  • 101. Data: 2017-12-16 23:54:15
    Temat: Re: Frankowicze już nie chcą?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 23:52:12 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Nawet gdyby to spłacać można było w walucie?

    A jeszcze: przelali komuś w walucie?

  • 102. Data: 2017-12-16 23:54:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Dec 2017 13:53:39 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > A co ma klient do "prawa bankowego"?

    Tez go obowiazuje..

    > Kupując przeterminowaną żywność w sklepie to Ty łamiesz przepisy samitarne czy
    sklep?

    Jak wiem ze przeterminowana ?

    > Posiadaczy diesla zamykaja już w związku z dieselgate czy może
    > jednak kupujący w tej aferze współwinnymi nie są?

    No, prawde mowiac, to posiadacze odkad sie dowiedzieli, to powinni
    przestac jezdzic swoimi dieslami i przestac truc wspolobywateli.
    A oni co ? dalej jezdza i truja.
    A w Polsce to zaloze sie ze dalej te nowe samochody z dieslami kupuja.
    Wiec kto tu jest winny ?

    J.

  • 103. Data: 2017-12-17 00:10:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 23:54:01 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Tez go obowiazuje..

    Na pewno?

    > Jak wiem ze przeterminowana ?

    A jak się dowiesz wieczorem po przyjściu do domu i rozpakowaniu zakupów?
    > No, prawde mowiac, to posiadacze odkad sie dowiedzieli, to powinni
    > przestac jezdzic swoimi dieslami i przestac truc wspolobywateli.
    > A oni co ? dalej jezdza i truja.

    Często na tu na grupach sam sobie odpowiadasz;)
    > A w Polsce to zaloze sie ze dalej te nowe samochody z dieslami kupuja.
    > Wiec kto tu jest winny ?
    bo one jeszcze chyba naszych przepisów nie łamią?

  • 104. Data: 2017-12-17 00:47:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Dec 2017 14:54:15 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > A jeszcze: przelali komuś w walucie?

    Ale to latwo zrozumiec - deweloper chce w zlotowkach, to klient sobie
    zyczy, zeby mu na zlotowki wymienic.
    Co zapisano w umowie i zrealizowano.

    I splacac tez sobie zyczy w zlotowkach, bo takie ma zrodlo dochodow -
    ale to powinna byc opcja, a nie obowiazek :-)

    J.

  • 105. Data: 2017-12-17 01:15:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 00:46:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale to latwo zrozumiec - deweloper chce w zlotowkach, to klient sobie
    > zyczy, zeby mu na zlotowki wymienic.
    Ta;)

    A ten co sam sobie dom w 2006 budował to jak myślisz:
    wolał od banku 200tys pln na konto a w umowie 100tys chf czy może jednak wolał 100tys
    chf mieć na koncie i w umowie a sobie w kantorze za rogiem na 220tys pln te chf
    wymienić?

    <Co zapisano w umowie i zrealizowano.

    Niezgodnie z prawem "bankowym" jak się teraz okazywać zaczyna.

    > I splacac tez sobie zyczy w zlotowkach, bo takie ma zrodlo dochodow -
    > ale to powinna byc opcja, a nie obowiazek :-)

    Odpowiadając sam Sobie widze że szanujesz mój czas;)

  • 106. Data: 2017-12-17 20:49:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Dec 2017 16:15:47 -0800 (PST), Kris napisał(a):
> [...]
    > jednak wolał 100tys chf mieć na koncie i w umowie a sobie w
    > kantorze za rogiem na 220tys pln te chf wymienić?

    Ale tak sie nie da. Bo co zrobic, jak wezmie walizke pieniedzy i sp* ?

    Z developerem trzeba by sie dogadac, ze przyjmie w CHF.
    Ale jak przyjmie po kursie skupu banku, to na jedno wyjdzie.

    > <Co zapisano w umowie i zrealizowano.
    > Niezgodnie z prawem "bankowym" jak się teraz okazywać zaczyna.

    Akurat ta czesc, to nie widze powodow aby bylo niezgodnie.

    > Odpowiadając sam Sobie widze że szanujesz mój czas;)

    Bo co do tej czesci sie zgadzam.
    Tzn nie wiem na ile legalne, ale bank przez zbytnia pazernosc sam
    sobie pozycje podkopal ... i bardzo dobrze.

    J.

  • 107. Data: 2017-12-18 04:09:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 20:48:36 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale tak sie nie da. Bo co zrobic, jak wezmie walizke pieniedzy i sp* ?

