  • 1. Data: 2004-02-14 07:22:23
    Temat: Czy identyfikujesz sie ze swoim bankiem ???
    Od: "Twój Bank" <m...@p...com.pl>

    Czy identyfikujesz sie ze swoim bankiem ???
    Jeśłi tak to zafunduj swojej komórce logosa z jego wizerunkiem

    Podaję przykłady dla telefonów NOKA

    1. Bank PEKAO SA
    - prześlij SMS o treści: L 341140107 na numer 7101 lub L 341140107n żeby
    zamówić negatyw.
    - Prześlij Logo wybranej osobie wystarczy, że na końcu SMSa podasz jej
    numer telefonu np.
    L 341140107 601602603

    2. BZ WBK
    - prześlij SMS o treści: L 341140023 na numer 7101 lub L 341140023n żeby
    zamówić negatyw

    3. CITIBANK
    - prześlij SMS o treści: L 341140030 na numer 7101 lub L 341140030n żeby
    zamówić negatyw

    4. DEUTSCH BANK
    - prześlij SMS o treści: L 341140039 na numer 7101 lub L 341140039n żeby
    zamówić negatyw

    5. PPA Bank
    - prześlij SMS o treści: L 341140114 na numer 7101 lub L 341140114n żeby
    zamówić negatyw

    ============
    UWAGA !!! negatyw oznacza ze na bialym tle jest czarny obrazek
    ============
    Inne przykłady do innych telefonów szukaj na stronie
    http://www.twoj-bank.prv.pl/

  • 2. Data: 2004-02-14 08:42:15
    Temat: Re: Czy identyfikujesz sie ze swoim bankiem ???
    Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Twój Bank" <m...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > Czy identyfikujesz sie ze swoim bankiem ???

    Jeżu kolczasty! Ludzie nie dajcie sobą tak manipulować bo przeraża mnie
    czytanie tego wszystkiego! Jak można identyfikować się ze swoim bankiem?
    Równie dobrze można namawiać ludzi aby identyfikowali się ze swoim
    operatorem telefonicznym, z piekarnią z której usług korzystają, z szewcem,
    masarzem, apteką itd. Tak długo, jak nie zaczniecie wykazywać odrobiny
    asertywności, co pozwoli Wam spojrzeć na różnorakie oferty pojawiające się
    ze strony różnorakich usługodawców obiektywnie i z dystansu, tak długo
    będzięcie nabijani w butelkę.
    Bank to jest taka instytucja, która SPRZEDAJE produkty finansowe. Bank
    zarabia pieniądze na obrocie pieniędzmi. Nie robi nam łaski, niczego nam nie
    daje za darmo i wszelkie jego działania zmierzają po prostu do uzyskania
    godziwego zysku. Niektóre banki mniej subtelnie a inne bardziej łupią nam
    skórę, ale nie ma takiego, który za korzystanie z jego usług nie kazałby
    sobie zapłacić. Te kafejki, czaty, logo i tym podobne zabawy to jedynie
    chwyt reklamowy. Przemyślany, zręczny i efektywny chwyt reklamowy
    wypracowany przez niegłupich specjalistów od psychologii społecznej, których
    jedynym zadaniem jest wymyślanie takich akcji, które pozwolą wydajnie zagrać
    na Waszych uczuciach. Proszę, piszcie o nowych produktach banków,
    konfrontujcie ich cenę, dostępność dla różnych grup klientów i nie dajcie
    się mamić "kolorowym opakowaniem". Wielu ciekawych rzeczy dowiedziałam się
    czytając tę grupę, ale zawsze muszę je wyławiać z powodzi bzdur opłakujących
    paskudne zachowanie jednego banku, który nagle zmienił politykę, albo peanów
    na cześć kolejnego NIE-finansowego tricku innego. Ile można?

    M.

  • 3. Data: 2004-02-14 13:23:57
    Od: "Andrzej Stopa" <a...@p...fm>

    > Jeżu kolczasty! Ludzie nie dajcie sobą tak manipulować bo przeraża mnie
    > czytanie tego wszystkiego!

    Skąd te nerwy?
    Ja np. po prostu bardzo lubie PKO i TPSA. Jeśli znajdą się idioci co siebie
    nazywają pretorianami i wchodzą do mRAD (taki mały kraj RAD) to moje logo
    PKO BP na komórce i TPSA na czole nie wydaje sie przesadą.

