  • 81. Data: 2017-12-13 21:00:51
    Temat: Re: Frankowicze już nie chcą?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Rozmowa z Tobą to strata czasu. :)

    No to pa!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."
    Zbigniew Trzaskowski

  • 82. Data: 2017-12-13 21:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Nie odpowiedziałeś na proste pytanie.
    > Gdzie ta zasada jest opisana czy zapisana?...
    > Gdzie jest źródło, z którego zaczerpnąłeś tę zasadę?...

    To jest logiczny wniosek z Twojej wypowiedzi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 83. Data: 2017-12-13 21:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Franki po 5 pln, oprocentowanie bez zmian.
    > Obecnie franki są znacznie tańsze, ale były droższe...

    Nie o sytuacje franków a sytuacje ludzi pytałem.
    Kto miałby miec pretensje?
    I o co?

    > Glapiński i jazda bez trzymanki. Obecnie już ,,pół'' państwa
    > ostrzega przed inwestowaniem w kryptowaluty. Piramidy finansowe
    > (a BTC jest bez wątpienia czymś takim) są odradzane od kiedy
    > pamiętam...

    Skoro twierdzisz ze BTC jest piramida finansowa to juz zgłaszaj!
    Nie mozesz byc bezczynny!

    > Wiesz, kto na kogo (na Wronkowską) głosował, ale nie wiesz
    > o tym, że państwo odradza inwestowanie w piramidy finansowe...

    Na ten moment to słysze bardzo delikatne sugestie.
    Nadal natomiast nie słysze ostrzezen np. o takim dasCoinie...

    > Mille dał mi limit na 30 dni za free...
    > Mogłem zainwestować w BTC, aby zyskać więcej niż 100%!!!
    > Państwo musi mi pokryć straty!!! ;)

    Organizuj sie!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 84. Data: 2017-12-13 23:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > albo po 50

    Kiedy ludzie poczuli na własnej skorze jak w praktyce wyglada to
    minimalne ryzyko kursowe o którym zapewniały banki to juz raczej nie beda
    chcieli kontynuowac tej zabawy.
    Ja bym nie chciał.

    > Ze tak wysoki, czy tak niski ?

    No ostatnio raczej było w okolicach 0 z tendencja do deflacji wrecz.

    > No przeciez ci reklamowali jako stabilna walute :-)
    > Poza tym byl rok 2007 i frank tanial jak glupi, a odsetki od PLN byly
    > wysokie.
    >
    > Wiadomo bylo, ze to sie tak nie moze utrzymac ... ale nie bylo
    > wiadomo, ze sie odbije w druga strone az dwa razy :-)

    Ja juz nie wiem co było wiadomo a czego nie było.
    Jezeli było wiadomo to tym wieksza wina banków.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 85. Data: 2017-12-14 20:23:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5a315fc9$0$15200$6...@n...neostrada.pl

    Pod tym:

    > Leń patentowany

    nickiem piszesz konkrety? Może zacytuj...

    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......

  • 86. Data: 2017-12-14 22:13:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Na ten moment to słysze bardzo delikatne sugestie.

    Zapytaj Google:

    - Glapiński BTC jazda bez trzymanki
    - ofensywa informacyjna BTC
    - NBP BTC kryptowaluty
    - KNF kryptowaluty

    > Nadal natomiast nie słysze ostrzezen np. o takim dasCoinie...

    Być może ściszyłeś głos w ,,komputerze''. ;)

    > Organizuj sie!

    Jako alergiczny astmatyk, nie lubię tłumów. :)

    [poczekam spokojnie do czasu, gdy Max Golonko doprowadzi
    do legalizacji broni palnej w RP, położę się pod oknem
    na 4 piętrze i przeczekam ciekawe czasy, po czym jeszcze
    odczekam ze 2 tygodnie i ostrożnie wyjdę na zewnątrz...]

  • 87. Data: 2017-12-15 22:48:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5a317e13$0$15202$6...@n...neostrada.pl

    > Ze tak wysoki, czy tak niski ?

    Inflacja?

    - Masło w górę o kilkadziesiąt %%.
    - Mleko [też na eM] w dół o 25%.

    > Inflacja moze tez franka dotyczyc, tylko oni chyba
    > nie maja celu inflacyjnego 2.5% :-)

    Zestawiłem franka ze złotówką, bo żyjemy w Polsce.

  • 88. Data: 2017-12-15 22:53:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Kiedy ludzie poczuli na własnej skorze jak w praktyce wyglada to
    > minimalne ryzyko kursowe o którym zapewniały banki to juz raczej
    > nie beda chcieli kontynuowac tej zabawy. Ja bym nie chciał.

    Ktoś wróżył zmuszanie...

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > A jak wskoczy znowu na 4....
    > Nie chodzi o gdybanie tylo o spełnienie obietnic.
    > A jak ktos nie bedzie chciał przewalutowac to przeciez nikt nikogo na
    > siłe nie powinien zmuszac.

