  • 1. Data: 2005-06-25 09:34:19
    Temat: Dziwny POS
    Od: " Eddie" <s...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Właśnie widziałem coś dziwnego.... POS, który drukuje pierwszy slip (VISA)-
    ten który jest podpisywany przez klienta (i zostaje u sprzedawcy) z pełnym
    numerem karty, a drugi, ten dla klienta - z widocznymi tlko czterema
    pierwszymi i ostatnimi cyferkami.
    Dziwne nie?

    Ed

  • 2. Data: 2005-06-25 09:45:40
    Temat: Re: Dziwny POS
    Od: zet <z...@z...pl>

    Eddie wrote:
> [...]
    > ten który jest podpisywany przez klienta (i zostaje u sprzedawcy) z pełnym
    > numerem karty, a drugi, ten dla klienta - z widocznymi tlko czterema

    w ogóle to sprzedawca zna numer i datę ważności karty ze slipa a numer cvv
    sobie już zapamięta i może świństwa narobić

  • 3. Data: 2005-06-25 11:16:01
    Od: maHo <m...@p...net>

    Eddie wrote:
> [...]
    > ten który jest podpisywany przez klienta (i zostaje u sprzedawcy) z pełnym
    > numerem karty, a drugi, ten dla klienta - z widocznymi tlko czterema

    Dlaczego dziwny?. Tzn dziwne jest to że sklep ma numer, czy ze ty masz
    zakratkowany, czy asymetria tego?.

    pozdrav

    maHo

  • 4. Data: 2005-06-25 17:48:57
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

> [...]
    > ten który jest podpisywany przez klienta (i zostaje u sprzedawcy) z pełnym
    > numerem karty, a drugi, ten dla klienta - z widocznymi tlko czterema

    Nie.
    To ani nowość (od lat niektóre centra rozliczeniowe tak mają), ani rzadkość
    (było o tym na pbb wiele razy).
    Następnym razem najpierw przejrzyj archiwum, a dopiero potem ewentualnie
    odkrywaj Amerykę...

    m23m

  • 5. Data: 2005-06-25 17:58:30
    Od: nod <n...@U...op.pl>

    /ciach/
    > Dziwne nie?

    nie

  • 6. Data: 2005-06-25 19:44:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Eddie napisał(a):

    > Dziwne nie?

    Jak wszystko w Citibanku ;-)

    M.

  • 7. Data: 2005-06-27 08:15:57
    Od: " Eddie" <s...@N...gazeta.pl>

    maHo <m...@p...net> napisał(a):

    > Dlaczego dziwny?. Tzn dziwne jest to =BFe sklep ma numer, czy ze ty masz
    > zakratkowany, czy asymetria tego?.

    Dziwne wydaje mi się ukrywanie numeru karty przed jej właścicielem,
    zwłaszcza jeśli nie ukrywa się przed sprzedawcą (temu wystarczy przecież
    numer transakcji).
    DO tej pory spotkałem się z POSami które bądź kratkowały numer karty na obu
    slipach, lub na obu numer był jawny.
    Ed

  • 8. Data: 2005-06-27 08:37:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Sat, 25 Jun 2005 21:44:27 +0200, Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    >Jak wszystko w Citibanku ;-)

    Niektórzy kilenci byli oburzeni, że sprzedawca zna numer karty, więc
    żeby nieplumkali to na slipie jaki dostaja numeru nie ma, więc myślą,
    że sprzedawca też nie ma. Jaki bank, tacy klienci...
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/2005-06-19_Ple

  • 9. Data: 2005-06-27 08:37:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    Nie.

  • 10. Data: 2005-06-27 08:53:41
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> napisał(a):

    > Niektórzy kilenci byli oburzeni, że sprzedawca zna numer karty, więc
    > żeby nieplumkali to na slipie jaki dostaja numeru nie ma, więc myślą,
    > że sprzedawca też nie ma. Jaki bank, tacy klienci...

    Musiałby mi jeszcze sprzedawca zasłonić pół tego slipa, kiedy go podpisuję.