  • 1. Data: 2017-11-27 14:25:13
    Temat: Provident w reklamach podaje RRSO 160%
    Od: z <...@...pl>

    Hmmm...
    Czy to dobra oferta?

  • 2. Data: 2017-11-27 14:53:29
    Temat: Re: Provident w reklamach podaje RRSO 160%
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Hmmm...
    >Czy to dobra oferta?

    Jak na kredyt ?
    Zdecydowanie kiepska ... ale jak potrzebujesz pozyczyc troche
    pieniedzy na miesiac, to moze i dobra - w sensie: uzyskaj lepsza i
    napisz gdzie :-)

    Warto tez pamietac, ze byc moze w ciagu miesiaca nie bedziesz w stanie
    oddac pozyczonej kwoty, a wtedy warto przeczytac ile z tego odsetek,
    ile jednorazowej oplaty, a ile bedzie kary za przeterminowanie.

    Bylo wyrabiac karte kredytowa jak sie jeszcze mialo prace :-P

    J.

  • 3. Data: 2017-11-27 15:01:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Oranżada oraz wbk dają ofertę na klik - KK do 4k - i oświadczenie o dochodach.
    Oczywiście odpowiedzialność za składanie fałszywych oświadczeń pozostaje w mocy ;P

  • 4. Data: 2017-11-27 15:03:15
    Od: Bolko <s...@g...com>

    A to nie ma ustawy o lichwie?

  • 5. Data: 2017-11-27 15:13:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości
    >Oranżada oraz wbk dają ofertę na klik - KK do 4k - i oświadczenie o
    >dochodach.
    >Oczywiście odpowiedzialność za składanie fałszywych oświadczeń
    >pozostaje w mocy ;P

    Tylko wydanie KK trwa pewnie ze 2 tygodnie, jak ktos potrzebuje
    gotowki szybciej, to ma problem.
    Choc cos ostatnio sie mowi, ze KK w telefonie moze byc szybciej.

    Poza tym np wyplata gotowki z KK BZ to 4% prowizji, jak przeliczyc na
    RRSO, to pewnie kolo 50% sie zrobi przy miesiecznym kredycie.
    Ale splacac mozna juz spokojnie, byleby rata minimalna wplynela.

    J.

  • 6. Data: 2017-11-27 15:56:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Żaba ma przy braniu KK takie cudo, co się nazywa "Fast cash" - przelew następnego
    dnia po decyzji kredytowej, bez prowizji i z GP. Do tego karta darmowa po zrobieniu
    10 transakcji w ciągu 3 miesięcy (ale tylko przy zamówieniu przez infolinię).
    Jeden minus - dostępny tylko przy wnioskach w oddziale i na infolinii, więc nie wiem,
    czy przez te kanały dostępne są oferty na klik.

    W żabie wydaje się, że wystarczy założyć konto i te oferty od razu są - w każdym
    razie ja je widziałem od razu - ale miałem już decyzję kredytową i czekałem tylko na
    potwierdzenie zaświadczenia o zarobkach, żeby umowa o KK weszła w życie - i jak się w
    ST pojawił rachunek KK to mi te oferty zniknęły.
    Zobaczymy, jak to będzie wyglądać na koncie żony (otwierane żeby dostać 150zł za
    polecenia i żeby nie łazić do oddziału w celu załatwienia dodatkowej KK - strasznie z
    tym żaba utrudnia życie, musi iść i użytkownik - co w sumie nie jest takie bardz
    głupie, bo dostęp trzeba mieć, choćby po to, by aktywować kartę - choć to może dałoby
    się w oddziale, ale nie wiem - albo płacić w necie - ale musi iść też właściciel
    karty, żeby osobiście pozwolić na wydanie - jakby nie można było przez net czy
    telefon).

    W oranżadzie dopiero po 2 miesiącach wszedłem we wniosek o KK - i była już tam oferta
    specjalna, jak się wpisze limit <=4k to jest inna formatka, jest tylko miejsce na
    podanie dochodu, nie ma miejsc na wpisanie źródeł (pracodawca itp.). Ale nie
    sprawdzałem, czy działa.

  • 7. Data: 2017-11-27 15:57:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 27 listopada 2017 15:03:16 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > A to nie ma ustawy o lichwie?

    Ustawa mówi tylko o oprocentowaniu "wprost", a nie o RRSO.
    RRSO chyba nakazuje tylko wyliczać i podawać.

  • 8. Data: 2017-11-27 15:59:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-11-27 o 14:53, J.F. pisze:
    Bylo wyrabiac karte kredytowa jak sie jeszcze mialo prace :-P

    Nie nie potrzebuję kredytu

    Tylko jakoś mi te procenty ;-) nie przystają do przepisów zabraniających
    lichwy. Są jeszcze takie czy przez 8 latttttt PO je zlikwidowała? :-)

  • 9. Data: 2017-11-27 16:33:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    W dniu 2017-11-27 o 14:53, J.F. pisze:
    > Bylo wyrabiac karte kredytowa jak sie jeszcze mialo prace :-P

    >Nie nie potrzebuję kredytu

    Teraz nie ... a o przyszlosci myslisz ? :-P

    >Tylko jakoś mi te procenty ;-) nie przystają do przepisów
    >zabraniających lichwy. Są jeszcze takie czy przez 8 latttttt PO je
    >zlikwidowała? :-)

    Nie sledzilem tych ustaw ... ale czy one nie dotyczyly tylko bankow ?

    ostatnio wprowadzone do KC i dotycza tez Providenta ... ale ciagle
    mowa o odsetkach, nie o RRSO.
    Prowizja wstepna sie nie wlicza.
    O tyle dobrze, ze juz nie bedzie "hodowania dlugu" o niebotycznych
    odsetkach, tylko taki rozsadny do splacenia.
    IMO o tyle zle, ze ta konstrukcja "4* stopa lombardowa" moze w pewnym
    momencie sie zrobic kulą u nogi, jak te stopy spadna.
    Ale moze latwiej ustawe zmienic jak bedzie trzeba, niz sie teraz
    zastanawiac jak ja zrobic dobrze.

    Podobnie chyba wszystkie banki tej ustawy nie "przestrzegaly", tzn
    odsetki byly w ustawowym przedziale, a do tego prowizja i RRSO szybuje
    w gore.
    Tzn mam na mysli kredyty konsumenckie, hipoteczne lepiej wygladaly.
    Tam sie niedawno potrafilo 30% prowizji pojawic, wiec klient sam
    powinien pytac "a co to za lichwa" :-)

    No i chocby te karty kredytowe - oprocentowanie nominalne 10%, czyli
    tyle ile ustawa pozwala, a RRSO 10.47%
    Skutek kapitalizacji miesiecznej.

    J.

  • 10. Data: 2017-11-27 16:54:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5a1c18d9$0$660$6...@n...neostrada.pl

    > Zdecydowanie kiepska ... ale jak potrzebujesz pozyczyc troche pieniedzy na miesiac,
    to moze i dobra - w sensie: uzyskaj lepsza i
    > napisz gdzie :-)

    0% na 29 dni -- w Millennium.
    Jeśli dobrze pokombinujesz -- na więcej niż 29, bo w miesiącach,
    na które nie załapały się te 30 dni, można wziąć na 7, czyli ;)
    de facto na 6. (od wtorku do poniedziałku to 7 dni)

    Od 01 grudnia do 30 grudnia -- 30 dni (30 zwracasz -- miałeś 29)
    i od 31 stycznia do 6 stycznia (06 zwracasz -- miałeś 6) kolejne
    dni...

    Ale nie ręczę za te wyliczenia.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......