy JK tego nie wiedzial?

    Można nawet zgłaszać takie:

    - celowo uwalili LCz, aby wygrać wybory,
    bo przeca LCz nie należy do ekipy JK

    coś...

    Afera ,,nagrywania na bank'' IMO może sporo kosztować
    obecną władzę, dlatego **IMO** niekoniecznie warto
    teraz nadgorliwie zajmować się likwidacją banków LCz...

    ,,Złapał Kozak Tatarzyna, lecz Tatarzyn za łeb trzyma'' -- obecne
    polskie władze dość głęboko tkwią w kieszeniach przyszytych do
    ubrań unijnych władców niekoniecznie kochających PiS... Ponadto
    polski system finansowy (czy jak to nazwać) dość mono opiera
    się o niepolskie banki... A i cała gospodarka polska niezbyt
    wiele znaczy wobec gospodarek krajów wiodących prym w UE...

    -=-

    Prorokiem nie jestem -- nie wiem, jak będzie.
    [wiem doskonale -- jak będzie, i co będzie, ale nie znam
    dokładnych dat! będzie koniec świata, ale nie wiem, kiedy...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

    https://pomorska.pl/w-linku-zle-sie-sprzeglo-pociag-
    z-pesy-popsul-sie-i-w-niemczech-wybuchla-afera-6-maj
    a-2019/ar/c1-14095971

    Wybuchła afera, a szef niemieckiego przewoźnika
    NEB miał powiedzieć, że ,,to wszystko złom".

    Zapewne miał na myśli, że zawinił hardware...

    Zatrzymanie się Linka w Berlinie miało być
    spowodowane awarią pokładowych komputerów
    w chwili sprzęgania dwóch składów.

    [myślę, że winny był software, być może zaśmiecony jakimś malwarem...]

  • 42. Data: 2019-05-07 18:16:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    "J.F." 1...@4...net

    >Miałem na swej uwadze jedynie politykę, nie zaś politykę_finansową.
    >;)

    A ja tez o zwyklej polityce.

    >- Nie potwierdzam i nie zaprzeczam istnienia tych oszustw.

    Sam bank potwierdza. Jesli nie sama wysokoscia strat, to
    wyjasnieniami - np odpisem wartosci TaxCare w wysokosci 210mln.
    Znaczy sie rok temu, ba jeszcze we wrzesniu, bank twierdzil, ze
    posiada w aktywach marke czy spolke TaxCare, co jest warta 210mln ...
    i była ?

    > - Suma kapitałów jest zbyt mała, by połączone banki (Idea i Getin)
    > funkcjonowały jako jeden bank?

    Trudno mi powiedziec, Getin mial niedobor, a Idea ma teraz duzy
    niedobor.
    Uczciwa KNF byc moze powinna powiedziec "nie dajemy zgode na
    polaczenie, bo Getin jest zbyt slaby aby utrzymac Idee, a Idea moze
    pograzyc Getin".
    Ale ze decyzja jest polityczna, to moze pozwola.
    I moze juz zacieraja raczki ... pogrązy, to przejmiemy dwa banki za
    zlotowke :-)

> [...]
    >wspomaga
    >go różnymi programami naprawczymi, i (jak innych bankierów)

    ... kto ma lepsza propagande :-)

    >Afera ,,nagrywania na bank'' IMO może sporo kosztować
    >obecną władzę, dlatego **IMO** niekoniecznie warto
    >teraz nadgorliwie zajmować się likwidacją banków LCz...

    A potem niech sie inni martwia co z tym zrobic :-)

    Tylko, ze jak nastana inni, to beda tez mieli propagande :-)

> [...]
    > Wybuchła afera, a szef niemieckiego przewoźnika
    > NEB miał powiedzieć, że ,,to wszystko złom".
    >Zapewne miał na myśli, że zawinił hardware...

    Sprawdzic, czy sterowniki silnikow nie sa Siemensa :-)

    J.

  • 43. Data: 2019-05-08 22:29:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Rzeczywiście, ten czat chyba generował im zbyt duże koszty i przeszli na podobną
    weryfikację jak curve.
    Choć głupki, pozwalają wybrać paszport albo dowód, piszą, że paszport lepszy, a jak
    wybierzesz paszport to i tak każą fotografować dowód.
    Straszą że 5 dni może potrwać, ale pierwsze odrzucenie było już za 5 minut, więc po
    nocy siedzą.
    Za to mam już 5. poleconego, ciekawe, ilu z nich wyda te 15 euro kartą?

  • 44. Data: 2019-05-09 21:44:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5cd1afc0$0$516$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > Ale ze decyzja jest polityczna, to moze pozwola. moze juz zacieraja
    > raczki ... pogrązy, to przejmiemy dwa banki za zlotowke :-)

    Złotówka oszczędności -- 100%... Dużo, ale że pieniądz to czas...
    Stracą czas, a ten czas ponoć pracuje... [nie wiem, gdzie, skoro
    w Polsce jest bezrobocie... i czy nie na śmieciówkach przypadkiem...
    czy pieniądza także nie można zatrudniać poniżej minimalnej płacy?...]

    > A potem niech sie inni martwia co z tym zrobic :-)

    Wobec finansów państwa Getin itp. to drobiazg...
    [tym bardziej wobec przyjmowania gości PO o 6 rano]

    > Sprawdzic, czy sterowniki silnikow nie sa Siemensa :-)

    Komputery nie sprzęgły się -- myślisz, że zawiniła mechanika
    sprzęgania? Siłownik Siemensa nie zdołał wsunąć wtyczki USB?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl

    Postscriptum: Kolejna podwyżka polskiego podatku. Minimalna w górę do chyba 2345.

