  • 21. Data: 2004-05-24 21:06:28
    Temat: Re: Darmowe karty kredytowe w mBanku
    Od: " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Tu bym się spierał, weźmy np. taki Provident ...
    Faktycznie, co sa mocni. No jeszcze mozna isc do lombardu.

    > A co, pomyliłeś się gdzieś?;-)))
    No wlasnie liczylem ze to sprawdzisz ;-) Czlowiek to istota omylna.

    Karolew

  • 22. Data: 2004-05-24 21:25:47
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > No panowie, cos marnie u Was z tym liczeniem ;-)
    > Wystarczy jednak kalkulator, zeby zauwazyc...
    > Wezmy przyklad:
    > 1-ego danego mies. dostaje wyplate (moze byc z zona ;-)) 5 tys. wkladam do
    > SEB2 w SFI lub CO, ... Czysty zysk to 124 zl
    Czysta teoria ...

    > Zalozmy jednak, ze ktos nie ma forsy wiec jej nie inwestuje przez okres 58
    > dni, ale splaca karte po 58 dniach z otrzymanej wlasnie wyplaty. Koszt
    > uzytkowania karty ten sam czyli 85 zl. Gdyby zamiast karty korzystal z
    > kredytu w koncie, wtedy koszt kredytu odnawialnego wyniesie:
    > 1% od przyznania 5000 = 50zl,
    A kto z pbb korzysta z kredytu, za którego przyznanie musi płacić?;-P
    mało to promocji i okazji do przeniesienia kredytu bez prowizji?

    > plus odsetki za 58 dni (np. 11,8% Multi) 93zl na 2 mies. x 6
    > mies.= 562zl. Tak wiec razem 612 zl rocznie.
    Tu już zupełnie przegiąłeś,
    uważasz że ktoś wydaje wszystkie swoje pieniądze już w dniu wypłaty,
    a potem przez miesiąc gryzie ścianę (+zapasy z lodówki ;-))
    i w dodatku za wszystko jest w stanie zapłacić kartą?
    A może oprócz tych 5 tyś/m-c wydanych pierwszego dnia kartą, osobno płaci
    za mieszkanie, media, telefony, polisy, przedszkole itd. itp.?

    > To co, moze jednak karta?
    Owszem używam,
    bo mi wygodnie i mi sie opłaci (wziąłem gratis :-))
    ale zamiast 5, mogłeś przyjąć 10 lub 20 tysięcy,
    a zyski wyszłyby Ci jeszcze większe :-D

  • 23. Data: 2004-05-24 21:52:40
    Od: " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Czysta teoria ...
    No teraz Ty przegiales. Moze Tobie sie nie chce, ale ja wlasnie tak robie.
    Wykonanie kilku klikniec zeby kupic/umorzyc jednostki nie wymaga katorzniczej
    pracy.

    > A kto z pbb korzysta z kredytu, za którego przyznanie musi płacić?;-P
    > mało to promocji i okazji do przeniesienia kredytu bez prowizji?
    Co roku przenosisz limit debetowy do innego banku i otwierasz kolejne konta
    by skorzystac z promocji, skoro nie chce Ci sie kupic jednostek TFI? Ale
    bywaja i tacy.

    > Tu już zupełnie przegiąłeś,
    > uważasz że ktoś wydaje wszystkie swoje pieniądze już w dniu wypłaty,
    > a potem przez miesiąc gryzie ścianę (+zapasy z lodówki ;-))
    Zakladalem ze caly miesiac zyje na debecie, ktory splaca kolejna wyplata by
    znowu wejsc w debet i nie gryzc scian.

    > i w dodatku za wszystko jest w stanie zapłacić kartą?
    > A może oprócz tych 5 tyś/m-c wydanych pierwszego dnia kartą, osobno płaci
    > za mieszkanie, media, telefony, polisy, przedszkole itd. itp.?
    Jednak nie czytasz dokladnie. Pisalem ze to tylko przyklad, a kazdy musi
    zrobic sobie sam wyliczenia odpowiadajace jego sytuacji.

    > ale zamiast 5, mogłeś przyjąć 10 lub 20 tysięcy,
    > a zyski wyszłyby Ci jeszcze większe :-D
    Wystarczy 2 tys. zl zakupow bezgotowkowych by sie karta zwrocila.