    AS

  • 4. Data: 2004-02-14 13:59:10
    Od: devnull <d...@n...net>

> [...]
    >masarzem, apteką itd. Tak długo, jak nie zaczniecie wykazywać odrobiny

    W krajach wysokorozwinietych pracodawcy czesto wymagaja od swoich pracownikow,
    aby identyfikowali sie ze swoja firma, szczegolnie daleko jest to posuniete w
    Japonii i rzeczywiscie czesto sie identyfikuja.

    >Bank to jest taka instytucja, która SPRZEDAJE produkty finansowe. Bank
    >zarabia pieniądze na obrocie pieniędzmi. Nie robi nam łaski, niczego nam nie

    Nie tylko, jest to tez instytucja zaufania publicznego i dlatego to nie jest
    biznes taki jak kazdy inny.

    Jeszcze jest: VWBd.

  • 5. Data: 2004-02-14 15:15:41
    Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl>

    Użytkownik "devnull" <d...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    posuniete w
    > Japonii i rzeczywiscie czesto sie identyfikuja.

    Tak, dlatego przeciętny Japończyk bardziej identyfikuje się z własną firmą
    niż z własną żoną a co inteligentniejsi pracownicy zaczynają sobie zdawać
    sprawę, że są jedynie zwykłymi szczurami biorącymi udział w bezsensownym
    wyścigu. Co więcej, badania wykazują także, że pracownik, który nie
    identyfikuje się ze swoją firmą tak rozpaczliwie i ma czas na identyfikację
    ze swoją rodziną, jest bardziej zrelaksowany i jednocześnie bardziej
    wydajny.
    Masz rację, wiele firm wymaga takiego obłędnego zaangażowania i ma głęboko w
    nosie co stanie się z wypalonymi w wieku 35 lat lojalnymi do szaleństwa
    pracoholikami. Po prostu wymiena się ich na nowych szaleńców. Ale dziwię
    się, że tego typu lojalność, która IMHO jest nieco chora, usiłuje się
    przenieść także na KLIENTÓW. Osoba, która zakłada konto i korzysta z usług
    jakiegoś banku nie jest bowiem jej pracownikiem, na co się powołałeś, jest
    klientem takiego banku.

    > Nie tylko, jest to tez instytucja zaufania publicznego i dlatego to nie
    jest
    > biznes taki jak kazdy inny.

    Sorry, zupełnie się nie zgadzam. Proszę, wyjaśnij mi jak to rozumiesz.

    M.

  • 6. Data: 2004-02-14 22:05:21
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Sat, 14 Feb 2004 16:15:41 +0100, "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> wrote:

> [...]
    >pracoholikami. Po prostu wymiena się ich na nowych szaleńców. Ale dziwię
    >się, że tego typu lojalność, która IMHO jest nieco chora, usiłuje się

    Owszem zgadzam sie z tym, ze to jest w pewnym sensie szalenstwo, pracowac
    ciezko cale zycie, zeby dopiero na emeryturze wybrac sie na wycieczke dookola
    swiata.

    >przenieść także na KLIENTÓW. Osoba, która zakłada konto i korzysta z usług
    >jakiegoś banku nie jest bowiem jej pracownikiem, na co się powołałeś, jest
    >klientem takiego banku.

    Po prostu ludzie mieli nadzieje, ze to co zrobil mbank - calkowicie odmienne
    podejscie do klienta (partnerskie, jakie jest de facto wymagane od kazdego
    banku) w porownaniu z innymi bankami, to trwale zjawisko. Klientom bylo dobrze,
    wiec w podziekowaniu chcieli ten bank wspierac, zeby mu sie udalo i zeby tak
    dobrze bylo zawsze.
    Niby takie proste, a niektorzy za skarby tego pojac nie potrafia - dziwne.

    >jest
    >
    >Sorry, zupełnie się nie zgadzam. Proszę, wyjaśnij mi jak to rozumiesz.

