  • 1. Data: 2009-07-08 10:36:35
    Temat: Czy mBank zmienił komus oprocentowanie kredytu na Lipiec ?
    Od: "george" <g...@v...pl>

    kredyt złotowy.
    WIBOR3M.28.05.2009 4,64 (-> na czerwiec)
    WIBOR3M 29.06.2009 4,45 ( -> na lipiec)
    róznica 0,19% (umowa mówi o zmianie gdy skok wiekszy niż 0.1 ->
    spełnione.)

    Nowe oprocentowanie powinno wynieść wiec 4,45% + marża.
    Niestety u mnie zostało "stare" , 4.64% + marża.

    Jak jest u was? Chciałbym sie dowiedzieć czy jestem przypadkiem
    "odosobnionym" czy to jest jakiś błąd "systemowy". Oczywiście złożylem juz
    reklamacje.

    Pozdrawiam
    george

  • 2. Data: 2009-07-08 11:13:29
    Od: "Zdzislaw" <k...@i...eu>

    witam,
    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    > kredyt złotowy.
    > WIBOR3M.28.05.2009 4,64 (-> na czerwiec)
    > WIBOR3M 29.06.2009 4,45 ( -> na lipiec)
    > róznica 0,19% (umowa mówi o zmianie gdy skok wiekszy niż 0.1 ->
    > spełnione.)
    zgodnie z zapisem w Twojej umowie (blagam przeczytaj cala) mbank (w
    przypadku roznicy >0,1) zmienia wartosc stawek referencyjnych do 5 dnia
    roboczego lipca - zgodnie z komunikatem na blogu w lipcu zmiana ta nastapila
    6 lipca.
    http://www.mbank.pl/blog/artykul.html?id=429
    Stawka ta zacznie obowiazywac od dnia splaty raty nastepujacej po tym
    dniu - pewnie splate raty masz 5 wiec nowa stawka bedzie Cie obowiazywac 5
    sierpnia (chyba, ze przed 5 sierpnia mBank zdazy zmienic stawke zgodnie z
    WIBOREM obowiazujacym 30 lipca).
    Oczywiscie mBank rownie dobrze mogl zmienic stawki 1,2 lub 3 lipca i wted
    obwiazywala Cie nowa stawka od 5 lipca, lecz zgodnie z umowa mial na to czas
    do 7 lipca.Bywaly takie miesiace, ze zmiana pomimo spadku wiboru nastepowala
    1 lub 2 dnia miesiaca (to tak zeby zbic Twoje przyszle argumenty o teorii
    spiskowej).

    > Nowe oprocentowanie powinno wynieść wiec 4,45% + marża.
    nie powinno
    > Niestety u mnie zostało "stare" , 4.64% + marża.
    ok
    > Jak jest u was? Chciałbym sie dowiedzieć czy jestem przypadkiem
    > "odosobnionym" czy to jest jakiś błąd "systemowy". Oczywiście złożylem juz
    > reklamacje.
    nie osmieszaj sie, to tylko swiadczy o tym, iz nie znasz swojej wlasnej
    umowy.

    Z.

  • 3. Data: 2009-07-08 11:29:44
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Zdzislaw" <k...@i...eu> wrote in message
> [...]
    > nie powinno
    > ok
    > nie osmieszaj sie, to tylko swiadczy o tym, iz nie znasz swojej wlasnej

    kolego, znam swoją umowę, pytanie czy ty masz umowe kredytowa w mBanku ?
    Znam rownież procedure zmian oprocentowania, ponieważ odbywa sie z małymi
    wyjątkami co miesiąc.

    zacytuje wiec fragment:
    "akutalna stopa bazowa kredytu porownywana jest ze stopą z WIBOR3M z
    przedostatniego dnia roboczego w miesiącu.
    Jesli roznica wyniesie wiecej niz 0.1% to nowa stawka z przedostatniego dnia
    roboczego zaczyna obowiązywać
    od dnia spłaty raty przypadajacej w kolejnm miesiącu ( u mnie to '05'
    każdego miesiąca).
    "

    aktualna stopa WIBOR3M ( obowiązująca w czerwcu, pochodzi z 28.05 ) = 4,64.
    jest porównywna z przedostatnim dniem roboczym czerwca : czyli 29.06 = 4,45
    i skoro owa różnica jest > 0.1 to nowa stawka powinna zaczyna obowiązywac od
    06.07.2009 ...

    jesli interpertujesz to inaczej... napisz.

    george

    P.S. Do tej pory opisana procedura "działała" za każdym razem...

  • 4. Data: 2009-07-08 11:34:54
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > jesli interpertujesz to inaczej... napisz.
    >
    > george
    >
    > P.S. Do tej pory opisana procedura "działała" za każdym razem...

    P.S. W mojej umowie nie ma słowa na temat
    "zgodnie z zapisem w Twojej umowie (blagam przeczytaj cala) mbank (w
    przypadku roznicy >0,1) zmienia wartosc stawek referencyjnych do 5 dnia
    roboczego mesiąca".

