  • 1. Data: 2009-07-08 10:20:28
    Temat: Zniknęła płatność kartą
    Od: Jenka <y...@g...kropka.com>

    Cześć,
    po raz pierwszy piszę na tę grupę, choć czytam ją czasem. Pozdrawiam
    więc wszystkich dyskutantów i proszę o wyrozumiałość.
    Mam taki oto problem: w ubiegły wtorek (29.06) kupiłam buty, płaciłam
    kartą. Jako że kobieta zmienną jest, kilkadziesiąt minut później
    stwierdziłam, że jednak wolałabym inny model. Wróciłam do sklepu, bez
    problemu oddałam kupione wcześniej, wzięłam te, które mi się bardziej
    podobały. Różnica w cenie była ok. 20 zł, więc właściwie powinnam była
    zostać rozliczona gotówkowo, ale ekspedientka zrobiła mi zwrot pieniędzy
    na kartę i następnie zapłaciłam za drugą parę znowu kartą.
    Przez tydzień miałam blokadę na obie kwoty, a dziś zaglądam na konto i
    widzę, że blokady zniknęły (obie), a po transakcjach nie ma śladu w
    historii rachunku. Tak jakbym nic nie kupowała, nie dostała żadnego
    zwrotu... Konto to Inteligo.
    Moje pytanie jest następujące: czy powinnam zadzwonić do banku (mojego?)
    i wyjaśniać sprawę, czy może poczekać jeszcze z tydzień i w końcu
    "system" sam pobierze mi z konta odpowiednią kwotę (za jedną parę
    butów).
    Z góry dziękuję za wszystkie sugestie
    Jenka

  • 2. Data: 2009-07-08 10:43:12
    Temat: Re: Zniknęła płatność kartą
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Jenka <y...@g...kropka.com> writes:
    [...]

> [...]
    > i wyjaśniać sprawę, czy może poczekać jeszcze z tydzień i w końcu
    > "system" sam pobierze mi z konta odpowiednią kwotę (za jedną parę
    Poczekaj jeszcze tydzień.

    KJ

    --
    Remember: Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.
    -- Dave Butler

  • 3. Data: 2009-07-08 10:44:22
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 8 Lip, 12:20, Jenka <y...@g...kropka.com> wrote:

    > Z góry dziękuję za wszystkie sugestie

    Czekac, ale pamietac, zeby nie zdziwilo nieoczekiwane rozliczenie
    transakcji i ejsli to karta debetowa miec na koncie srodki .

  • 4. Data: 2009-07-08 12:22:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jenka wrote:
> [...]
    > i wyjaśniać sprawę, czy może poczekać jeszcze z tydzień i w końcu
    > "system" sam pobierze mi z konta odpowiednią kwotę (za jedną parę

    Czekać.
    To co znikneło to blokady, który z definicji zakładane są tylko na
    tydzień jak widać.
    Samej transakcji sklep nie rozliczył jeszcze. Rozliczy... jak mu sie
    będzie chciało. Dziś, jutro za tydzień, za miesiąc, za pół roku.
    Ty masz tylko pamiętać, że kasę już wydałaś i nie wydać jej jeszcze raz
    czyli trzymać na koncie tyle aby wystarczyło kiedy sklep się wreszcie
    namysli. Inaczej pójdziesz w debet i wszystkie opłaty "karne" z tym
    związane.

  • 5. Data: 2009-07-08 13:21:07
    Od: Tomasz <t...@g...com>

> [...]
    > czyli trzymać na koncie tyle aby wystarczyło kiedy sklep się wreszcie
    > namysli. Inaczej pójdziesz w debet i wszystkie opłaty "karne" z tym

    Miałem podobną sytuację z kartą Visa Electron mBanku.
    Robiłem zakupy na jakieś 30 złotych.

    Blokada się pojawiła i po jakimś czasie zniknęła. Konto nie zostało
    obciążone, o czym wówczas nie wiedziałem.
    Rozliczenie przyszło po 5 miesiącach (!!!) o czym dowiedziałem się
    przeglądając historię konta.

    Przypuszczam, że w moim przypadku "zamieszanie" było spowodowane
    zmianą właściciela sklepu (Albert przekształcał się wówczas na
    Carrefour Express).
    Wniosek z tego jest taki, jak napisali wyżej przedmówcy. O zaległej
    płatności należy pamiętać, żeby nie wpaść w niedozwolony debet.

    Można też używać karty kredytowej. Jeśli nie wykorzystuje się limitu
    karty na 100% to takie "niespodziewane" obciążenie nie wpędzi nas w
    niedozwolony debet. A tak by było jeśli przyszłoby obciążenie karty
    debetowej a na rachunku nie byłoby wystarczającej ilości środków.

  • 6. Data: 2009-07-08 13:29:39
    Od: Jenka <y...@g...kropka.com>

    Tomasz wrzucił na grupę:

    > Wniosek z tego jest taki, jak napisali wyżej przedmówcy. O zaległej
    > płatności należy pamiętać, żeby nie wpaść w niedozwolony debet.

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
    Zadzwoniłam jednak do mojego banku i sklepu, w którym robiłam zakupy
    (ekspedientka była zaskoczona i ze trzy razy mówiła, że jestem
    nadzwyczaj uczciwą klientką :). Mają to wyjaśnić i dać mi znać. W tym
    przypadku obawiam się jeszcze jednej kwestii - jak zaczną rozliczać mi
    te transakcje, to mogą najpierw ściągnąć kasę za obie, a potem dopiero
    dokonać zwrotu. Tak czy owak, mam nadzieję, że wszystko się w miarę
    szybko wyjaśni. Jak znam życie, o należności bym zapomniała, a "system"
    upomniałby się o nią w najmniej dla mnie dogodnym momencie.

    W każdym razie wielkie dzięki.

    Jenka

  • 7. Data: 2009-07-08 18:13:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jenka wrote:

> [...]
    > przypadku obawiam się jeszcze jednej kwestii - jak zaczną rozliczać mi
    > te transakcje, to mogą najpierw ściągnąć kasę za obie, a potem dopiero

    Jak w sklepie maja pochrzaniony system to tak może byc.

    > Jak znam życie, o należności bym zapomniała, a "system"
    > upomniałby się o nią w najmniej dla mnie dogodnym momencie.

    zwykle tak wlasnie bywa.