    Karolew

  • 24. Data: 2004-05-24 22:05:21
    Od: ejaro <e...@i...pl>

    --

    nalezy jeszcze dodac... ze posiadajac kredyt w koncie klient zobowiazuje
    sie do comiesiecznego zasilania rachunku minimalna kwota (zazwyczaj jest

    plusem karty jeszcze jest to ze jesli nagle pojawia sie obawy co do
    splaty karty zawsze mozna zwrocic plastik aby nie kusill.. i tylko
    splacach rachunek co 58 dni badz co 51 dni..
    kredyt odanawialny w koncie trudniej sie splaca... ( bo przeciez trudno
    zostawiac na rachunku wolne srodki tytulem splaty pozyczki w koncie :-))

    pozdrw
    ejaro

  • 25. Data: 2004-05-24 22:38:04
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > No teraz Ty przegiales. Moze Tobie sie nie chce...
    Teoria, bo założenia fałszywe
    (odnośnie śr. zadłużenia KK w GP, a nie SFI)

    > Zakladalem ze caly miesiac zyje na debecie, ktory splaca kolejna wyplata by
    > znowu wejsc w debet i nie gryzc scian.
    Dokładnie o tym piszę,
    średni poziom debetu (w uproszczeniu) to połowa sumy wydatków,
    więc Twoje wyliczenia zysków są zdrowo przeszacowane

    > Jednak nie czytasz dokladnie. Pisalem ze to tylko przyklad, a kazdy musi
    > zrobic sobie sam wyliczenia odpowiadajace jego sytuacji.
    Nawet przykład powinien nosić choćby znamię przeciętności,
    Twój dąży do extremum.

    > Wystarczy 2 tys. zl zakupow bezgotowkowych by sie karta zwrocila.
    2 tys. zakupów to >> od średniego zadłużenia w GP.

    St.

    ps.
    sam chciałeś... ;-D

  • 26. Data: 2004-05-24 23:18:55
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@...SUNTOwp.pl>

    Użytkownik "Dave" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Sluszna uwaga. Ale jest duza roznica w funkcjonalnosci kart plaskich i
    > wypuklych i stad warto miec karte wypukla a mbank nie oferuje wypuklych
    > debetowych (a szkoda). Stad mozna wziac kreydytowke wypukla ktora jest za
    > darmo i splacac ja w 100%. Na odsetkach sie niewiele zarobi ale
    > funkcjonalnosc duzo wieksza niz debetowki plaskie.

    do tego trzeba wspomniec o jeszcze jednej rzeczy... placisz debetowka,
    okazuje sie ze pojawia sie podwojna blokada na karcie, albo (ja tak mialem
    ostatnio przy KK) konto zostaje obciazone kwota blokady, ale blokada dalej
    wisi itd.. skladasz reklamacje ale dalej masz na koncie zablokowana kwote
    pieniedzy.. i walczysz z bankiem..... jesli analogiczna sytuacja przydarza
    ci sie na KK to sie niczym nie przejmujesz poniewaz reklamowana kwota
    transakcji/blokady ciebie nie dotyczy, to bank robi wszystko aby wyjasnic
    sprawe.. a ty sie nie przejmujesz...

    pozdro
    SirmarK

  • 27. Data: 2004-05-25 09:59:58
    Od: " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    S.T. <n...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Teoria, bo założenia fałszywe
    > (odnośnie śr. zadłużenia KK w GP, a nie SFI)
    Wyjasnij dlaczego zalozenie falszywe i dla kogo? Czyzby nie bylo w Polsce
    malzenstw zarabiajacych w sumie 8-10 tys? Wydatki karta rzedu 5 tys. (2,5 na
    glowe) sa wtedy bardzo prawdopodobne. Moze wez pod uwage, ze nie kazdy
    zarabia i wydaje tyle co Ty.

    > Dokładnie o tym piszę,
    > średni poziom debetu (w uproszczeniu) to połowa sumy wydatków,
    > więc Twoje wyliczenia zysków są zdrowo przeszacowane
    I znowu skad wziales te 50%, z wlasnego dosw.? I dlaczego przeszacowane?

    > Nawet przykład powinien nosić choćby znamię przeciętności,
    > Twój dąży do extremum.
    Powtarzam: dla kogo extremum?

