  • 1. Data: 2005-06-24 20:44:30
    Temat: Zsumowanie limitow KK
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Witam, obecnie uzywam 4 KK z dosc niskimi limitami, przecietnie po
    okolo 4k. Chcialbym limit z trzech z nich "skomasowac" sobie w jednej
    karcie, bo juz mi sie znudzila ta ilosc kart. Czy jakis bank mi to
    moze standardowo zrobic bez papierkologii i badania zdolnosci
    kredytowej, na zasadzie "zamiany karty z innego banku" (tak jak to
    jest robione w przypadku pojedynczej karty), czy to raczej wszedzie
    bedzie niemozliwa lub niestandardowa procedura. Wprawdzie czekalem z
    tym na wejscie oferty HSBC, ale juz mi sie znudzilo czekanie. Karty
    obslugiwane bez zarzutu, w BIK-u rzecz jasna tez bez jakichs dziwnych
    historii. :-)

    marekz

  • 2. Data: 2005-06-25 16:07:50
    Temat: Re: Zsumowanie limitow KK
    Od: "xyz" <p...@p...onet.pl>

    > Czy jakis bank mi to moze standardowo zrobic bez papierkologii i badania
    > zdolnosci kredytowej, na zasadzie "zamiany karty z innego banku".... <ciach>

    Nooo - bardzo bym się zdziwił gdybyś znalazł taki bank ;-) Dlaczego ? Proste -
    jeśli masz 4 KK z limitami ok 4k, to jeśli na każdej z nich wyczerpiesz cały
    limit i nie zapłacisz - dług bedzie 16k, ale banki stracą tylko po 4k
    (strata "rozkłada" się na czterech). Przy jednej KK z limitem 16k - bank
    straci 16k. Chyba żaden nie zaryzykuje ;-)

  • 3. Data: 2005-06-26 12:12:06
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "xyz" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:663a.00000465.42bd8155@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > bank
    > straci 16k. Chyba żaden nie zaryzykuje ;-)

    Dla mnie nie jest to proste. Owszem potencjalna strata rozklada sie na
    cztery banki, ale prowizje od transakcji, tez sie rozkladaja na cztery
    banki. Moge ostatecznie zrobic "oscylator" pomiedzy Rajfim a bepehem
    albo ingiem, i po kilkudziesieciu miesiacach nabic ten limit 16k na
    pojedynczej karcie. Tylko to jest troche roboty, a ja leniwy jestem.
    Nie bardzo widze z punktu widzenia banku roznice, pomiedzy
    przeniesieniem jednej karty z limitem 16k, a czterech z limitami po
    4k. "Nie bardzo" to lagodnie powiedziane. Prawde mowiac, w ogole jej
    nie widze.

    marekz

  • 4. Data: 2005-06-26 12:30:50
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    MarekZ napisał(a):
    [cut]

    Na 100% BPH (ja zamieniałem 2 półtora roku temu).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 5. Data: 2005-06-26 15:33:36
    Od: "xyz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > przeniesieniem jednej karty z limitem 16k, a czterech z limitami po
    > 4k. "Nie bardzo" to lagodnie powiedziane. Prawde mowiac, w ogole jej

    Ta różnica - to właśnie papierkologia i powtórna ocena zdolności kredytowej,
    której chcesz uniknąć. Bank wydając Ci kartę z limitem 4k ocenił Twoją
    zdolność kredytową pod ten limit. Jeśli chcesz mieć limit 4-krotnie większy
    nie unikniesz powtórnej oceny zdolności kredytowej. Twoje rozumowanie zakłada,
    że wszystkie banki mają jednakową procedurę i kryteria oceniania zdolności
    kredytowej - a tak nie jest. Każdy ma własną politykę udzielania kredytów i
    kryteria weryfikacji wiarygodności klientów.
    Nigdy tego nie doświadczyłeś ? - dla jednego banku jesteś super-wiarygodny, a
    dla innego ... niekoniecznie ;)

    > Moge ostatecznie zrobic "oscylator" pomiedzy Rajfim a bepehem
    > albo ingiem, i po kilkudziesieciu miesiacach nabic ten limit 16k na
    > pojedynczej karcie.

    Hmm... chyba nie rozumiem. Kilkadziesiąt miesięcy ?? Czyli kilka lat ?? ;-)))
    A na czym niby ten oscylator miałby polegać ?? Nabić na karcie z limitem 4k
    kwotę 16k?? Po przekroczeniu limitu zablokują Ci kartę. Jeśli nie od razu, to
    na pewno nie po kilkudziesięciu miesiącach :)))

    Pzdr.
    xyz

  • 6. Data: 2005-06-26 16:26:42
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "xyz" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:663a.000005f1.42becacf@newsgate.onet.pl...

    > Hmm... chyba nie rozumiem. Kilkadziesiąt miesięcy ?? Czyli kilka lat
    > ?? ;-)))

    Nooo, kilkadziesiat miesiecy to jest kilka lat, inaczej nie chce
    byc...

