  • 11. Data: 2006-08-31 18:56:32
    Temat: Re: Czego nie ma w polskiej bankowości internetowej
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Populares wrote:

    > Podpisu elektronicznego?

    A w Fortisie to co jest?

    ch.

  • 12. Data: 2006-09-01 15:53:29
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stiwi" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ed597s$1v6$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Koszty przelewow zagraniczych nie sa chyba takie tragiczne? Wysylalem
    > kilkakrotnie przelew zlecony online z Multibanku za granice (Malezja,
    > Australia, Niemcy itp), we wszystkich przypadkach zaznaczalem, ze pokrywam
    > wszelkie prowizje, suma sumarum nigdy nie wyszlo mnie wiecej jak minimalna
    > kwota jaka pobiera Multibank przy tych przelewach (czyli bodajze 25pln).
    > Czy 6 euro za przelew zagraniczny to duzo? Czy jest na tyle droga, ze
    > przecietny Kowalski z niej nie skorzysta? W moim odczuciu jest wrecz
    > odwrotnie, banki obnizaja prowizje obslugi przelewow zagranicznych zarowno

    Prowizje od przelania wiekszej kwoty np miedzy wlasnymi rachunkami w roznych
    bankach w Polsce sa rzedu 200zl. To zbyt duzo, jezeli konczy mi sie lokata w
    jednym banku i chcialbym zalozyc ja w innym. Pozostaje gotowka do kieszeni.
    Poza tym taki przelew idzie kilka dni, nawet tydzien, kwota nigdzie nie
    procentuje.
    Jezeli mowimy o euroelixirze to koszty dla bankow sa takie same jak dal
    PLN(mowie o rozliczeniach w Polsce).
    Co tyczy sie produkow walutowych to podaj mi biuro maklerskie, w ktorym moge
    zalozyc rachunek np. w USD i kupic obligacje rzadowe USA. Moze takie uslugi
    sa w bankowosci prywatnej, ale o niej tu nie rozmawiamy.
    Dostepne sa jedynie fundusze inwestycyjne, ktore maja ksiegowosc w PLN a
    wplacac mozna w walucie. Podatek z takiej inwestycji liczony jest od
    wartosci w PLN i przy odpowiednim ulozeniu sie kursow walut, mozesz miec
    zysk opodatkowany w PLN a w walucie mozna wyjsc np. na zero(porownujac to z
    lokata walutowa).
    Pytanie brzmialo czego brakuje w naszej bankowosci internetowej? Ja
    porownuje roznorodnosc produktow bankowych, ich cene w stosunku do PLN.
    Roznice sa znaczne na korzysc PLN i to by bylo na tyle.

  • 13. Data: 2006-09-01 16:17:10
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > W USA praktycznie nie ma bankowosci internetowej dla rachunkow walutowych.
    > ;) (ale jestem odkrywczy :d
    >
    > --
    > Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    > Banki nie mają dla nas tajemnic!

    A wlasnie, ze jest! Ja mam w Citibanku USA dodatkowo konto w dolarach
    kanadyjskich, euro i funty i Citibank GlobalTransfer ( z USA do UK) dziala tak
    szybko, jakbym przelewal sobie z eMaxa na Izzy, nawet 11 tys USD szybko pomknelo :)

  • 14. Data: 2006-09-02 12:02:40
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Catbert"

    > Może nie jest powszechny i niekoniecznie "w rozumieniu ustawy", ale
    > jest:
    > http://www.deutsche-bank-pbc.pl/pdf/db_powernet/powe
    rnet_zestawienie.pdf

    normalny kwalifikowany podpis elektroniczny możesz używać do obslugi
    rachunku internetowego w Fortisie (tylko z Unizeto), BPH i Nordei
    (tylko Sigillum)
    Myślę, że w tym akurat zagraniczne banki nas nie wyprzedzają

    U nas czesto brak drobiazgów - jak np ustawianie dowolych limitow dla
    kart (gotowka, bezgotowkowe), zmiana PINu przez internet,
    wyprowadzenie historii operacji do formatu excela lub np. CSV,
    ustawienia dokładne alertów do każdego z rachunków osobno itp.

    żeby poznać czego brak polskim bankom w obsludze internetowej
    najlepiej odwiedzic kilka zagranicznych stron demo
    Np jest strona Nordei Finskiej z mozliwosciami ich Netbanku czyli Solo
    (werja ang.), wejscie ze strony:
    https://solo1.nordea.fi/nsp/engine?country=FI&langua
    ge=en
    KIlka lat temu zachęcony taki demo założyłem sobie w naszej Nordei
    rachunek i powoli jest w nim coraz wiecej rzeczy obslugiwanych.
    Myślę, że po przejsciu na EURO, albo wczesniej banki zachodnie przejmą
    swoje odpowiedniki w Polsce (z dopiskiem Poland w nazwie spółki)
    systemy zostaną ujednolicone.
    *** blad ***

  • 15. Data: 2006-09-04 18:01:23
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik blad napisal dnia 2006-09-02 14:02:

> [...]
    > historii operacji do formatu excela lub np. CSV, ustawienia dokładne
    > alertów do każdego z rachunków osobno itp.

    Zmiana PINu przez internet jest w mbanku.
    Kiedyś namęczyłem się (ale z sukcesem) nad importem listy odbiorców przelewów z
    Excela prosto na portfel24 w bzwbk.

    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński marcin.kto?k...@g...art.pl

    "Mądry człowiek jest w stanie przewidzieć to, czego nie można jeszcze zobaczyć.
    Głupiec jest ślepy nawet wówczas, gdy dowody zostały odkryte przed jego oczyma."

  • 16. Data: 2006-09-04 22:34:02
    Od: Peptulis Amargolis <a...@i...pl>

    On Thu, 31 Aug 2006 01:18:59 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >W USA praktycznie nie ma bankowosci internetowej dla rachunkow walutowych.
    >;) (ale jestem odkrywczy :d

    w Polsce tez: ING - osobisty rachunek walutowy nie ma opcji przelewu
    zlozonego przez Internet, trzeba do banku i wysuplac ze skarboniki
    min. 35 zl !

  • 17. Data: 2006-09-04 22:42:38
    Od: Peptulis Amargolis <a...@i...pl>

> [...]
    >jednym banku i chcialbym zalozyc ja w innym. Pozostaje gotowka do kieszeni.

    przelew z ING konto walutowe do PKO BP walutowe to jakies 0,25%, ale
    nie mniej niz 35 zl a nie wiecej niz ca < 200 zl. Tanio jak cholera.

    A wyslac nie moge PLN z jednego banku do innego banku na walutowe, bo
    sie waluta nie zgadza i przelew zuruck.......Paranoja.