  • 91. Data: 2017-12-16 00:00:46
    Temat: Re: Frankowicze już nie chcą?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Ktoś wróżył zmuszanie...
    >
    > "Budzik" X...@1...0.0.1

    Czyzbym niezbyt wyraznie napisał ze NIKT NIKOGO NA SILE ...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 92. Data: 2017-12-16 16:43:15
    Od: z <...@...pl>

    > No jasne. Przy czym wyrażanie zadłużenia w walucie własnej skutkuje
    > dokładnie tym samym.

    Ciach

    Uświadomcie sobie do jasnej ciasnej że polskie prawo bankowe mówi że
    kwota kapitału nie może być indeksowana co do swojej wartości.
    Odsetki, prowizje i inne cudne koszty wymyślone przez banki już mogą.

    I to jest sedno sedna całego zamieszania. Są jeszcze poboczne wątki ale
    widzę że gawiedź tego jednego nie ogarnia to szkoda im mącić w głowach :-)

    Banki złamały polskie prawo bankowe.

    Wiem że banksterom i ich poplecznikom nie podoba się że to ktoś inny
    wykorzystuje drobne druczki ;-)
    I dlatego się tak rzucają i tupią nóżkami :-)
    Przypominam że okresy przedawnienia dla obu stron są inne i może się
    okazać że banki będą musiały oddać i raty i mieszkanie.

    Takie mamy prawo. Kto napisał to prawo? Prawnicy przy pomocy lobbystów.
    Ale to już temat na inną opowieść :-)

  • 94. Data: 2017-12-16 17:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Zapytaj Google:
    >
    > - Glapiński BTC jazda bez trzymanki
    > - ofensywa informacyjna BTC
    > - NBP BTC kryptowaluty
    > - KNF kryptowaluty

    No ale to chyvba dobrze ze informuja.
    Przeciez nie mowia, ze zabraniaja tylko staraja sie wytłumaczyc co i jak.

    > Być może ściszyłeś głos w ,,komputerze''. ;)

    I dlatego w radio i tv nie słysze?

    > Jako alergiczny astmatyk, nie lubię tłumów. :)

    Wez 1 prawnika!

    > [poczekam spokojnie do czasu, gdy Max Golonko doprowadzi
    > do legalizacji broni palnej w RP, położę się pod oknem
    > na 4 piętrze i przeczekam ciekawe czasy, po czym jeszcze
    > odczekam ze 2 tygodnie i ostrożnie wyjdę na zewnątrz...]

    az tak zle to nei bedzie.
    Najwyzej kilkadziesiat, mask 100 ofiat w roku dodatkowych. Nie ma sie
    czym przejmowac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 93. Data: 2017-12-16 17:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

    > Może, nie ma obowiązku zgłaszania.

    A czy ja mowie ze ma obowiazek?

    > BTC jest piramidą finansową z definicji. Tak naprawdę, to jest to
    > nowy rodzaj piramidy - czysta, teoretyczna esencja piramidy.
    > Poprzednie piramidy były tylko częściowo piramidami, opierały się
    > częściowo także na prawdziwym majątku. Tu nie ma żadnego majątku,
    > wyłącznie spekulacyjna cena płacona przez mających nadzieję na to,
    > że kupujących jeszcze przynajmniej chwilowo nie zabraknie.

    Hmm, jest zapewne duza szansa ze tak sie własnie skonczy oraz malenka ze
    jednak bedzie przez długie lata słuzyła za srodek płatniczy.
    Długie czyli powiedzmy 10 lat...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 95. Data: 2017-12-16 17:24:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Dec 2017 16:43:15 +0100, z napisał(a):

    > Ciach
    > Uświadomcie sobie do jasnej ciasnej że polskie prawo bankowe mówi że
    > kwota kapitału nie może być indeksowana co do swojej wartości.

    Mowilo, bo juz nie mowi.
    A dokladniej piszac - nie mowilo ze nie moze, tylko:
    "a kredytobiorca zobowiązuje się do korzystania z niej na warunkach
    określonych w umowie, zwrotu kwoty wykorzystanego kredytu wraz z
    odsetkami w oznaczonych terminach spłaty oraz zapłaty prowizji od
    udzielonego kredytu"
    O placeniu indeksowania ani slowa.
    Czy to znaczy ze nie moze byc indeksowany ?

    To brzmienie aktualne, tyle ze od tamtego czasu przybylo w ustawie
    pare zapisow o kredytach indeksowanych.
    Wiec ustawa ani wyraznie nie zabrania, ani wprost nie pozwala, ciagle
    mamy taki dwuznaczny zapis ... ale jednoczesnie precyzuje warunki
    kredytu indeksowanego :-)
    I badz tu sedzio madry :-)

    Poza tym jesli ktos bral kredyt w walucie, to sie na ten przepis nie
    lapie. Chyba, ze sad uzna, ze to nie byl kredyt w walucie, skoro
    dostal zlotowki i splaca zlotowki.

