  • 1. Data: 2005-07-13 14:42:26
    Temat: Co to za bank?
    Od: necik <n...@s...pl>

    Witam,
    Kolega trafił na oszusta, mało brakowało i byłby ponad 5000 zł. do tyłu,
    ale w ostatnij chwili udało mu się trochę wyprostować całą sprawę i
    teraz musi ze swojej kieszeni oddać tylko 700 zł.
    Mamy tylko numer konta bankowego na które ludzie mieli wplacać pieniądze:
    81 1140 2004 0000 3102 3777 2046
    Czy na jego podstawie można dowiedzieć się jaki to bank jakie miasto itp.?
    Wiem że nie da się ustalić danych właściciela, ale już sama nazwa banku
    będzie nam bardzo przydatna.

  • 2. Data: 2005-07-13 14:43:32
    Temat: Re: Co to za bank?
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "necik" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wiem że nie da się ustalić danych właściciela, ale już sama nazwa banku

    mbank

  • 3. Data: 2005-07-13 14:45:14
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    necik napisał(a):

    > Czy na jego podstawie można dowiedzieć się jaki to bank jakie miasto itp.?
    > Wiem że nie da się ustalić danych właściciela, ale już sama nazwa banku
    > będzie nam bardzo przydatna.

    Zglos sie na policje z numerem konta, a oni uzyskaja dane osobowe.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-07-13 14:55:05
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

> [...]
    > musi ze swojej kieszeni oddać tylko 700 zł.
    > Mamy tylko numer konta bankowego na które ludzie mieli wplacać pieniądze:

    Rachunek: 81114020040000310237772046

    Bank: BRE Wydz.Bankowości Elektronicznej

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 5. Data: 2005-07-13 14:56:52
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Zglos sie na policje z numerem konta, a oni uzyskaja dane osobowe.

    No, mamy tu niestety spore prawdopodobieństwo, że fałszywe (konto w
    mbanku, pewnie na sfałszowane w taki czy inny sposób dane). Co nie
    zmienia oczywiście sprawy, że jeśli ktoś ma szanse coś tu znaleźć, to
    policja.

  • 6. Data: 2005-07-13 15:10:12
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Marcin Kasperski napisał(a):

> [...]
    > mbanku, pewnie na sfałszowane w taki czy inny sposób dane). Co nie
    > zmienia oczywiście sprawy, że jeśli ktoś ma szanse coś tu znaleźć, to

    E, tam. Moze jakis ledwo pelnoletni gowniarz myslal, ze uda mu sie
    "zarobic" troche kasy na wakacje i zalozyl konto na swoje prawdziwe
    dane. Czasem tak sie zdarza. Podobnie jak i podawanie prawdziwych danych
    przez dzieci na Allegro, ktore to pozniej kogos oszukaja. Pieniadze
    wtedy jak najbardziej do odzyskania.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2005-07-13 15:18:08
    Od: necik <n...@s...pl>

    > Zglos sie na policje z numerem konta, a oni uzyskaja dane osobowe.

    To nie jest takie proste...
    Kolega ma 15 lat, czyli złamał regulamin Allegro zakładając sobie tam
    konto. A do 16 lat odpowiadają za niego rodzice. Dodatkowo jego ojciec
    pracuje w urzędzie skarbowym i nie może mieć konfliktu z prawem.

    Cała sprawa wyglądała ta:
    Pewnego dnia dostał wiadomość na gg. Pewna osoba zapytała czy wystawi
    kilka aukcji ze swojego konta. W zamian zaproponował mu pokrycie
    wszytskich kosztów związanych z Allegro oraz nowy telefon nokia 3120.
    Kolega zgodził się na taki układ (nikomu nie dał hasła do konta, sam
    wystawił aukcje oszusta). Po kilku dniach wszytskie telefony zostały
    "sprzedane" (łączna wartość około 5000 zł). Nstępnie wysłał do
    wszytskich maile z numerem konta oszusta. Za jakieś 2 dni jego konto na
    Allegro zostało zawieszone (dokładnie nie wiem za co). O wszytskim
    dowiedział się jego ojciec i zadzwonił do wszytskich kupujących z
    informacją aby nie wpłacali kasy. Niestety, jedna osoba już wpłacił
    (dlatego musi oddac tylko 700 zł.).

    Może macie jakieś pomysły jak przestraszyć tego oszusta?

  • 8. Data: 2005-07-13 15:39:10
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > (dlatego musi oddac tylko 700 zł.).
    >
    > Może macie jakieś pomysły jak przestraszyć tego oszusta?

    A dlaczego niby straszyć? Policja przecież jest tu jak najbardziej na
    miejscu. Tropy są, oprócz konta w mbanku także choćby numerek
    GG. Kwota nawet 700 to już przestępstwo.

    A znajomy moim zdaniem tak naprawdę jest albo ekstremalnie głupi
    (trochę jednak wątpię) albo normalnie nieuczciwy. Co on sobie
    przepraszam myślał, że dostanie telefon bo nieznajomy go pokochał i
    chce mu dać taki fajny prezent? I tak miał sporo farta w niefarcie,
    równie dobrze mogło się okazać że telefony byłyby prawdziwe, naprawdę
    zostałyby sprzedane tylko, drobny problem, byłyby kradzione - a wtedy
    to już mamy normalne paserstwo.

  • 9. Data: 2005-07-13 15:42:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tatuś niech "koledze" wygarbuje tyłek odpowiednio. Pieniądze potrącić
    z tygodniówki - i cieszyć się, że tak tanio się skończyło.

    MJ

  • 10. Data: 2005-07-13 16:02:40
    Od: necik <n...@s...pl>

    > Tatuś niech "koledze" wygarbuje tyłek odpowiednio. Pieniądze potrącić
    > z tygodniówki - i cieszyć się, że tak tanio się skończyło.

    Juz to zrobił, ale o dziwne to nie był pierwszy raz takich "interesów"
    synka na Allegro. Ile to juz razy wpłacał kumuś pieniądze za telefon
    którego nigdy nie zobaczył...