    From: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy identyfikujesz sie ze swoim bankiem ???
    Date: Sun, 15 Feb 2004 11:30:20 +0100

    wrote:

    > Owszem zgadzam sie z tym, ze to jest w pewnym sensie szalenstwo, pracowac
    > ciezko cale zycie, zeby dopiero na emeryturze wybrac sie na wycieczke
    dookola
    > swiata.

    Wiesz, to już nawet nie chodzi o ciężką pracę, ponieważ przysłowie "nie ma
    kołaczy bez pracy" nadal jest aktualne. Aby cokolwiek ciekawego zrobić,
    stworzyć, osiągnąć trzeba pracować. Nie o podróżowanie także - choć
    uwielbiam podróżować bo świat jest taki piękny. Ale człowiek powinien mieć
    także czas na rozmyślania nad swoim człowieczeństwem. Jeśli takiego czasu
    nie ma, to i człowieczeństwo w nim ulega dziwnym przemianom - nie takim
    chyba, jak powinno.

    > Po prostu ludzie mieli nadzieje, ze to co zrobil mbank - calkowicie
    odmienne
    > podejscie do klienta (partnerskie, jakie jest de facto wymagane od kazdego
    > banku) w porownaniu z innymi bankami, to trwale zjawisko.

    Od razu przepraszam, za to co napiszę, ale strasznie naiwne jest to, co
    napisałeś. Warto najpierw zastanowić się w jakim celu tworzone są banki.
    Pomyśl, jeśli nawet w placówkach zdrowia, które powołane są do zajmowania
    się zdrowiem (i fizycznym i psychicznym) człowieka tak trudno znaleźć jest
    te pojedyncze, które traktowałyby człowieka partnersko, to jak można szukać
    tego partnerstwa w instytucji takiej, jaką jest bank?

    Klientom bylo dobrze,
    > wiec w podziekowaniu chcieli ten bank wspierac, zeby mu sie udalo i zeby
    tak
    > dobrze bylo zawsze.
    > Niby takie proste, a niektorzy za skarby tego pojac nie potrafia - dziwne.

    Wspierać dobre, interesujące inicjatywy - ależ TAK, po trzykorć tak. Ale nie
    pozwolić sobą manipulować, nie doprowadzić się do granicy groteski w której
    wszyscy bohaterowie częściej wyznają uczucia wobec banku, aniżeli wobec
    swoich bliskich ;) A logo na komórce, koszulce, notesie itp. jest właśnie
    taką groteską. Dlaczego nie nosisz tam napisu: Moja córka jest cudowną
    dziewczyną! Mój mąż to wspaniały facet! Moja mama dała mi skrzydła!

    > - bank jest instytucją zaufania publicznego, swoją działalność opiera
    przede
    > wszystkim na zaufaniu swoich klientów, których depozyty tworzą jego
    aktywa,

    1. Piekarnia jest placówką zaufania publicznego, swoją działalność opiera
    przede wszystkim na zaufaniu swoich klientów, którzy kupując jej produkty
    budują jej kapitał.

    > - bank jest wyspecjalizowaną instytucją gospodarczą, której działalność
    > regulowana jest odrębnymi aktami prawnymi, a podstawowym obszarem jego
    > działalności jest gromadzenie funduszy (od ludności bądź innych podmiotów
    > gospodarczych) oraz wykorzystanie ich dla konstruktywnych celów,

    2. Piekarnie są wyspecjalizowanymi instytucjami gospodarczymi, których
    działalność regulowana jest odpowiednimi przemisami prawa (gospodarczego,
    bph itp.), a podstawowym obszarem działalności jest dostarczanie produktów
    takich, jak pieczywo i gromadzenie funduszy oraz wykorzystywanie ich do
    konstruktywnych celów (rozbudowy piekarni, założenia sieci piekarni itd.).

    > - od banku oczekuje się w pierwszej kolejności minimalizacji ryzyka,
    > a dopiero w następnej kolejności maksymalizacji zysku,

    3. Od piekarni oczekuje się w pierwszej kolejności minimalizacji ryzyka
    utraty zdrowia (poprzez dostarczanie pieczywa przyzwoitej jakości wykonanego
    z półproduktów dobrej jakości) a dopiero w następnej kolejności
    maksymalizacji zysku.

    Dalej nie będę pisać, bo nie ma sensu. Mój znajomy leśniczy rozmawiał
    ostatnio z pewną instytucją, lub też raczej z jednym z jej przedstawicieli,
    i użył w trakcie tej rozmowy fajnego wyrażenia: bleblanie. To wszystko, co
    napisałeś dalej, te wszystkie zapewnienia, te powoływania się itp. to takie
    zwykłe ludzkie bleblanie właśnie. Nic z tego nie wynika. Człowiek, odkąd
    nauczył się wydawać z siebie dużo różnorakich dźwięków i łączyć je w słowa,
    usilnie udaje że porozumiewa się przy pomocy tych dźwięków właśnie. A
    tymczasem aż 80% naszej mowy, to mowa pozawerbalna: intonacja głosu, mimika
    twarzy, gesty, kierunek spojrzenia a także CZYNY. Zamiast podać mi jakieś
    rzeczowe argumenty zalałeś mnie powodzią zapisanych słów - zableblałeś mnie,
    krótko mówiąc, co wcale nie poprawiło wiarygodności przepisów i regulaminów
    na jakie się powołałeś ;)

    Podsumowując: Mogą nam odpowiadać lub nie odpowiadać produkty różnych
    podmiotów gospodarczych, nazwijmy to szumnie. Możemy w związku z tym czuć
    sympatię do takich placówek, lub nie. Ale nie stawajmy się ich wyznawcami bo
    takim właśnie posunięciem wprowadzamy do własnego życia fałsz, paranoję a w
    rezultacie i groteskę. Mniej bleblania, więcej myślenia! Mniej stadnych
    porywów, więcej indywidualnej zadumy! .........i rzeczowej analizy ;)
    Przypominam bowiem, że "Kiedy rozum śpi, budzą się upiory".

    M. - oczywiście także klientka banku, a nawet banków.