    From: " S.T." <n...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Darmowe karty kredytowe w mBanku
    Date: Tue, 25 May 2004 12:25:39 +0000 (UTC)

    Karolew <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Wyjasnij dlaczego zalozenie falszywe i dla kogo? Czyzby nie bylo w Polsce
    > malzenstw zarabiajacych w sumie 8-10 tys?
    > Wydatki karta rzedu 5 tys. (2,5 na glowe) sa wtedy bardzo prawdopodobne.
    (Coś mi się zdaje że biotechnologia ma niewiele wspólnego
    z rachunkiem prawdopodobieństwa i statystyką ;-)
    Wróć do kraju to się przekonasz jak ich wiele.)
    Na drugi próg skali podatkowej załapuje się kilka procent zarabiających
    a to zaledwie nieco ponad 3tys. brutto(!) miesięcznie.

    > Moze wez pod uwage, ze nie kazdy zarabia i wydaje tyle co Ty.
    A tego to jestem pewien i wierz mi, że pisząc o średniej nie piszę o sobie.

    > I znowu skad wziales te 50%, z wlasnego dosw.? I dlaczego przeszacowane?
    Kłania sie królowa nauk,
    zakładam że statystyczne wydatki kartą mają rozkład quasiliniowy.
    idealizujac: GP=30dni limit=3000 =30*100
    czyli śr. dzienny wydatek kartą to 100zł
    przy takich wydatkach śr zadłużenie w miesiącu wyniesie 1550zł
    (1-go dnia 100zł, 15-go 1500, ostatniego 3000)
    Dla GP =54 dni śr zadłużenie wyniesie ~2200
    czyli o ponad 1/4 mniej niż założyłeś w swoich wyliczeniach.

    > Powtarzam: dla kogo extremum?
    Dla każdego ;-) /statystycznie/
    Prawdopodobieństwo sytuacji, w której regularnie pierwszego dnia GP
    wykorzystujesz cały limit swoich karcianych wydatków, dązy do zera.

    > Twoj blad polega na tym, ze uogolniasz
    Od kiedy uogólnienie jest błędem ex definitione?

    > i przenosisz swoja jak rozumiem sytuacje na innych.
    > A każdy zarabia i wydaje inaczej.
    Toż nie piszę o tym, że zwykle nie wydaje kartą więcej
    niż 10-20% swoich dochodów, bo nie mam podstaw
    by twierdzić że to norma...

    > Konkrety kolego, prosimy o konkrety!
    To Ciebie jest więcej?;-)

    > Karolew
    St.

    ps.
    nie twierdzę, że KK nie moze sie opłacać
    tylko, że zapędziłeś sie trochę w swoich wyliczeniach.