  • 5. Data: 2009-07-08 11:47:21
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > czas do 7 lipca.Bywaly takie miesiace, ze zmiana pomimo spadku wiboru
    > nastepowala 1 lub 2 dnia miesiaca (to tak zeby zbic Twoje przyszle

    jeśli możesz, podaj numer punktu Twojej umowy kredytowej który zawiera te
    informacje ...
    Chodzi mi o "ogłaszanie" przez bank nowych stawek referencyjnych "do 5 dnia
    roboczego" miesiaca...

    george

  • 6. Data: 2009-07-08 11:50:57
    Od: "Zdzislaw" <k...@i...eu>

    witam
> [...]
    > Znam rownież procedure zmian oprocentowania, ponieważ odbywa sie z małymi
    mam

> [...]
    > dnia roboczego zaczyna obowiązywać
    > od dnia spłaty raty przypadajacej w kolejnm miesiącu ( u mnie to '05'
    czy to cytat z Twojej umowy??? nie sadze, jezeli tak to prosze o skan.
    w mojej umowie czytam:
    "...
    Par10
    (...)
    ust. 3. mbank co miesiac, dokona porownania aktualnie obowiazujacej stawki
    bazowej ze stawka bazowa oglaszana przedostatniego dnia roboczego
    poprzedniego miesiaca i dokona zmiany wysokosci oprocentowania kredytu w
    przypadku, gdy stawka bazowa zmieni sie o co najmniej 0,1 porowaniu do
    obowiazujacej stawki bazowej.
    ust. 4. Zmiana wysokosci oprocentowania kredytu mbank dokona najpozniej
    piatego dnia roboczego miesiaca, nastepujacego po miesiacu, w ktorym
    dokonana zostala zmiany stawki bazowej, o ktorej mowa w ust. 3."

    "piatego dnia roboczego"!!! - wiec mogl w lipcu zmienic 1,2,3,6 lub 7 -
    zmienili 6-tego.

> [...]
    > 4,45
    > i skoro owa różnica jest > 0.1 to nowa stawka powinna zaczyna obowiązywac
    "...
    ust.6. W przypadku zmianu stop procentowych w mbanku, zmiana oprocentowania
    dla kredytu nastapi w dniu splaty najblizszej raty (...) ktorej platnosc
    wypada po dniu, od ktorego obowiazuje zmienione oprocentowanie""

    > jesli interpertujesz to inaczej... napisz.
    oprocentowanie kredytu zmienilo sie 6 lipca
    w lipcu zmiana oprocentowania nastapila 6-go, rate masz platna piatego, wiec
    zmiana oprocentowania dla kredytu nastapi 5 sierpnia!

    > george
    >
    > P.S. Do tej pory opisana procedura "działała" za każdym razem...

    Jezeli bank zmienial oprocentowania 1,2,3,4 lub 5 to zmiana nastepowala "od
    razu". W miesiacach kiedy zmiana oprocentowania w mbanku nastepowala 6 lub 7
    (poniewaz np. 4 i 5 to weekend - tak jak w lipcu) to zmiana od nastepnej
    raty.

    Z.

  • 7. Data: 2009-07-08 12:01:31
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > "od razu". W miesiacach kiedy zmiana oprocentowania w mbanku nastepowala 6
    > lub 7 (poniewaz np. 4 i 5 to weekend - tak jak w lipcu) to zmiana od

    pozostaje mi wiec skrupulatne porównanie punktów umowy zacytowanych przez
    Ciebie z moją umową kredytową.
    Na pierwszy rzut oka wydaje mi się jednak że "moja" znacząco sie różni od
    "twojej". Sprawdzę w domu i dam znać.
    Dzieki.

    george

  • 8. Data: 2009-07-08 12:05:16
    Od: "Zdzislaw" <k...@i...eu>

    witam,
> [...]
    > Ciebie z moją umową kredytową.
    > Na pierwszy rzut oka wydaje mi się jednak że "moja" znacząco sie różni od
    daj znac koniecznie - jezeli masz inne zapisy to prosze o skan paragrafu 10
    (lub innego nr w Twoim przypadku) pt. "Oprocentowanie kredytu".

    Z.

  • 9. Data: 2009-07-08 16:03:03
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > daj znac koniecznie - jezeli masz inne zapisy to prosze o skan paragrafu
    > 10 (lub innego nr w Twoim przypadku) pt. "Oprocentowanie kredytu".

    Niestety. Masz racje ... mea culpa.
    Ktos w tym zasranym banku wymyślił sposób na robienie dodatkowego szmalu.
    Jak oprocentowanie (WIBOR) bedzie spadac to "swoje stawki" beda ogłaszać
    najpóźniej jak sie da i
    robić w chuja wszystkich tych których termin spłaty jest poźniejszy niż 07
    miesiąca.
    A jak bedie rosnąć do stawki bedą "ogłaszać" najwcześniej jak to możliwe.
    Co za pierdolone chuje.

    george

  • 10. Data: 2009-07-08 16:21:33
    Od: "Zdzislaw" <k...@i...eu>

> [...]
    > najpóźniej jak sie da i
    > robić w chuja wszystkich tych których termin spłaty jest poźniejszy niż 07
    bredzisz jak pokrecony.
    03.04.2009 spadek
    02.03.2009 spadek
    itd,itd...

    > A jak bedie rosnąć do stawki bedą "ogłaszać" najwcześniej jak to możliwe.
    07.05.2008 wzrost
    itd...

    > Co za pierdolone chuje.

    kolejny do kolekcji nabitych, ktory umowy nie przeczytal - takie teorie idz
    sobie glosic na forum nabitych, tam znajdziesz rownych swojemu pokrojowi
    mantrystow.

    PLONK
    Z.