    >Odsetki, prowizje i inne cudne koszty wymyślone przez banki już mogą.

    Moga ? Po tym jak mi uzasadniaja kazda podwyzke to mam pewne
    watpliwosci.

    Ale ... jakby tak zapisac w umowie taki algorytm
    obliczania/indeksowania odsetek, zeby bank stratny nie byl ? :-)

    Roznica taka, ze klient moglby taki kredyt splacic/przeniesc w/g
    wartosci PLN ...

    > Banki złamały polskie prawo bankowe.

    No i klient zlamal, skoro taki kredyt wzial :-)

    J.

  • 96. Data: 2017-12-16 22:42:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-12-16 o 17:24, J.F. pisze:
    > Poza tym jesli ktos bral kredyt w walucie, to sie na ten przepis nie
    > lapie. Chyba, ze sad uzna, ze to nie byl kredyt w walucie, skoro
    > dostal zlotowki i splaca zlotowki.

    To jest kolejna sprawa której nie poruszyłem żeby gawiedź udźwignęła

    Tych spraw jest kilka i nie ma powodu żeby bezstronny sprawiedliwy Sąd
    trzymał się tylko jednej z możliwych wykładni kiedy tak duży smród
    niesie się z tych umów :-)

    > No i klient zlamal, skoro taki kredyt wzial :-)

    Tu już przeginasz. Nie wiem czy z głupoty czy celowo

  • 97. Data: 2017-12-16 22:53:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 17:24:09 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > No i klient zlamal, skoro taki kredyt wzial :-)
    A co ma klient do "prawa bankowego"?
    Kupując przeterminowaną żywność w sklepie to Ty łamiesz przepisy samitarne czy
    sklep?Posiadaczy diesla zamykaja już w związku z dieselgate czy może jednak kupujący
    w tej aferze współwinnymi nie są?

  • 98. Data: 2017-12-16 23:15:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 15 grudnia 2017 23:24:24 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
    >Pomijając to, czy "analiza" ma sens czy też nie, to w ogóle nie dotyczy
    > samej istoty kredytów w walucie obcej, a tylko sposobu przeliczenia
    > kwot. W szczególności kurs sprzedaży waluty był znaną zdradą, ale
    > zostało to załatane w taki sposób, że można spłacać kredyt w walucie
    > kredytu. Zakup waluty przez bank był operacją jednorazową praktycznie
    > po podpisaniu umowy, trudno tu mówić o jakichś niespodziankach (choć
    > niekoniecznie musiała to być "uczciwa cena").

    No i przez kilka ładnych lat banki "zakupywały" ta walute jak im klient raty w pln
    płacił. Więc nie tak jednorazowo;)

    > No ale jednak zgodnie z umową bank udostępniał kredytobiorcy walutę
    > obcą.
    Nie
    Przeliczał to na pln i pln udostepniał

    >To że akurat developer albo inna spółdzielnia chciały złotówki,
    > to sprawa po stronie kredytobiorcy. Nie zawsze tak było.
    Znasz przypadki z okolic lat 2007 że banki takich kredytów udzielały?
    Czyli pożyczyłeś 100tys chf, bank te 100tys chf na konto walutowe przelał i spłacałeś
    raty w chf?

    > No jasne. Przy czym wyrażanie zadłużenia w walucie własnej skutkuje
    > dokładnie tym samym.
    Nie
    Pożyczas 100tys chf (nawet na 25% niech będzie), spłacasz 1 ratę (kapitalowo
    odetkową) i już do oddania masz mniej jak 100tys chf

    > Zadłużenie powinno być wyrażone w walucie kredytu, i tyle.
    A w ówczesnych umowach były łamańce typu denominowany, indeksowany
    > Czy ktoś
    > dziwi się, że saldo rachunku w euro albo innych dolarach jest wyrażone
    > w rzeczonych euro i odpowiednio dolarach?

    Denominowane czy indekowane?;)
    > wyroki. Nie ma to jednak nic wspólnego z uczciwością, chyba że pojmujemy
    > ją tak, że oszukanie ew. oszusta to nic złego.

    To nie były kredyty zaciągane u Mietka w bramie "loombard pożyczka" tylko w
    instytucjach "zaufania publicznego"
    To jakbyś porównywał dokument podpisany u notariusza z dokumentem podpisanym z
    Wackiem w ciemnej bramie.

  • 99. Data: 2017-12-16 23:48:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Dec 2017 14:15:55 -0800 (PST), Kris napisał(a):
> [...]
    odetkową) i już do oddania masz mniej jak 100tys chf

    > A w ówczesnych umowach były łamańce typu denominowany, indeksowany

    Mimo łamancow nie podawano kwoty w walucie ?

    J.

  • 100. Data: 2017-12-16 23:52:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 23:47:49 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    odetkową) i już do oddania masz mniej jak 100tys chf

    > Mimo łamancow nie podawano kwoty w walucie ?
    Nawet gdyby to spłacać można było w walucie?