    "Cztery podstawowe cechy odróżniające banki od pozostałych podmiotów
    gospodarczych to:

    - bank jest instytucją zaufania publicznego, swoją działalność opiera przede
    wszystkim na zaufaniu swoich klientów, których depozyty tworzą jego aktywa,

    - bank jest wyspecjalizowaną instytucją gospodarczą, której działalność
    regulowana jest odrębnymi aktami prawnymi, a podstawowym obszarem jego
    działalności jest gromadzenie funduszy (od ludności bądź innych podmiotów
    gospodarczych) oraz wykorzystanie ich dla konstruktywnych celów,

    - od banku oczekuje się w pierwszej kolejności minimalizacji ryzyka,
    a dopiero w następnej kolejności maksymalizacji zysku,

    - od banku wymaga się także stabilności i ciągłości funkcjonowania tzn.
    niezależnie od stanu całej gospodarki i jej koniunktury bank musi realizować
    swoje podstawowe funkcje, tj. przyjmować depozyty, udzielać kredyty oraz płacić
    swoim depozytariuszom określone odsetki itd. "
    http://artykuly.prnews.pl/index.php/display,863

    Jesli masz pytania co do powyzszego cytatu to autor tego tekstu z pewnoscia Ci
    z checia na nie odpowie, gdyz czyta te grupe.

    Ponadto w zrozumieniu tej kwestii powinny pomoc Ci nastepujace stwierdzenia i
    materialy:

    Zasady dobrej praktyki bankowej.

    Rozdzial I
    Postanowienia ogolne
    "2. Banki w swojej dzialalnosci kieruja sie przepisami prawa, normami
    przewidzianymi w Zasadach, uchwalami samorzadu bankowego oraz dobrymi
    zwyczajami kupieckimi, uznajac, ze sa instytucjami zaufania publicznego."

    Rozdzial II
    Zasady postepowania bankow w stosunkach z klientami
    "1. W stosunkach z klientami, banki powinny postepowac z uwzglednieniem
    szczegolnego zaufania jakim sa darzone oraz wysokich wymagan co do starannosci
    i rzetelnosci.
    2. Bank powinien traktowac wszystkich swoich klientow z jednakowa starannoscia,
    po partnersku.
    3. Bank nie powinien wykorzystywac swego profesjonalizmu w sposob naruszajacy
    interesy klientow.
    8. Reklama banku powinna zawierac rzetelne informacje co do zakresu i warunkow
    swiadczonych przez ten bank uslug."
    Rozdzial IV
    Zasady postepowania pracownika banku
    "2. Sprawa honoru pracownika banku powinna byc odpowiedzialnosc za wlasne
    slowo, ktorym powinien czuc sie zwiazany tak samo, jak formalnie sporzadzonym
    dokumentem.
    3. Pracownik banku powinien byc uprzejmy i taktowny, udzielac rzetelnych
    informacji, rzeczowo wyjasniac klientom istote swiadczonych przez bank uslug,
    przy negocjacjach warunkow umow udzielac informacji, ktore maja znaczenie dla
    zawieranej umowy."
    Rozdzial VI
    Komisja Etyki Bankowej
    "1. Komisja Etyki Bankowej powolana jest do oceny przestrzegania przez banki i
    ich pracownikow zasad postepowania okreslonych w Zasadach Dobrej Praktyki
    Bankowej.
    5. Postepowanie przed Komisja Etyki Bankowej wszczyna sie na wniosek klienta
    lub pracownika banku albo na wniosek banku."
    http://www.zbp.pl/doc/zdpb.pdf

    "Postanowienia ogólne wskazują także, że banki - będące instytucjami zaufania
    publicznego (pkt 2) - mają się kierować:
    przepisami prawa,
    normami dobrej praktyki bankowej określonymi1 w Zasadach,
    uchwałami samorządu bankowego,
    dobrymi zwyczajami kupieckimi."

    "Od czego zależy dobra praktyka w stosunkach:

    bank --> klient
    zaufanie
    staranność
    rzetelność
    równość
    partnerstwo
    nie naruszanie interesu klientów
    dotrzymywanie umów
    jasność, zrozumiałość, precyzja
    zapewnienie informacji
    rzetelność reklam
    ochrona tajemnicy
    rzetelność i szybkość rozpatrywania skarg

    pracownik banku --> klient
    korzystanie z wiedzy
    honor
    odpowiedzialność za słowo
    uprzejmość
    taktowność
    rzetelność informacji
    udzielanie wyczerpujących informacji
    chronienie tajemnicy o klientach (również po ustaniu zatrudnienia)"
    http://www.prawo.lex.pl/czasopisma/pb/przyczynek.htm