    Ala jak się nie de jak się da
    Ale napiszę jak dziecku:
    Dom człowiek buduje na kredyt- bank mu transze na konto wpłaca
    200-250 tys tyle w 2006-2007 było potrzebne na wybudowanie domu
    100tys chf przyjmijmy że kredytu taki człowiek wziął
    Gdyby mu bank przelał na konto 100tt chf to czlowiek sobie w kantorze to zamieniłby
    na 220tys zł wtedy
    Ale bank w umowie wpisał 100tys chf indeksował/denominował i na konto przelał 200tys

    > Z developerem trzeba by sie dogadac, ze przyjmie w CHF.
    CHF wtedy ani developer, ani klient ni bank nie miał,
    CHF tylko na umowach było- indeksowane/denominowane

    > Akurat ta czesc, to nie widze powodow aby bylo niezgodnie.

    > Bo co do tej czesci sie zgadzam.
    > Tzn nie wiem na ile legalne, ale bank przez zbytnia pazernosc sam
    > sobie pozycje podkopal ... i bardzo dobrze.

    Ktoś tu wyżej napisał że banki teraz zdziwione bo klienci zaczęli "drobny druk"
    wykorzystywać i może się okazać ze te umowy z 2006-2007 delikatnie mówiąc zgodne z
    prawem nie są.

  • 108. Data: 2017-12-18 09:54:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Dec 2017 19:09:45 -0800 (PST), Kris napisał(a):

> [...]
    > 200-250 tys tyle w 2006-2007 było potrzebne na wybudowanie domu
    > 100tys chf przyjmijmy że kredytu taki człowiek wziął

    Jak dziecku - kupuje mieszkanie, wyplaca te kwote i znika.
    I bank lub developer zostaja z niczym.
    Bezpieczniej jak bank wplaci na konto developera :-)

    > CHF wtedy ani developer, ani klient ni bank nie miał,

    Ale moglby miec :-)

    > Ktoś tu wyżej napisał że banki teraz zdziwione bo klienci zaczęli
    > "drobny druk" wykorzystywać i może się okazać ze te umowy z
    > 2006-2007 delikatnie mówiąc zgodne z prawem nie są.

    Akurat ci co mieli 2006 to tak bardzo nie narzekaja, bo frank wzrosl
    niewiele. Ci co wzieli w maju 2008 to maja duze powody.
    W 2007 ... zalezy w ktorej polowie :-)

    Poza tym zauwaz, ze wiele tych "niezgodnosci" zauwazono w latach
    pozniejszych, m.in. na skutek dodatkowej pazernosci bankow, a
    wczesniej ... mozna uznac niezgodnosc tylko na zasadach ogolnych, a
    wiec słabych.

    A potem ... jak pis doprowadzi zlotowke do upadku, to sie moze okazac,
    ze i np formuła "WIBOR+marza" jest niedozwolona, procent ma byc
    umówiony z gory na caly okres umowy.

    J.

  • 109. Data: 2017-12-18 11:02:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 grudnia 2017 09:53:52 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Jak dziecku - kupuje mieszkanie, wyplaca te kwote i znika.
    > I bank lub developer zostaja z niczym.
    > Bezpieczniej jak bank wplaci na konto developera :-)

    Doczytasz w końcu ze pisze o człowieku który DOM BUDUJE
    Taki delikwent dostaje kase na konto(w transzach najczęśćiej) i buduje.
    I w 2006-2008 pewnie wolałby dostać na konto 100tys chf(i w umowie kredytu mieć
    100tys chf) zamiast na konto 200tys zł(a w umowie 100tys chf indeksowane czy tam
    denominowane)

  • 110. Data: 2017-12-18 12:36:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Doczytasz w końcu ze pisze o człowieku który DOM BUDUJE

    Ty o takim, co buduje, ja o takim, co kupuje gotowe, to nie mozemy sie
    dogadac :-)

> [...]
    >I w 2006-2008 pewnie wolałby dostać na konto 100tys chf(i w umowie
    >kredytu mieć 100tys chf) zamiast na konto 200tys zł(a w umowie 100tys

    W obu przypadkach w umowie 100k CHF.

    Co by wolal ... trudno powiedziec, dostanie transze, pojsc do banku,
    wyplacic walizke pieniedzy, pojsc do kantoru, wynegocjowac cene, pojsc
    do banku, wplacic zlotowki ... no chyba ze nie - placic budowlancom
    gotowką mozna.
    A tu jeszcze kurs sie zmienia, nie wiadomo - trzymac te franki czy
    trzymac zlotowki, bo frank spada ... to co sie dziwic, ze prowizja
    banku za przewalutowanie byla znosna.

    W kazdym badz razie umowili sie na wyplate w PLN po kursie z banku
    dobrowolnie.
    Tzn "przyjmuje pan nasze warunki lub nie damy kredytu" :-)

    A bank niekoniecznie chce inne procedury dla tych co buduja i dla tych
    co kupuja.

    Gdzies tam w szerszym kontekscie wychodzi, ze przynajmniej niektore
    banki zalatwialy rownolegle jakies swapy walutowo-procentowe, to moze
    faktycznie tych frankow wcale nie chcialy. Ani przyjmowac, ani
    wydawac.

    J.