  • 1. Data: 2017-11-24 03:12:58
    Temat: deklaracja FATCA
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam
    Juz chyba bylo. Deklaracja niebycia rezydentem podatkowym USA.
    Coz za kretynizm. Moze od razu zlozyc deklaracje ze nie jest sie
    rezydentem Burkina Faso, Burundi, Wysp Dziewiczych, i prawie 200 innych
    krajow?
    A tak powaznie - czy to jest zgodne z prawem? Tzn. czy ten przepis jest
    na pewno zgodny z polskim prawem? Ktos to w ogole zaskarzal?
    --
    TA

  • 2. Data: 2017-11-24 10:48:44
    Temat: Re: deklaracja FATCA
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W PL są takie zbiory źródeł prawa, uszeregowane hierarchicznie: konstytucja,
    ratyfikowane umowy międzynarodowe, ustawy, rozporządzenia. Każdy element niższego
    szczebla musi być zgodny z elementami wyższego szczebla.
    Ale jak jest ze zgodnością elementów na jednym szczeblu to nie wiem.
    Ustawa powstała na bazie umowy międzynarodowej (ale nie wiem, czy ratyfikowanej).
    Tak że można by zaskarżyć jej ew. niezgodność z konstytucją - poczytaj jedno i drugie
    i znajdź ew. sprzeczność.

  • 3. Data: 2017-11-24 12:53:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Ale jak jest ze zgodnością elementów na jednym szczeblu to nie wiem.
    >Ustawa powstała na bazie umowy międzynarodowej (ale nie wiem, czy

    Powstala ustawa ? Nie musiala, sama umowa miedzynarodowa wystarcza.

    >Tak że można by zaskarżyć jej ew. niezgodność z konstytucją -
    >poczytaj jedno i drugie i znajdź ew. sprzeczność.

    Tylko czy konstytucja gdzies zawiera "obywatel nie moze byc zmuszany
    do skladania (nie calkiem) glupich deklaracji" :-)

    Poza tym rzad jest za - mi im raportujemy podatnikow, oni nam :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-11-24 17:00:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-11-17 o 03:12, T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > A tak powaznie - czy to jest zgodne z prawem? Tzn. czy ten przepis jest
    > na pewno zgodny z polskim prawem? Ktos to w ogole zaskarzal?

    Polska podpisała taką umowę z USA i wprowadzili to do polskiego prawa.
    Na ile to sensowne? Moim zdaniem średnio. Jeśli już ktoś się uprze
    schować w Polsce nielegalne środki pochodzące z USA, to przecież
    złożenie oświadczenia akurat będzie najmniejszym problemem. Po za tym ja
    przykładowo nie znam prawa USA w takim stopniu, by jednoznacznie
    stwierdzić, że nie podlegam tam opodatkowaniu - choć nigdy tam nie
    byłem. Korzysta się z różnych usług przez Internet i skąd ja mam
    wiedzieć, czy która z nich nie wywołuje jakiś skutków podatkowych w USA?

  • 5. Data: 2017-11-24 17:12:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jedna sprawa, czy to jest legalne, a inna, czy nie jest kretyńskie.
    Kretyńskie jest i zawracanie d4 tym oświadczeniem jest bez sensu, bo bank i tak ma
    obowiązek sprawdzić samemu i jeśli ma podejrzenia, to zakapować.
    Może chcieli mocniejszy bicz na łobuzów ukręcić, by jeszcze im za ew. złożenie
    fałszywego oświadczenia dowalić ? ;>
    Zaś co do skutków podatkowych w USA - banki nie mają obowiązku czegokolwiek w tym
    temacie wyjaśniać i widziałem w bankowych tekstach około-FATCA-owych odsyłanie do
    doradców podatkowych.

  • 6. Data: 2017-11-24 17:22:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > międzynarodowej (ale nie wiem, czy ratyfikowanej). Tak że można by
    > zaskarżyć jej ew. niezgodność z konstytucją - poczytaj jedno i drugie

    W dniu 18 maja 2015 r. opublikowana została ustawa dotycząca wyrażenia
    zgody na ratyfikację umowy między Polską a USA w sprawie poprawy
    wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia
    ustawodawstwa FATCA. Sądzę, że ją ratyfikowaliśmy do dziś. Pewnie nikt
    tego nie badał, bo cały proceder dotyczy nielicznej grupy osób.

  • 7. Data: 2017-11-24 17:31:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >Polska podpisała taką umowę z USA i wprowadzili to do polskiego
    >prawa.
    >Na ile to sensowne? Moim zdaniem średnio.

    Pamietasz jakie byly alternatywy :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-11-24 23:47:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <T...@s...in.the.world>
    T...@n...news.atma
    n.pl

    > A tak powaznie - czy to jest zgodne z prawem? Tzn. czy ten przepis
    > jest na pewno zgodny z polskim prawem? Ktos to w ogole zaskarzal?

    Nie wiem, ale chcę napisać coś innego -- można zmusić bank do
    zbierania takich informacji, ale nie można zmusić banków do
    informowania klientów tychże banków o zmianie filozofii ;)
    numeracji rachunków ZUSowych...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......

  • 9. Data: 2017-11-25 00:04:42
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/23/2017 8:12 PM, T...@s...in.the.world wrote:
    > A tak powaznie - czy to jest zgodne z prawem?

    No jest.
    Polska ustawa przegłosowana w polskim Sejmie opublikowania w urzedowym
    dzienniku ustaw.

    Tzn. czy ten przepis jest
    > na pewno zgodny z polskim prawem? Ktos to w ogole zaskarzal?

    Jak widać nikt nie zaskarżył do tej pory.

  • 10. Data: 2017-11-26 04:22:53
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/23/2017 8:12 PM, T...@s...in.the.world wrote:
    > Juz chyba bylo.

    faktycznie, chyba było i chyba byles juz na wszystkich grupach.
    I jakis rok za pozno.
    Moze jednak poszukasz w archiwum gdzie nawet linki do ustaw podawałem.