    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Frankowicze już nie chcą?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 16 Dec 2017 17:24:19 +0100

    Dnia Sat, 16 Dec 2017 16:43:15 +0100, z napisał(a):

    > Ciach
    > Uświadomcie sobie do jasnej ciasnej że polskie prawo bankowe mówi że
    > kwota kapitału nie może być indeksowana co do swojej wartości.

    Mowilo, bo juz nie mowi.
    A dokladniej piszac - nie mowilo ze nie moze, tylko:
    "a kredytobiorca zobowiązuje się do korzystania z niej na warunkach
    określonych w umowie, zwrotu kwoty wykorzystanego kredytu wraz z
    odsetkami w oznaczonych terminach spłaty oraz zapłaty prowizji od
    udzielonego kredytu"
    O placeniu indeksowania ani slowa.
    Czy to znaczy ze nie moze byc indeksowany ?

    To brzmienie aktualne, tyle ze od tamtego czasu przybylo w ustawie
    pare zapisow o kredytach indeksowanych.
    Wiec ustawa ani wyraznie nie zabrania, ani wprost nie pozwala, ciagle
    mamy taki dwuznaczny zapis ... ale jednoczesnie precyzuje warunki
    kredytu indeksowanego :-)
    I badz tu sedzio madry :-)

    Poza tym jesli ktos bral kredyt w walucie, to sie na ten przepis nie
    lapie. Chyba, ze sad uzna, ze to nie byl kredyt w walucie, skoro
    dostal zlotowki i splaca zlotowki.

    >Odsetki, prowizje i inne cudne koszty wymyślone przez banki już mogą.

    Moga ? Po tym jak mi uzasadniaja kazda podwyzke to mam pewne
    watpliwosci.

    Ale ... jakby tak zapisac w umowie taki algorytm
    obliczania/indeksowania odsetek, zeby bank stratny nie byl ? :-)

    Roznica taka, ze klient moglby taki kredyt splacic/przeniesc w/g
    wartosci PLN ...

    > Banki złamały polskie prawo bankowe.

    No i klient zlamal, skoro taki kredyt wzial :-)

    J.