    "Polityka informacyjna instytucji zaufania publicznego, jaką jest np. bank,
    wymaga szczególnej jawności."
    http://www.google.pl/search?q=cache:QawLkwoCDIcJ:www
    .rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040120/ekonomia/ek
    onomia_a_14.html+Dane+b%C4%99d%C4%85+p%C3%B3%C5%BAni
    ej&hl=pl&ie=UTF-8

    "Banki powszechnie zaliczane są do instytucji zaufania publicznego. Stawiane są
    im najwyższe wymagania co do kwalifikacji i staranności przy wykonywaniu
    powierzonych zadań. Stosuje się wobec nich surowe zasady odpowiedzialności,
    wprowadza bardzo rozbudowane regulacje ostrożnościowe, których zasadniczym
    celem jest zapewnienie bezpieczeństwa depozytów oraz budowanie i utrwalanie
    społecznego zaufania do instytucji finansowych. Stworzono nawet "Zasady dobrej
    praktyki bankowej". Masowe gromadzenie w bankach pieniędzy, zarówno przez
    ludność, jak i przez organizacje i przedsiębiorstwa, zdają się potwierdzać
    istnienie publicznego zaufania do banków, jednak sondaże wskazują, że tylko co
    czwarty Polak darzy zaufaniem bankowców i finansistów. Jakie przesłanki
    powodują więc, że można mówić o banku jako instytucji zaufania publicznego i
    czy podstawy normatywne dla zakwalifikowania banków do tej kategorii są
    oczywiste i dostatecznie wyraźne? Między innymi na te pytania odpowiada w swoim
    artykule Andrzej Janiak."
    "Autor artykułu przedstawia typowe cechy podmiotów zaufania publicznego i
    stwierdza, że wiele z tych cech występuje w statusie prawnym banków."
    http://www.kik.com.pl/newskik-archiwum/2003.3.html
    http://www.kik.com.pl/kik-bin/kikdisplay

    "Proces formułowania strategii banku komercyjnego ? wizja strategiczna, misja
    banku, cele banku.
    Wizja - pomysł na działalność gospodarczą, wyobrażenia o tym jak bank ma
    działać w przyszłości, do czego właściciele chcą dążyć i do czego powinni dążyć
    ich współpracownicy. Jakie miejsce ma zajmować bank w przyszłości pośród innych
    instytucji finansowych, w gospodarce, na świecie.
    Misja - uzasadnienie racji istnienia i rozwoju banku, określenie głównych
    wartości, do których bank komercyjny dąży, uwzględnienie charakteru instytucji
    zaufania publicznego.
    Cel główny banku komercyjnego i cele szczegółowe ? funkcje i potrzeba
    formułowania.
    Cele a odmienność interesów."
    http://www.wne.uw.edu.pl/smil/proseminaria/strategia
    _krzysztoszek.html

    "Należy pamiętać, że bank jest instytucją zaufania publicznego i klient,
    powierzając bankowi swoje dane osobowe i pieniądze, może zasadnie oczekiwać, iż
    będą one w rękach profesjonalistów, dbających o jego interesy."
    http://www.monitorprawniczy.pl/artykul.php?idart=192

    "Bank swobodnie dysponuje powierzonymi pieniędzmi, w zamian musi dołożyć
    wszelkich starań co do ich zabezpieczenia. Wnosząc o uznanie tego zapisu za
    klauzulę niedozwoloną szczególne znaczenie dla UOKiK miał fakt, że banki są
    instytucjami zaufania publicznego."
    http://www.uokik.gov.pl/dokumenty/dokument603.doc

    "Banki jako instytucje zaufania publicznego są wręcz zobligowane do
    poszukiwania nowych środków finansowych zarówno w Polsce jak poza jej
    granicami."
    http://www.undp.org.pl/bieda/index.php?nr=118&opt=sh
    ow

    "Mec. Arwid Mednis, reprezentujący Bank Handlowy, zwracał uwagę, że kopiowanie
    dowodów, stosowane powszechnie przez wszystkie banki, odbywa się za zgodą
    klienta. GIODO nie wskazał przepisu, który by tego zakazywał. Prawo bankowe
    mówi, że banki mogą zbierać dane dotyczące zdolności kredytowej. Należy też
    wziąć pod uwagę ich szczególną rolę jako instytucji zaufania publicznego w
    obrocie gospodarczym oraz obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa zdeponowanych
    środków, który wymusza szczególną ostrożność."
    http://www.landwellglobal.com/pl/pol/insights/publ/2
    003/i_mednis01.html