    > 2 tys. zakupów to >> od średniego zadłużenia w GP.
    I znowu, dla kogo 2 tys. to duzo wiecej? Zapytaj kobiet jak im "trudno" wydac
    2 tys. w 2 dni ;-) Ja place karta wszystko co sie da i karta wydaje jakies
    70% wszystkich wydatkow, wiec 2 tys. idzie blyskawicznie.

    Twoj blad polega na tym, ze uogolniasz i przenosisz swoja jak rozumiem
    sytuacje na innych. A kazdy zarabia i wydaje inaczej. Ja dajac przyklady
    wyliczen odnosilem sie do postu w ktorym autor tez uogolnia, twierdzac ze KK
    jest totalnie nieoplacalna, co jest bzdura. Prawda jest taka ze dla tych
    ktorzy nie robia debetu wogole to od ok. 2 tys. karta sie zwraca - wystarczy
    trzymac te pieniadze w okresie GP na 5%. Czyzbym sie mylil? A jesli ktos robi
    regularnie debet co miesiac, to ta minimalna kwota sie zmniejsza
    proporcjonalnie do wysokosci debetu.

    > ps.
    > sam chciałeś... ;-D
    Ale chcialem dyskusji merytorycznej. Ty bledu zadnego nie znalazles, nawet
    sie nie wysililes zeby podac swoje wyliczenia. Jedynie powolujesz sie na
    jakas mityczna srednia: jedna noga we wrzatku druga w zamrazalniku, srednio
    jest akurat ;-)
    Konkrety kolego, prosimy o konkrety!

    Karolew

  • 28. Data: 2004-05-25 12:25:39
    Od: " S.T." <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Karolew <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Wyjasnij dlaczego zalozenie falszywe i dla kogo? Czyzby nie bylo w Polsce
    > malzenstw zarabiajacych w sumie 8-10 tys?
    > Wydatki karta rzedu 5 tys. (2,5 na glowe) sa wtedy bardzo prawdopodobne.
    (Coś mi się zdaje że biotechnologia ma niewiele wspólnego
    z rachunkiem prawdopodobieństwa i statystyką ;-)
    Wróć do kraju to się przekonasz jak ich wiele.)
    Na drugi próg skali podatkowej załapuje się kilka procent zarabiających
    a to zaledwie nieco ponad 3tys. brutto(!) miesięcznie.

    > Moze wez pod uwage, ze nie kazdy zarabia i wydaje tyle co Ty.
    A tego to jestem pewien i wierz mi, że pisząc o średniej nie piszę o sobie.

    > I znowu skad wziales te 50%, z wlasnego dosw.? I dlaczego przeszacowane?
    Kłania sie królowa nauk,
    zakładam że statystyczne wydatki kartą mają rozkład quasiliniowy.
    idealizujac: GP=30dni limit=3000 =30*100
    czyli śr. dzienny wydatek kartą to 100zł
    przy takich wydatkach śr zadłużenie w miesiącu wyniesie 1550zł
    (1-go dnia 100zł, 15-go 1500, ostatniego 3000)
    Dla GP =54 dni śr zadłużenie wyniesie ~2200
    czyli o ponad 1/4 mniej niż założyłeś w swoich wyliczeniach.

    > Powtarzam: dla kogo extremum?
    Dla każdego ;-) /statystycznie/
    Prawdopodobieństwo sytuacji, w której regularnie pierwszego dnia GP
    wykorzystujesz cały limit swoich karcianych wydatków, dązy do zera.

    > Twoj blad polega na tym, ze uogolniasz
    Od kiedy uogólnienie jest błędem ex definitione?

    > i przenosisz swoja jak rozumiem sytuacje na innych.
    > A każdy zarabia i wydaje inaczej.
    Toż nie piszę o tym, że zwykle nie wydaje kartą więcej
    niż 10-20% swoich dochodów, bo nie mam podstaw
    by twierdzić że to norma...

    > Konkrety kolego, prosimy o konkrety!
    To Ciebie jest więcej?;-)

    > Karolew
    St.

    ps.
    nie twierdzę, że KK nie moze sie opłacać
    tylko, że zapędziłeś sie trochę w swoich wyliczeniach.

  • 29. Data: 2004-05-25 13:01:56
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Wróć do kraju to się przekonasz jak ich wiele.)
    > Na drugi próg skali podatkowej załapuje się kilka procent zarabiających
    > a to zaledwie nieco ponad 3tys. brutto(!) miesięcznie.

