  • 1. Data: 2017-11-24 17:55:41
    Temat: Koszty powiadomienia:
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Swego czasu nie zapłaciłem w terminie składek w ZUSie -- otrzymałem
    upomnienia, za które musiałem zapłacić ZUSowi. Zatem mamy cenę jednego
    listu -- około 8 pln, jeśli dobrze pamiętam. Rzecz działa się przed
    wieloma latami a (czego grupa nie kwestionuje) składki rosną, zatem
    dzisiejsza cena upomnienia raczej ;) mniejsza nie jest...

    Mnożymy niemal 4 miliony przez ~8 pln -- i mamy (Budzikowe)
    kilkadziesiąt milionów pln. Do tego trzeba dodać koszty
    obsługi listów, które nie dotarły..

    -=-

    Dużo to czy mało?

    0. Katastroficzna wizja...
    Rodziny ofiar katastrofy smoleńskiej łącznie otrzymały
    ponoć 90 milionów pln. Zatem mamy 1/3 katastrofy...

    1. Wizja rentowa...
    Zakładając, że przeciętna renta ,,chorobowa'' trwa 10 lat, mamy 100
    tysięcy pln na rencistę. (renty brutto są wyższe, ale nie każdy na
    taką samą rentę -- znam trzy ;) minimalne renty, do których doliczyć
    można inne) 30 milionów pln to ilu rencistów? Chyba 300...

    2. Imigracyjna...
    Zakładając, że przeciętne mieszkanie kosztuje 300 tysięcy pln i może
    pomieścić ;) rodziców z dzieckiem, mamy 100 mieszkań, czyli 300 Polaków
    na imigracji...

    3. Nadrzewne limuzyny rządowe...
    Średnio chyba po 2 miliony pln, zatem mamy 15 luksusowych samochodów z najwyższej
    półki...

    Takie są **faktyczne/rzeczywiste koszty** tego listu -- bez uwzględnienia
    kosztów ubocznych, jakie powstają dzięki temu listowi, pod który podszywają
    się oszuści proponujący swoje własne numery...

    -=-

    Można tak obrazować dość długo...

    -=-

    Co w zamian?

    Gdy zmianom ulegają stawki składek -- ZUS informuje listownie?...
    Gdy zmianom ulegają stawki podatkowe -- państwo informuje listownie?...
    Gdy zmianom ulegają przepisy ruchu drogowego -- kierowcy są informowani listownie?...

    Czy nie można zmienić ustawowego (wierzę na słowo, że taki jest) obowiązku
    informowania?... Czy nie można zlecić bankom skutecznego informowania?...
    (na zasadzie -- wyskakuje donikąd bank, który nie podporządkuje się;
    podobnie jest w wypadku zmiany numeracji -- ja przeżyłem ich kilka;
    nie ,,od zawsze'' numer rachunku bankowego ma obecny format 24 cyfr...)

    Warto chyba zauważyć, że list otrzymują nie ludzie bierni, ale aktywni,
    bo prowadzący DG itp... To nie są zalęknione myszki, drżące ze strachu
    przed światem/kotem, lecz ludzie, których codziennie atakuje masa zmian
    prawa, w tym prawa podatkowego, czy składkowego...

    I wreszcie -- obecnie mamy **specjalne** przelewy do ZUS, które znikną
    z powierzchni istnienia, zatem omyłkowe wysłanie składki nie będzie możliwe...

    Ale nawet, gdyby było możliwe, pieniądze nie zaginęłyby, bo trafiłyby do
    NBP, a tam (co już zauważono na tej grupie niedawno) przeciętny Kowalski
    konta nie założy...

    -=-

    Nawet ;) konstytucyjny nakaz informowania można zlikwidować, i to bez łamania prawa.

    -=-

    I wreszcie... ;) To, co napisałem, każdy chciał napisać,
    ale tylko ;) ja miałem odwagę zajęcia się tą głupotą?

    -=-

    Pocieszę Was -- w budżecie rośnie gigantyczna dziura spowodowana odchodzeniem
    ludzi na emeryturę. Dziury tej nie załata/zasypie szykowana/przygotowywana
    likwidacja (3/4 już zlikwidowano) rent... Nie zasypie też kolejna uszczelka
    VATowska -- JPK_VAT mikroprzedsiębiorstw raczej niewiele wniesie... Niewiele
    (na razie -- nic!) wniesie 500+ -- dodatkowe 20 tysięcy urodzin skompensuje
    obecny efekt imigracyjny dopiero po 100 latach...

    Zatem -- albo ZUS, US itp. instytucje będą oszczędniej żyły, albo czekają
    nas podwyżki podatków (na razie chyba 2% jakiejś składki emerytalnej od
    wynagrodzeń) albo... ;) [wiadomo co]

    -=-

    To, co piszę, jest głupie, banalne itd... Ale nawet Katechizm Kościoła
    utrzymuje, iż wiara w cuda -- to grzech, na dodatek niewybaczalny przez
    Boga... (kiedyś na grupach wskazywałem konkretne miejsce w KKK; BTW -- to
    nie jest Kościół katolicki, ale -- rzymskokatolicki; ja zaś należę do
    innego Kościoła katolickiego -- Katolickiego Jednoosobowego Kościoła)
    [to dobry Kościół, ale pazerny... zabiera mi wszystko, co mam... jak
    to mówią -- wskoczyłem z deszczu pod rynnę...]

    -=-

    BTW religii... Kurs nowego boga ustabilizował się...
    Od kilku dni mamy około 29 kpln.

    -=-

    BTW monitów -- kiedyś zapomniałem o racie podatku od nieruchomości, też
    otrzymałem płatny monit. 8 pln za list to raczej niezła cena. Nie warto
    bredzić -- ,,pracownicy zajęli się tą pracą bez dodatkowego wynagrodzenia'',
    bo bez tej pracy, zajęliby się inną pracą... [może pożyteczną] Nikt w ZUSie
    (na Poczcie itp. instytucjach państwowych) nie pracuje bez wynagrodzenia.

    -=-

    Czy Budzik ma dobre pojęcie o kosztach, czy ,,strzelił'' kwotę z sufitu?...

    IMO ludzie mają różne zmysły, w tym: smaku, zapachu, wzroku, słuchu,..., czasu,
    równowagi... A także -- zmysł uczciwości, czy jak to nazwać. Dzięki niemu bez
    tracenia czasu wiemy, czy mleko po 3 pln za litr to dużo, czy mało...

    BTW czasu -- mamy wewnętrzny zegarek synchronizowany z zegarami zewnętrznymi?
    Tak samo pracują inne zmysły -- zmysł wzroku to nie oczy. Oczy przekazują do
    reszty wzroku to, co widzą, a widzą naraz straszliwie malutki fragmencik
    świata. Wzrok także (jak zmysł czasu) ma swoje odbicie świata, które stale
    musi uaktualniać, czyli synchronizować z otoczeniem... Pod tym względem zmysł
    wzroku i zmysł czasu nie różnią się zbyt mocno. Wzrok **chyba** częściej
    synchronizuje się z otoczeniem niż zegarek wewnętrzny...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    (,-.`._,'( 28925 |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://eneuel.w.duna.pl '.O_'