    -=-

    [wiadomego problemu by nie było, gdyby banki nie udzielały kredytów dzieciom]

  • 89. Data: 2017-12-15 23:24:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

    > "Zawarta z bankiem umowa nosi znamiona kredytu indeksowanego do waluty
    > CHF. Praktyki tej dokonano na podstawie abuzywnych (niedozwolonych)
    > postanowień umownych zakładających przeliczenie kwoty udzielonego
    > kredytu zgodnie z kursem swobodnie ustalanym przez bank.

    Pomijając to, czy "analiza" ma sens czy też nie, to w ogóle nie dotyczy
    samej istoty kredytów w walucie obcej, a tylko sposobu przeliczenia
    kwot. W szczególności kurs sprzedaży waluty był znaną zdradą, ale
    zostało to załatane w taki sposób, że można spłacać kredyt w walucie
    kredytu. Zakup waluty przez bank był operacją jednorazową praktycznie
    po podpisaniu umowy, trudno tu mówić o jakichś niespodziankach (choć
    niekoniecznie musiała to być "uczciwa cena").

    > Należy zauważyć, iż na podstawie postanowień umowy bank przedstawia
    > zadłużenie kredytobiorcy w walucie obcej, nie w walucie, którą
    > udostępnił konsumentowi (PLN).

    No ale jednak zgodnie z umową bank udostępniał kredytobiorcy walutę
    obcą. To że akurat developer albo inna spółdzielnia chciały złotówki,
    to sprawa po stronie kredytobiorcy. Nie zawsze tak było.

    [tu tekst, który chyba służy do rozbudzenia nadziei u kredytobiorcy]

    > Podsumowując skutki ekonomiczne stosowanych abuzywnych
    > postanowień należy zwrócić szczególną uwagę, iż wyrażanie zadłużenia
    > przez bank w walucie obcej, skutkuje dla klienta niekontrolowanym
    > ryzykiem, dalszym wzrostem długu w przyszłości.

    No jasne. Przy czym wyrażanie zadłużenia w walucie własnej skutkuje
    dokładnie tym samym.

    Zadłużenie powinno być wyrażone w walucie kredytu, i tyle. Czy ktoś
    dziwi się, że saldo rachunku w euro albo innych dolarach jest wyrażone
    w rzeczonych euro i odpowiednio dolarach?

    > 1. Unieważnienie umowy kredytowej: [itd]

    > 2. Odwalutowanie (unieważnienie klauzul indeksacyjnych): [itd]

    > Stwierdził to
    > Sąd Okręgowy w Warszawie w dniu 31 maja 2017 r. (II C 920/15)

    (okoliczność dowolnego ustalania kursu kupna oraz sprzedaży waluty obcej
    CHF, bez związku z istotą kredytów walutowych)

    > Sąd
    > Okręgowy (II Ca 2200/16) podtrzymał wyrok Sądu Rejonowego dla
    > WrocławiaFabrycznej (XIV C 2126/15).

    ["umowne" kursy i oprocentowanie - ~10 lat temu dokładnie tu
    przerabiane]

    BTW mimo że niewątpliwie takie ustalenie warunków nie jest uczciwe (ze
    strony banku), roszczenia i ew. wyrok idący dalej niż ustalający
    obiektywne kursy (NBP + tylko "uczciwa marża") i oprocentowanie (stopy
    międzybankowe + "uczciwa marża") także nie jest moim zdaniem uczciwy.
    Czy tak było w tym przypadku, to niestety trudno zrozumieć :-(

    Swoją drogą, nominować można do "nagrody", ale kwoty nominuje się "w"
    walutach. Indeksowanie kursem waluty to IMHO abstrakcja, a jeśli jednak
    nie, to jest to ruletka w wykonaniu banku.

    > Ze względu na wzorcowość umowy kredytowej istnieje możliwość
    > połączenia powyższych wariantów w jednym pozwie. Nawet jeśli doszłoby
    > do nieoczekiwanego oddalenia powództwa w zakresie odwalutowania, sąd
    > jest zobowiązany do rozpatrzenia wniosku o jej unieważnienie.

    Tak czy owak, zaczynam dopuszczać możliwość, że sądy mogą wydawać takie
    wyroki. Nie ma to jednak nic wspólnego z uczciwością, chyba że pojmujemy
    ją tak, że oszukanie ew. oszusta to nic złego.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 90. Data: 2017-12-15 23:30:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Skoro twierdzisz ze BTC jest piramida finansowa to juz zgłaszaj!
    > Nie mozesz byc bezczynny!

    Może, nie ma obowiązku zgłaszania.

    BTC jest piramidą finansową z definicji. Tak naprawdę, to jest to nowy
    rodzaj piramidy - czysta, teoretyczna esencja piramidy. Poprzednie
    piramidy były tylko częściowo piramidami, opierały się częściowo także
    na prawdziwym majątku. Tu nie ma żadnego majątku, wyłącznie spekulacyjna
    cena płacona przez mających nadzieję na to, że kupujących jeszcze
    przynajmniej chwilowo nie zabraknie.
    --
    Krzysztof Hałasa