    Zobacz ile osób ma konta internetowe (oczywiście statystycznie) ;))

> [...]
    > przy takich wydatkach śr zadłużenie w miesiącu wyniesie 1550zł
    > (1-go dnia 100zł, 15-go 1500, ostatniego 3000)

    Błąd. Zwykle największe wydatki są na początku GP, bo przesuwasz wszystkie
    większe wydatki z poprzednie GP.

    jw.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 30. Data: 2004-05-25 14:31:04
    Od: " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    S.T. <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > (Coś mi się zdaje że biotechnologia ma niewiele wspólnego
    > z rachunkiem prawdopodobieństwa i statystyką ;-)
    Wbrew pozorom ciagle musze biotechnologie atakowac statystyka.

    > Wróć do kraju to się przekonasz jak ich wiele.)
    > Na drugi próg skali podatkowej załapuje się kilka procent zarabiających
    > a to zaledwie nieco ponad 3tys. brutto(!) miesięcznie.

    http://polityka.onet.pl/162,1164410,1,RA,artykul.htm
    l - to apropos.

    Zacznijmy od tego ile jest kart kredytowych na rynku. Citi ma zdaje sie ok.
    400 tys, reszta pewno drugie tyle. Rozmawiamy wiec wogole o stosunkowo
    waskiej zamozniejszej grupie spoleczenstwa. A wiec tylko tacy ktorzy wogole
    maja szanse dostac karte kredyt. Teraz co prawda wymagania sie mocno
    obnizyly, ale mozna przyjac ze te 500 tys uzytkownikow to tacy ktorzy
    spokojnie 3 tys. zarabiaja. Nie mozesz wiec przenosic struktury zamoznosci
    calego spoleczenstwa na strukture zamoznosci uzytkownikow kart
    kred. "Karciarze" to juz jest grupa wyselekcjonowana.

    > Kłania sie królowa nauk,
    > zakładam że statystyczne wydatki kartą mają rozkład quasiliniowy.
    > idealizujac: GP=30dni limit=3000 =30*100
    Marny limit przyjales. Na classic (silver) daja do 10 tys. Pogadaj np. ile
    daja lekarzom czy naukowcom.
    > czyli śr. dzienny wydatek kartą to 100zł
    > przy takich wydatkach śr zadłużenie w miesiącu wyniesie 1550zł
    > (1-go dnia 100zł, 15-go 1500, ostatniego 3000)
    > Dla GP =54 dni śr zadłużenie wyniesie ~2200
    Przypominam, ze mowilismy o GP 58 dni.
    > czyli o ponad 1/4 mniej niż założyłeś w swoich wyliczeniach.
    I to jest wlasnie konkretne wyliczenie. O to mi chodzilo. Tyle ze dotyczy 1
    osoby, a nie malzenstwa. Wowczas zadluzenie wyjdzie 4400. Czyli blisko do
    moich 5 tys.

    > Dla każdego ;-) /statystycznie/
    > Prawdopodobieństwo sytuacji, w której regularnie pierwszego dnia GP
    > wykorzystujesz cały limit swoich karcianych wydatków, dązy do zera.
    Tu sie zgadzam. Jednak ja (podobnie jak Marcin Kozlowski) wieksze zakupy
    robie na pocz., a pod koniec mam bardzo male transakcje.

    > Od kiedy uogólnienie jest błędem ex definitione?
    Samo nie, ale przenoszenie na konkretne przypadki juz tak. A Ty w ten sposob
    probujesz zdeprecjonowac moje wyliczenia.

    > To Ciebie jest więcej?;-)
    Dalem wyliczenia i w koncu Ciebie tez do tego namowilem. Jestesmy kwita ;-)

    > ps.
    > nie twierdzę, że KK nie moze sie opłacać
    No wlasnie i oto mi caly czas chodzilo! Trzeba bylo od razu tak napisac, nie
    meczylibysmy sie od 2 dni ;-)

    > tylko, że zapędziłeś sie trochę w swoich wyliczeniach.
    Moje wyliczenia sa tak samo prawdziwe jak Twoje, choc oparte na innych
    zalozeniach.

    PS 2.
    Nieladnie sie pod roznymi nickami ukrywac ;-)

    Karolew