    "Informacje są przekazywane przez Instytucje Zaufania Publicznego, jakimi są
    banki, one są tam sprawdzane wielokrotnie i to jest jak gdyby taka legitymacja
    dla klienta."
    http://www.radio.com.pl/jedynka/sygnaly/default.asp?
    ivID=50

    "Interesujący był proces kształtowania pozytywnego, powszechnego wizerunku
    rynkowego Inteligo - jako instytucji zaufania publicznego, jak każdy bank."
    http://artykuly.prnews.pl/index.php/display,2392

    "Banki zmieniły się bardzo przez ostatnich kilkanaście lat. Przybyło ich,
    konkurują ze sobą na otwartym rynku, stale doskonalą swoją ofertę, dostosowując
    ją do potrzeb rynku. Dyrektor Grodzicki zwrócił uwagę, że bankom coraz bardziej
    zależy na trwałości relacji z klientami opartych na zaufaniu i poczuciu
    wspólnego interesu. Świadczy o tym chociażby pojawienie się w bankach nowego
    stanowiska - doradcy finansowego dla klientów.
    Jest jednak oczywisty dylemat. Bank jako instytucja zaufania publicznego musi
    przestrzegać ścisłych reguł zapewniających bezpieczeństwo pieniędzy w nim
    ulokowanych, a także tych wymaganych przez regulatora. Prowadzi więc politykę
    nastawioną na minimum ryzyka."
    http://www.cxo.pl/news/55311.html

    "PROGRAM realizacji przedmiotu B A N K O W O Ś Ć
    5. Banki komercyjne - funkcje i organizacja.
    Bank komercyjny jako instytucja zaufania publicznego."
    http://wzr.pl/program/bankowosc.htm

    "Ze względu na szczególny charakter banków, jako instytucji zaufania
    publicznego, są one narażone na oddziaływanie wielu czynników ryzyka w różnych
    obszarach."
    http://www.computerland.pl/strony/BF_q2/index4.htm

    Bank komercyjny jako specyficzna instytucja zaufania publicznego w gospodarce
    rynkowej. (127 str.)
    http://www.pracemagisterskie.edu.pl/075.htm

  • 7. Data: 2004-02-15 10:30:20
    Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl>

    wrote:

    > Owszem zgadzam sie z tym, ze to jest w pewnym sensie szalenstwo, pracowac
    > ciezko cale zycie, zeby dopiero na emeryturze wybrac sie na wycieczke
    dookola
    > swiata.

    Wiesz, to już nawet nie chodzi o ciężką pracę, ponieważ przysłowie "nie ma
    kołaczy bez pracy" nadal jest aktualne. Aby cokolwiek ciekawego zrobić,
    stworzyć, osiągnąć trzeba pracować. Nie o podróżowanie także - choć
    uwielbiam podróżować bo świat jest taki piękny. Ale człowiek powinien mieć
    także czas na rozmyślania nad swoim człowieczeństwem. Jeśli takiego czasu
    nie ma, to i człowieczeństwo w nim ulega dziwnym przemianom - nie takim
    chyba, jak powinno.

> [...]
    > podejscie do klienta (partnerskie, jakie jest de facto wymagane od kazdego
    > banku) w porownaniu z innymi bankami, to trwale zjawisko.

    Od razu przepraszam, za to co napiszę, ale strasznie naiwne jest to, co
    napisałeś. Warto najpierw zastanowić się w jakim celu tworzone są banki.
    Pomyśl, jeśli nawet w placówkach zdrowia, które powołane są do zajmowania
    się zdrowiem (i fizycznym i psychicznym) człowieka tak trudno znaleźć jest
    te pojedyncze, które traktowałyby człowieka partnersko, to jak można szukać
    tego partnerstwa w instytucji takiej, jaką jest bank?

> [...]
    > dobrze bylo zawsze.
    > Niby takie proste, a niektorzy za skarby tego pojac nie potrafia - dziwne.

