  • 1. Data: 2006-08-30 16:26:20
    Temat: kredyt hipoteczny BPH a formalności-PITy,operat szac.
    Od: mario <r...@...migrol.pl>

    mam problem z ustaleniem czego bank właściwie chce (śmieszne nie?:)
    dzwoniłem na infolinię (ze 3 razy) i byłem osobiście w oddziale (2x)

    mam u nich konto firmowe, oprocentowanie kredytu zachecające, koszty
    udzielenia kredytu - ujdzie,zabrakło mi niezbyt dużej sumy na realizację
    celów ogólnomieszkaniowych (jako klient indywidualny oczywiście)
    mam DG (warunki ogólne, vat)

    problem 1.
    doradcy nie potrafią odpowiedzieć dokładnie na pytanie czy wydruki(poltax)
    z US z danymi moich PIT-5 i poświadczone będą akceptowalne. wyjaśniam, że
    wysyłam pocztą i nie mam potwierdzonych PITów jak to odbywa się osobiście w
    US (przy składaniu PIT). Natomiast US uprzedził mnie , że wyciąganie z
    archiwum moich oryginalnych PIT5 , kserowanie i poświadczanie potrwa długo.

    problem 2.
    do tej pory słyszałem, że mam dostarczyć 3 ostatnie PIT5 (infolinia i
    oddzial), dzisiaj dowiedziałem się (w oddziale), że .. wszystkie z 2006r! w
    dodatku powiedziano mi, że jeżeli jestem VATowcem to również kopie
    deklaracji VAT!
    Mam już zaświadczenie o niezaleganiu. Do czego im VAT??
    Czy ktoś z autopsji wie ile wreszcie tych PIT5 ma być?

    problem 3.
    operat szacunkowy, raz mówią że nie, innym , że nie ale .. może jednak.
    udział własny >50% , cena nieruchomośći grubo poniżej średniej z rejonu,
    ktoś wie czego się spodziewać?

    problem 4.
    nie zdążyłem się dzisiaj dopytać, czy umowa przedsprzedażowa cyw-pra. _nie_
    poświadczona notarialnie i z zaliczką (tak wiem - ryzyko), będzie
    uwzględniona jako wkład własny do kredytu? Czy wystarczy, że umowa końcowa
    (notarialna sprzedaży) będzie opiewała na właściwą kwotę a ja pożyczam z
    banku tylko część tej kwoty.

    pozdrawiam
    mariusz

  • 2. Data: 2006-08-30 17:43:01
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-08-30 18:26, osobnik mario stwierdził, iż:
> [...]
    > archiwum moich oryginalnych PIT5 , kserowanie i poświadczanie potrwa długo.

    Jeśli to będzie PIT5 potwierdzony przez US, to dziwne, żeby nie był
    akceptowany.

    > problem 3.
    > operat szacunkowy, raz mówią że nie, innym , że nie ale .. może jednak.
    > udział własny >50% , cena nieruchomośći grubo poniżej średniej z rejonu,
    > ktoś wie czego się spodziewać?

    Pewnie będzie operat (to zdaje się zależy od wysokości kredytu).

    Powinna zostać uwzględniona.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 3. Data: 2006-08-30 21:20:59
    Od: mario <r...@...migrol.pl>

    Marcin Nowakowski wrote:

    > Dnia 2006-08-30 18:26, osobnik mario stwierdził, iż:
    [ciach]
> [...]
    akceptowany.
    [ciach]
    > Pewnie będzie operat (to zdaje się zależy od wysokości kredytu).

    a widzisz? oni wlasnie tak samo mi mówią - ale nic na pewno :)
    czyli nadal nie wiem jak mam się kręcić, ile bedzie mnie kosztowało
    opłat,paliwa,czasu..

    jutro zapytam o inne banki, ale infolinia bkobp tez kiepsko wypadła ;)
    pozdrawiam
    mariusz