    Zyy ostatniej chwili... Środkowe państwo wzorcowo
    obciązyło mnie, czyli przysłało mi kalibracyjne ciężary...

    https://pl.aliexpress.com/item/5-sztuk-1-2-5-10-20g-
    chromowanie-kalibracja-waga-waga-zestaw-precyzja-dla
    -laboratorium-u/32851276151.html?spm=a2g0s.12269583.
    0.0.172448b9tsvecG

    W realu lepiej wyglądają niż na fotkach...
    Nie ważyłem jeszcze, bo nie dostałem jeszcze stosownej wagi...
    (ważyłem na wadze dającej 1 g błędu wskazania; ile pomiaru?
    być może 10 g -- więc ważenie tych odważników jest na takiej
    wadze problematyczne. Za jakiś czas poważę na wadze dającej
    10 razy lepsze wskazania a gdy dotrze (jeśli dotrze) kolejna
    waga (wskazanie 0,01 g) też zważę...)

  • 45. Data: 2019-05-10 15:07:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jednak ta videoweryfikaja była lepsza.
    Pierwszy zestaw fotek odrzucony.
    Drugi, z doświetlaniem latarką, odrzucony.
    Do zrobienia trzeciego wziąłem lepszy telefon, z "flashem" - choć to niewiele pomaga,
    bo ta dioda się gigantycznie w plastiku odbija i trzeba celować obok - ale fotki
    zdecydowanie wyraźniejsze - i oczywiście podczas uploadu ktoś musiał zadzwonić i
    wyskoczył błąd.
    Po ponownym zalogowaniu się - że niby dobrze i procesują, ale ponad 12h brak kontaktu
    - dobrze, że gościowi na czacie udało się wytłumaczyć, co się mogła stać, i spróbuje
    sprawdzić, czy te fotki do tej zewnętrznej firmy zajmującej się weryfikacją doszły
    czy jednak nie...
    Więc "polepszyli" - albo to ja mam takie szczęście.

  • 46. Data: 2019-05-12 12:34:21
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Do lokowania euro za granicą (niestety 0%, ale dobrze, że nie minusowe) polecam N26
    - można założyć w 100% przez net mieszkając w PL.
    > Do tego debetówka z przeliczaniem walut po kursie MC i bez obaw o DCC w strefie
    euro.
    > Gwarancje niemieckiego odpowiednika BFG.
    > Jak chcesz to załóż z mojego polecenia - kod dawidr0508
    > Jeśli wydasz kartą 15 euro to dostaniesz 10 euro zwrotu w promocji.
    >
    > A na lokacie, gdziekolwiek na świecie, nie dostaniesz więcej niż 1pp ponad
    inflację, niezależnie od stóp.

    w skrócie, polecasz N26?

    lokat tam nie mam zamiaru zakładać, jak już to alternatywa dla revoluta
    czyli płatności, w walutach innych niż PLN, po sensownym kursie

    wybieram się do Danii więc DKK trochę wydam

    czy może N26 najlepsze do strefy euro?

    ps
    taka ciekawostka, rezerwacja domu w Danii bezpośrednio na duńskiej
    stronie (płatność w DKK) wyszła ponad 7% taniej niż na jej niemieckim
    odpowiedniku

    5014 DKK vs 722 EUR

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 47. Data: 2019-05-12 12:42:46
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    N26 c.d.

    konto prywatne czy business (0,1% cashback)?

    czy może różnic jest więcej?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 48. Data: 2019-05-12 14:11:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 12 maja 2019 12:42:45 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
    > N26 c.d.
    >
    > konto prywatne czy business (0,1% cashback)?

    "Biznesowemu" się nie przyglądałem, więc nie wiem, czy czegoś wymagają na
    potwierdzenie. Ale dla 0,1% nie chce mi się sprawdzać ;>

    N26 będzie w strefie euro lepsze niż jakakolwiek inna karta dostęlna dla mieszkańca
    PL. W Danii również warto płacić, ale trzeba uważać na DCC i bankomaty - podobno
    można euro wypłacać, ale N26 może wziąć za to prowizję.
    Wg mnie wygodniejsze i bezpieczniejsze niż rewolwer.
    No i 10 euro bonusu ;>

  • 49. Data: 2019-05-12 20:59:28
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    można euro wypłacać, ale N26 może wziąć za to prowizję.
    > Wg mnie wygodniejsze i bezpieczniejsze niż rewolwer.

    1. wpisałem kod, który podałeś
    2. z ciekawości wziąłem opcję dla biznesu

    jak przelicza revolut z DKK na PLN wiem, N26 w strefie euro to
    oczywiste, ciekawe jak przeliczą EUR na DKK?

    zanim pojadę karta powinna przyjść

    3. z weryfikacją nie było problemu, zdjęcia dowodu były dość przeciętne
    i zaakceptoali

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 50. Data: 2019-05-12 21:21:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Mam Cię na liście poleconych, dzięki :)
    Z koron na euro przeliczy wg kursu MC, czyli ok. 0,2% - więc w sumie, jeśli euro
    kupisz np. w IKA, to płatność kartą kosztować będzie mniej niż 0,5% - na pewno lepiej
    niż gotówka w kantorze.
    Tylko na DCC trzeba uważać.
    Cholera wie, po co tym Duńczykom ta ich korona, skoro i tak w ERM II są...
    Wypłata koron w bankomacie kosztować będzie ok. 2% - tutaj ew. warto zamówić dolarową
    kartę IKA - bo wielowalutowa jest jeszcze w planach, ciekawe, czy przed wakacjami
    wprowadzą?
    Echh, z tą weryfikacją to ja mam takie szczęście, u żony wciąż wisi - trzeba jutro
    znów na czacie próbować.