    From: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy identyfikujesz sie ze swoim bankiem ???
    Date: Sat, 14 Feb 2004 16:15:41 +0100

    Użytkownik "devnull" <d...@n...net> napisał w wiadomości
    news:07as20hl5968drg9v20kn7n2fgs0cafbsf@4ax.com...

    > W krajach wysokorozwinietych pracodawcy czesto wymagaja od swoich
    pracownikow,
    > aby identyfikowali sie ze swoja firma, szczegolnie daleko jest to
    posuniete w
    > Japonii i rzeczywiscie czesto sie identyfikuja.

    Tak, dlatego przeciętny Japończyk bardziej identyfikuje się z własną firmą
    niż z własną żoną a co inteligentniejsi pracownicy zaczynają sobie zdawać
    sprawę, że są jedynie zwykłymi szczurami biorącymi udział w bezsensownym
    wyścigu. Co więcej, badania wykazują także, że pracownik, który nie
    identyfikuje się ze swoją firmą tak rozpaczliwie i ma czas na identyfikację
    ze swoją rodziną, jest bardziej zrelaksowany i jednocześnie bardziej
    wydajny.
    Masz rację, wiele firm wymaga takiego obłędnego zaangażowania i ma głęboko w
    nosie co stanie się z wypalonymi w wieku 35 lat lojalnymi do szaleństwa
    pracoholikami. Po prostu wymiena się ich na nowych szaleńców. Ale dziwię
    się, że tego typu lojalność, która IMHO jest nieco chora, usiłuje się
    przenieść także na KLIENTÓW. Osoba, która zakłada konto i korzysta z usług
    jakiegoś banku nie jest bowiem jej pracownikiem, na co się powołałeś, jest
    klientem takiego banku.

    > Nie tylko, jest to tez instytucja zaufania publicznego i dlatego to nie
    jest
    > biznes taki jak kazdy inny.

    Sorry, zupełnie się nie zgadzam. Proszę, wyjaśnij mi jak to rozumiesz.

    M.