    Wspierać dobre, interesujące inicjatywy - ależ TAK, po trzykorć tak. Ale nie
    pozwolić sobą manipulować, nie doprowadzić się do granicy groteski w której
    wszyscy bohaterowie częściej wyznają uczucia wobec banku, aniżeli wobec
    swoich bliskich ;) A logo na komórce, koszulce, notesie itp. jest właśnie
    taką groteską. Dlaczego nie nosisz tam napisu: Moja córka jest cudowną
    dziewczyną! Mój mąż to wspaniały facet! Moja mama dała mi skrzydła!

    > - bank jest instytucją zaufania publicznego, swoją działalność opiera
    przede
    > wszystkim na zaufaniu swoich klientów, których depozyty tworzą jego
    aktywa,

    1. Piekarnia jest placówką zaufania publicznego, swoją działalność opiera
    przede wszystkim na zaufaniu swoich klientów, którzy kupując jej produkty
    budują jej kapitał.

> [...]
    > działalności jest gromadzenie funduszy (od ludności bądź innych podmiotów
    > gospodarczych) oraz wykorzystanie ich dla konstruktywnych celów,

    2. Piekarnie są wyspecjalizowanymi instytucjami gospodarczymi, których
    działalność regulowana jest odpowiednimi przemisami prawa (gospodarczego,
    bph itp.), a podstawowym obszarem działalności jest dostarczanie produktów
    takich, jak pieczywo i gromadzenie funduszy oraz wykorzystywanie ich do
    konstruktywnych celów (rozbudowy piekarni, założenia sieci piekarni itd.).

    > - od banku oczekuje się w pierwszej kolejności minimalizacji ryzyka,
    > a dopiero w następnej kolejności maksymalizacji zysku,

    3. Od piekarni oczekuje się w pierwszej kolejności minimalizacji ryzyka
    utraty zdrowia (poprzez dostarczanie pieczywa przyzwoitej jakości wykonanego
    z półproduktów dobrej jakości) a dopiero w następnej kolejności
    maksymalizacji zysku.

    Dalej nie będę pisać, bo nie ma sensu. Mój znajomy leśniczy rozmawiał
    ostatnio z pewną instytucją, lub też raczej z jednym z jej przedstawicieli,
    i użył w trakcie tej rozmowy fajnego wyrażenia: bleblanie. To wszystko, co
    napisałeś dalej, te wszystkie zapewnienia, te powoływania się itp. to takie
    zwykłe ludzkie bleblanie właśnie. Nic z tego nie wynika. Człowiek, odkąd
    nauczył się wydawać z siebie dużo różnorakich dźwięków i łączyć je w słowa,
    usilnie udaje że porozumiewa się przy pomocy tych dźwięków właśnie. A
    tymczasem aż 80% naszej mowy, to mowa pozawerbalna: intonacja głosu, mimika
    twarzy, gesty, kierunek spojrzenia a także CZYNY. Zamiast podać mi jakieś
    rzeczowe argumenty zalałeś mnie powodzią zapisanych słów - zableblałeś mnie,
    krótko mówiąc, co wcale nie poprawiło wiarygodności przepisów i regulaminów
    na jakie się powołałeś ;)

    Podsumowując: Mogą nam odpowiadać lub nie odpowiadać produkty różnych
    podmiotów gospodarczych, nazwijmy to szumnie. Możemy w związku z tym czuć
    sympatię do takich placówek, lub nie. Ale nie stawajmy się ich wyznawcami bo
    takim właśnie posunięciem wprowadzamy do własnego życia fałsz, paranoję a w
    rezultacie i groteskę. Mniej bleblania, więcej myślenia! Mniej stadnych
    porywów, więcej indywidualnej zadumy! .........i rzeczowej analizy ;)
    Przypominam bowiem, że "Kiedy rozum śpi, budzą się upiory".

    M. - oczywiście także klientka banku, a nawet banków.

  • 8. Data: 2004-02-15 14:12:24
    Od: devnull <d...@n...net>

    >Wiesz, to już nawet nie chodzi o ciężką pracę, ponieważ przysłowie "nie ma
    >kołaczy bez pracy" nadal jest aktualne. Aby cokolwiek ciekawego zrobić,

    Wcale nie. Jak ktos sie urodzi w bogatej rodzinie, to ma kolacze bez pracy.

    >Od razu przepraszam, za to co napiszę, ale strasznie naiwne jest to, co
    >napisałeś. Warto najpierw zastanowić się w jakim celu tworzone są banki.

    Piszesz o tym jakby to byl pomysl z kosmosu, a tak przeciez bylo przez 3 lata,
    wiec moglo byc dalej.

    >wszyscy bohaterowie częściej wyznają uczucia wobec banku, aniżeli wobec
    >swoich bliskich ;)

    A kto tak postepowal? Piszesz o tym co Ci sie wydaje, a nie jak bylo.

> [...]
    >przede wszystkim na zaufaniu swoich klientów, którzy kupując jej produkty

    Do piekarni nie skladamy swoich pieniedzy.

> [...]
    >bph itp.), a podstawowym obszarem działalności jest dostarczanie produktów

    Nie, dla piekarni nie tworzy sie odrebnych przepisow prawa.

> [...]
    >utraty zdrowia (poprzez dostarczanie pieczywa przyzwoitej jakości wykonanego
    >z półproduktów dobrej jakości) a dopiero w następnej kolejności

    Wbrew pozorom od piekarni tego oficjalnie sie nie oczekuje, choc klienci
    piekarni na pewno tego oczekuja i czesto sie zawodza, niestety, wlasnie
    dlatego, ze piekarnia dazy do maksymalizacji zysku, a nie dobrej jakosci,
    zdrowego, smacznego produktu - taki jest rezultat zastosowania tej Twojej
    strategii w przemysle spozywczym.

> [...]
    >rzeczowe argumenty zalałeś mnie powodzią zapisanych słów - zableblałeś mnie,

    Wlasnie Ty dajesz popisowy przyklad bleblania, a wlasciwie to nawet belkotania.
    Gdzie sa Twoje rzeczowe argumenty? Pomimo, ze jak wykazalem traktowanie banku
    jako instytucji zaufania publicznego jest powszechne to Ty jedna uwazasz, ze
    masz wieksza racje niz wszyscy pozostali ludzie razem wzieci, ktorzy
    zastanawiali sie nad tym juz wielokrotnie - gratuluje samozadowolenia.

  • 9. Data: 2004-02-15 14:42:46
    Od: devnull <d...@n...net>

> [...]
    >przede wszystkim na zaufaniu swoich klientów, którzy kupując jej produkty

    No i co Amra? Marzenna twierdzi, zes Ty nam tu jakas ciemnote nawciskal -
    ladnie to tak nas balamucic? ;)

  • 10. Data: 2004-02-16 08:22:58
    Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl>

    > Wlasnie Ty dajesz popisowy przyklad bleblania, a wlasciwie to nawet
    belkotania.

    Widzę, że poczułeś się urażony więc przepraszam. Nie było moją intencją
    zrobić Ci przykrości.

    > Gdzie sa Twoje rzeczowe argumenty?

    W postach powyżej. Widzisz IMHO pewne sprawy to tylko kwestia pewnej umowy
    społecznej. Umowa społeczna ma zaś to do siebie, że nie jest faktem a
    jedynie pewnym założeniem. Im więcej mam lat, tym bardziej uświadamiam
    sobie, że wiele umów społecznych tak naprawdę służy niewielkiej grupie
    społecznej. Mimo tylu różnych zawodów, jakie doświadczyłam i choć przychodzi
    mi to z trudem, nadal jednak staram się jakoś tam wierzyć w człowieka i
    drażni mnie, rani i niepokoi (wykreślić to, co wydaje Ci się patetyczne) gdy
    ten człowiek tak łatwo daje z siebie robić pajaca. Uważam także, że miłość
    do gadżetów rujnuje wielu osobom umiejętność analitycznego przyglądania się
    produktom, jakie są im oferowane. IMHO warto jest powalczyć z własnym
    pierwotnym entuzjazmem aby zauważyć, że na rynku istnieje wiele "placówek
    zaufania publicznego" i każda z nich popełnia błędy.
    Swoją drogą temat ten wart jest jeśli nie poważnej pracy to choćby
    rozprawki: "Jak sprawić, aby odbiorca produktu stał się jego żywą reklamą".
    Co innego jest bowiem pochwalić produkt, ucieszyć się, że jest na rynku a co
    innego stać się jego wyznawcą - zaślepionym bezgraniczną miłością. Ciągle ta
    psychologia społeczna = psychologia tłumu ;)

    M.