> [...]
    > razu, to
    > na pewno nie po kilkudziesięciu miesiącach :)))

    Mialby polegac na cyklicznym przenoszeniu karty z banku do banku. W
    pewnych przypadkach wiaze sie to z automatycznym podwyzszeniem limitu
    (Rajfi) a prawdopodobnie ilosc tego rodzaju ofert bedzie wzrastac.
    Zakladajac, ze przecietna kwota takiego podwyzszenia limitu wynosilaby
    25% jego wartosci, oraz rozwiazujac rownanie (1,25)^x=4 otrzymujemy x
    nieco powyzej 6. Czyli trzeba by siedmiokrotnie przenosic karte, aby z
    limitu 4k, zrobil sie limit 16k. Biorac pod uwage, ze przy
    przenosinach zazwyczaj potrzebna jest 3-miesieczna historia karty,
    daje to minimum 21 miesiecy. Atrakcyjnosc takiego rozwiazania obniza
    potencjalna mozliwosc poniesienia jakichs oplat za wydanie kart. Choc
    chyba powoli bezplatnosc kk staje sie norma.

    Ja nie daze do posiadania jakiegos kosmicznego limitu, bo ten ktory
    mam mi w zupelnosci wystarcza. Bo oczywiscie najprawdopodobniej nic
    nie stoi na przeszkodzie wlozeniu w ten quasi-oscylator wszystkich
    tych czterech kart, lub tez dalo by sie te przeszkody pokonac. Ja chce
    tylko dla mojej wygody "zsumowac" ten limit ktory mam, na dwoch
    kartach zamiast na czterech. Zgodnie z sugestia Marcina wybiore sie w
    przyszlym tygodniu do BPH z taka propozycja.

    marekz

  • 7. Data: 2005-06-26 16:30:30
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    MarekZ napisał(a):
    > czterech. Zgodnie z sugestia Marcina wybiore sie w przyszlym tygodniu do
    > BPH z taka propozycja.

    Jak Ci w oddziale odmówią - złóż wniosek przez Call Center - pomaga.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2005-06-26 17:23:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    xyz napisał(a):

    > że wszystkie banki mają jednakową procedurę i kryteria oceniania zdolności
    > kredytowej - a tak nie jest. Każdy ma własną politykę udzielania kredytów i
    > kryteria weryfikacji wiarygodności klientów.

    Ba! Zdarzyło mi się, że w tym samym banku w odstepie 2 tygodni procedura
    zadziałała w zupełnie inny sposób ;-)

    M.

  • 9. Data: 2005-06-26 19:42:13
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 26 Jun 2005 17:33:36 +0200,
    osoba podpisana: xyz <p...@p...onet.pl>
    napisała:

> [...]
    > nie unikniesz powtórnej oceny zdolności kredytowej. Twoje rozumowanie zakłada,
    Hmm. I bank wydający tą drugą kartę nie widzi zapytania/konta karty w
    BIK-u?
    KJ
    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    God is real, unless declared integer.

  • 10. Data: 2005-06-28 15:52:08
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@U...net.pl>
    napisał w wiadomości news:d9m73i$gfi$2@news.dialog.net.pl...
    > MarekZ napisał(a):
    > [cut]
    >
    > Na 100% BPH (ja zamieniałem 2 półtora roku temu).

    A zatem bylem w ING oraz w BPH. W ING konsultant zrobil wielkie oczy,
    zaczalem tlumaczyc dokladniej o co mi chodzi. W trakcie rozmowy
    okazalo sie jednak, ze konsultant za bardzo nie odroznia limitu na
    karcie od limitu odnawialnego w koncie, gdyz z nienacka zazadal
    splacenia tamtych limitow i pozamykania ror-w. Poza tym nie wiedzial,
    ze w ofercie banku jest w ogole zamiana karty KK innego banku (a jest
    juz od 6 czerwca). Poprosilem aby gdzies zadzwonil i sie
    skonsultowal... Zadzwonil (chyba) do "dyrektora oddzialiku". Ten juz
    wiedzial, ze jest taka oferta, ale tylko w wariancie 1:1, ogolnie
    stopien zorientowania w zagadnieniu byl nadal niewysoki. Powiedzialem,
    ze na ich miejscu bym sie zalamal wlasnym poziomem kompetencji.
    Wyslalem e-maila z zapytaniem i dokladnym opisaniem moich oczekiwan na
    mampytanie[maupa]ingbank.pl czy jakos tak, w kazdym razie adres z ich
    strony... Jak na razie jakiegokolwiek odzewu brak.

    Bylem tez w oddziale BPH. Na poczatku zdecydowane "nie da sie". Prosze
    o zajrzenie do procedur, pani zaglada - nadal "nie da sie". Zgodnie z
    rada, mowie ze musi sie dac i prosze o skonsultowanie sie z
    przelozonym. Konsultatnka gdzies dzwoni ale podobno jest zajete, lekko
    zaczyna sie stresowac. Zostawiam numer telefonu i prosze o
    oddzwonienie. Dzis konsultantka oddzwania: "da sie". Na razie "da sie"
    w wariancie podwyzszenia limitu istniejacej juz karty BPH o limit z
    przenoszonych pozostalych kart. Pro forma krece nosem. Mowie, ze
    wolalbym zamknac istniejaca karte BPH (znudzil mi sie jej wyglad, poza
    tym chce skorzystac z promocji "116 dni") i otworzyc nowa z limitem
    rownym sumie trzech albo czterech limitow, w tym tego z karty BPH. Nie
    chodzi mi o ucieczke przed oplata, bo obroty na karcie sa takie, ze
    wznowienie i tak jest za darmo. Konsultant mowi, ze musi sie
    skonsultowac. OK, dla mnie to nic pilnego, moge z tydzien poczekac na
    odzew. No zobaczymy jak to bedzie.

    Ale na starcie (co o niczym jeszcze nie przesądza) BPH a ING to niebo
    a pieklo.

    marekz