  • 41. Data: 2004-06-01 05:31:09
    Temat: Re: Darmowe karty kredytowe w mBanku
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > No, to napisalem.

    Napisałeś:
    "To by nic nie dalo - nie chodzi o przyspieszenie transakcji, a ich
    opoznienie. Wiec nalezaloby nie jezdzic samochodem, nie czytac gazet,
    nie jesc... :-)
    Swoja droga, sa ludzie ktorzy wlasnie tak robia (mysle ze cos tam jedza).
    Z tym ze to chyba nie ma zwiazku z kartami kredytowymi."

    Jak to się ma do tego co ja napisałem? Nie wiem, ale dajmy już temu spokój
    ;)

    > W takim przypadku dla Ciebie roznica w terminie wydatkow jest pomijalna,
    > przynajmniej przy obecnych krotkoterminowych stopach procentowych
    > depozytow.
    > Jakbys pozyczal np. od Providenta, albo przynajmniej na KK (z odsetkami),
    > to wtedy mialbys rzeczywiscie o co walczyc - praktycznie, a nie tylko
    > teoretycznie.

    Zależy jakie kwoty bym pożyczał. Duża kwota przy małym procenicie może być
    większa od małej kwoty przy dużym procenicie ;) Poza tym skoro mogę opóźnić
    wydanie pieniędzy, bo mogę na tym zarobić parę złotych lub mam za mały
    limit, to dlaczego nie.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 42. Data: 2004-06-01 05:39:00
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam

    > tu nie chodzi o dwa dni, ale raczej o dwa tygodnie...

    Z zakupami to gorzej, ale przegląd "łapie się" spokojnie.

    > Czy dla
    > przekonania, że optymalnie wykorzystujemy posiadane instrumenty
    > finansowe warto zapychać sobie lodówkę zakupami na cały miesiąc albo
    > trzymać 50l paliwa w garażu?

    Skoro tak lubisz, to tylko Twoja sprawa. Nikomu nic do tego. Ja po prostu
    robię to inaczej niż Ty. A propos benzyny. Orlen ogłasza podwyżkę. Na Neste
    zwykle trwa to 2-3. W ciągu tych 2-3 dni tankuję do pełna (jeśli spodziewam
    się zwyżek cen paliwa). Ile oszczędzam? Nie więcej niż 2-3PLN? Po co?
    Uważam, że to dobre paliwo (80% paliwa zatankowanego przez ostatnie 4 lata,
    żadnych zastrzeżeń). Przy okazji zwiększam sprzedaż w niższej cenie.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 43. Data: 2004-06-01 05:47:43
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Tankowanie samochodu to około 400-450 zł/miesiąc, cotygodniowe zakupy
    > dla rodziny - około 100-200 zł czyli 400-800/miesiąc. I się robi
    > połowa kwoty możliwej do wydania przy limicie na karcie w wysokości
    > 5000 zł.

    Tankowanie - zgoda. Z zakupami gorzej. 200PLN/tygodniowe zakupy, to mało.
    Zdarzyło Ci się kupić meble? Opony? Coś w sklepie internetowym dla rodziny,
    która boi się internetu? Mi zwykle 3-4 razy do roku brakuje limitu. Właśnie
    będę próbował zwiększyć, ale to nie jest łatwe.

    > I tak co miesiąc?

    Nie. Ale chciałeś jeden przykład. Podałem cztery. Z których każy może
    swobodnie przekroczyć limit 90% wydanych w Polsce kart kredytowych (w moim
    przypadku poza ubezpieczeniem). Uważam, że bronisz swego trochę "na siłę"
    ;))

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 44. Data: 2004-06-01 06:24:36
    Od: "Tomasz " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Karolew <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Wyjasnij dlaczego zalozenie falszywe i dla kogo? Czyzby nie bylo w Polsce
    > malzenstw zarabiajacych w sumie 8-10 tys? Wydatki karta rzedu 5 tys. (2,5
    na
    > glowe) sa wtedy bardzo prawdopodobne. Moze wez pod uwage, ze nie kazdy
    > zarabia i wydaje tyle co Ty.

    Ktoś kto tyle zarabia - nawet małżeństwo, ma zdecydowanie inne sposoby na
    lokatę kapitału i nie musi kombinować w taki sposób. Ustawiczne pamiętanie o
    spłacie i groźbie zapłacenia kary i odsetek są zbyt duże aby były w takim
    wypadku warte zachodu.
    Gdybyś dotarł do danych nt. obrotu na karty zobaczyłbyś że średnia wydatków
    jest grubo poniżej wartości o których piszesz.

    Tomasz
    <NOTO>

  • 45. Data: 2004-06-01 10:09:30
    Od: " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > spłacie i groźbie zapłacenia kary i odsetek są zbyt duże aby były w takim
    Wlasnie przy innych sposobach inwestowania mozna wyciagac wyzsze stopy zwrotu
    niz zalozone 5% rocznie, a wtedy karta bardziej sie oplaca. A i wydatki karta
    moga byc wtedy nizsze zeby sie karta zwrocila.

    A co do problemow z pamiecia, to zdziebko przesadzasz. W dniu kiedy
    przychodzi wyciag wklepujesz z datami przyszlymi przelew na splate karty
    (zakladam ze masz jakies konto w necie) oraz umorzenie jednostek w TFI i po
    sprawie. Co tu jest do pamietania?

    > Gdybyś dotarł do danych nt. obrotu na karty zobaczyłbyś że średnia wydatków
    > jest grubo poniżej wartości o których piszesz.
    Nie znam srednich obrotow na KK w Polsce. Moze daj info?
    Niemniej srednia niewiele wyjasni. Kazdy wydaje inaczej i w rozny sposob, a
    wiec musi sam sobie policzyc czy mu sie karta oplaca.

    Karolew

  • 46. Data: 2004-06-01 16:41:50
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 1 Jun 2004 07:47:43 +0200, "Maciej Loret"
    <m...@p...pl> wrote:

    >Mi zwykle 3-4 razy do roku brakuje limitu. Właśnie

    no tak, to się i mnie zdarza. Ale to raczej argument, żeby właśnie nie
    wykorzystywać całej dostępnej kwoty zaraz po rozliczeniu.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 47. Data: 2004-06-02 13:11:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Maciej Loret" <m...@p...pl> writes:

> [...]
    > wydanie pieniędzy, bo mogę na tym zarobić parę złotych lub mam za mały

    Owszem, jednak sa ludzie dla ktorych takie kombinacje maja prawdziwe,
    praktyczne znaczenie klasy "wylacza prad albo nie wylacza" (czy co tam
    moga wylaczyc).
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH