  • 21. Data: 2011-10-07 17:39:29
    Temat: Re: Hipoteki i mieszkania.
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Fri, 7 Oct 2011 17:48:57 +0200, "Krzysztof" <o...@w...pl>
    wklepał(-a):

    >Wystarczy zarabiać o połowę więcej. Będziesz miał połowę tańsze:D

    Oj panie matematyk. Trzeba zarabiać dwa razy więcej. :)

    A jak zarobić milion w minutę (takie ogłoszenia pojawiały się w latach 90-tych)?
    - Należy złożyć w banku taką kwotę, żeby co minutę procentowała o milion.
    Niezbędna kwota do złożenia do wyliczenia we własnym zakresie.

    Oczywiście porada była płatna. :)

    --
    Sławomir Szyszło

  • 22. Data: 2011-10-07 20:08:06
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2011-10-07 10:55, Rafi pisze:
    > Pytanie tylko jak to zrobić żeby mieszkania były tańsze o połowę ? ;)

    http://interia360.pl/artykul/podatek-katastralny,486
    16

    ceny i tak same wrócą do akceptowalnych poziomów. Skończy się debilny
    RNS, KNF zakłada kaganiec na debilnych bankierów rozdających kredyty, a
    gwoździem do trumny tych chorych cen będzie niż demograficzny.

  • 23. Data: 2011-10-07 22:50:40
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    > Hm... A co z obecnymi kredytobiorcami, jak im hipoteki (zabezpieczenia
    > kredytów) nagle spadną o połowę?

    > Więcej budować:
    >
    > - mniej biurokracji
    > - odrolnić działki i pozwolić budować na każdej im właścicielom
    > - mniejsze podatki (istotnie mniejsze)
    > - niepomaganie przez państwo, bo najczęściej to szkodzi
    > - zmniejszyć rygor norm, nie każdy potrzebuje domu w standardzie pałacu na
    > 150 lat.
    >
    > --
    > Liwiusz

    i co zlikwidować rolnictwo, bez jaj nie tędy droga.
    Dużo jest pytań, mało odpowiedzić.
    Drogo było jest i będzie to nie USA, na chwilę obecna jeszcze nam się nie
    przejadło.

  • 24. Data: 2011-10-08 08:11:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-08 00:50, Seba_Fan pisze:
    > i co zlikwidować rolnictwo, bez jaj nie tędy droga.

    Jak wyciągnąłeś ten absurdalny wniosek?

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2011-10-08 08:53:55
    Od: Rafi <r...@o...pl_nospam>

    W dniu 2011-10-07 22:08, spider pisze:

> [...]
    > RNS, KNF zakłada kaganiec na debilnych bankierów rozdających kredyty, a
    > gwoździem do trumny tych chorych cen będzie niż demograficzny.

    Podatek katastralny może wpłynąć na cenę nieruchomości bo jeżeli
    nieruchomość nie będzie generować przychodu to siłą rzeczy trzeba będzie
    ją sprzedać gdyż będzie generować koszty, niemniej jednak należy się
    spodziewać że to będzie kolejny dodatkowy podatek! Wątpię by w jego
    miejsce był zlikwidowany inny podatek! Obecne podatki sprawiają z kolei
    że mamy tak niską siłę nabywczą.

  • 26. Data: 2011-10-10 08:41:41
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 07.10.2011 22:08, spider wrote:

> [...]
    > RNS, KNF zakłada kaganiec na debilnych bankierów rozdających kredyty, a
    > gwoździem do trumny tych chorych cen będzie niż demograficzny.

    z tym niżem demograficznym to tak trzeba poczekać kilkanaście lat -
    dopiero pojawił się na uczelniach...
    Marx

  • 27. Data: 2011-10-10 16:23:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 07 Oct 2011 19:39:29 +0200, w <j...@s...list.pl>,
    Sławomir Szyszło <s...@C...pl> napisał(-a):

    > Dnia Fri, 7 Oct 2011 17:48:57 +0200, "Krzysztof" <o...@w...pl>
    > wklepał(-a):

    > Oj panie matematyk. Trzeba zarabiać dwa razy więcej. :)

    Oj, panie socjolog. Na mieszkanie wydaje się ok. połowę zarobków, więc
    wystarczy 50% więcej :).

  • 28. Data: 2011-10-10 19:49:10
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Mon, 10 Oct 2011 18:23:12 +0200, "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    wklepał(-a):

    >Oj, panie socjolog. Na mieszkanie wydaje się ok. połowę zarobków, więc
    >wystarczy 50% więcej :).

    Nie wystarczy. Elementarne Watsonie.

    Zarobki 3000 zł, połowa na mieszkanie czyli 1500.

    Zarobki o 50% większe zatem:

    3000 + 50% * 3000 = 4500

    Czyli wydatki na mieszkanie w stosunku do nowych zarobków:
    1500 / 4500 * 100 ~= 33%

    I gdzie tu dwa razy tańsze to mieszkanie?

    "O połowę więcej" to nie to samo co "poprzednio miałem połowę tego co teraz".
    ;-P

    --
    Sławomir Szyszło

  • 29. Data: 2011-10-11 08:58:45
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 07-10-2011 o 10:55:43 Rafi <r...@o...pl_nospam>
    napisał(a):

    > Co zrobić żeby hipoteki dobrze się sprzedawały,

    obnizyć cenę mieszkań. Np. nie dawaj ogłoszenia, że sprzedasz mieszkanie
    za 10k/m2, tylko za 5k
    Albo zacznij budować z marżą 5%, a nie 50%. OK ?

    > zmniejszyła się liczba złych kredytów hipotecznych,

    nie dawać kredytów na maxa i zwindykować te złe -> obniży się cena
    mieszkań.

    > a same kredyty nie były zbytnim obciążeniem dla przeciętnego Kowalskiego?

    zabronić mu się zadłużać - w tym kierunku idziemy. Kowalski, kupuj klite
    na przedmiesciach, bo bedzie mniejsza rata!
    Posłucha, nie ?
    A, i jeszcze zabronić reklam kredytów trzeba.

> [...]
    > budżet domowy. To z kolei pociągnie za sobą sprzedaż kredytów
    > hipotecznych. Ludziom zostanie więcej pieniędzy w portfelach i

    tjaaa, utopia. a ja mam inną wizję: 1/5 społeczeństwa wyląduje w bik , nie
    będzie mogła się zadłużać,
    dzięki temu sporo rzeczy stanieje,
    a jak wreszcie ta cześć spłaci długi , to dopiero się odbijemy, ze hohoh !!

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 30. Data: 2011-10-11 09:00:58
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 07-10-2011 o 12:34:52 Marx <M...@n...com> napisał(a):

    > wprowadzić podatek katastralny
    > Marx

    albo kastralny -> kto nie płaci podatków, kastrować.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.