  • 11. Data: 2005-07-13 16:09:39
    Temat: Re: Co to za bank?
    Od: necik <n...@s...pl>

    > A dlaczego niby straszyć? Policja przecież jest tu jak najbardziej na
    > miejscu. Tropy są, oprócz konta w mbanku także choćby numerek
    > GG. Kwota nawet 700 to już przestępstwo.

    Sprawa została już załatwiona, ojciec oddał kasę.
    Ale mimo wszytsko chciałbym postarszyć trochę oszusta, może ma również
    15 lat i w końcu posra się w gacie...

    > A znajomy moim zdaniem tak naprawdę jest albo ekstremalnie głupi
    > (trochę jednak wątpię) albo normalnie nieuczciwy. Co on sobie
    > przepraszam myślał, że dostanie telefon bo nieznajomy go pokochał i
    > chce mu dać taki fajny prezent? I tak miał sporo farta w niefarcie,
    > równie dobrze mogło się okazać że telefony byłyby prawdziwe, naprawdę
    > zostałyby sprzedane tylko, drobny problem, byłyby kradzione - a wtedy
    > to już mamy normalne paserstwo.

    Chyba jednak to pierwsze (ekstremalnie głupi), no może raczej
    ekstremalnie naiwny...
    A farta miał wielkiego - w chwili gdy ojciec dzwonił do wszytskich,
    jedna z osób właśnie stała w kolejce na poczcie...

  • 12. Data: 2005-07-13 16:23:03
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    necik <n...@s...pl> writes:

    > Sprawa została już załatwiona, ojciec oddał kasę.
    > Ale mimo wszytsko chciałbym postarszyć trochę oszusta, może ma również
    > 15 lat i w końcu posra się w gacie...

    Równie dobrze może mieć 20 lat i gromadkę mało owłosionych kolegów w
    spółce. A od straszenia oszustów naprawdę jest policja.

    > Chyba jednak to pierwsze (ekstremalnie głupi), no może raczej
    > ekstremalnie naiwny...

    Nie, naiwny nie. Sama naiwność to trochę mało, by człowiek uwierzył,
    że dają mu paręsetzłotowy prezent tylko za parę kliknięć. Stara scena
    z jakiegoś filmu się przypomina, gdy jakiś oszust opowiadał że tylko
    parę razy mu się nie udało - gdy trafiał na uczciwych ludzi.

    A w tej sprawie to w sumie mamy też pewien probierz uczciwości dla
    tatusia i synka. Uczciwi ludzie zgłoszą sprawę na policję w nadziei,
    że oszust zostanie złapany i nie będzie już ludzi oszukiwał. Cfaniacy
    natomiast będą kombinować, jak namierzyć gościa samodzielnie
    - i wycisnąć z niego te straconych 7 stów. Co zresztą niemal na pewno
    się nie uda.

  • 13. Data: 2005-07-13 16:33:41
    Od: necik <n...@s...pl>

> [...]
    > natomiast będą kombinować, jak namierzyć gościa samodzielnie
    > - i wycisnąć z niego te straconych 7 stów. Co zresztą niemal na pewno

    Przecież napisałem że jego ojciec pracuje w urzędzie skarbowym i nie
    może miec konfliktów z prawem...

  • 14. Data: 2005-07-13 16:58:04
    Od: zbihniew <z...@R...no>

    necik wrote:

    > To nie jest takie proste...
    > Kolega ma 15 lat, czyli złamał regulamin Allegro zakładając sobie tam
    > konto. A do 16 lat odpowiadają za niego rodzice. Dodatkowo jego ojciec
    > pracuje w urzędzie skarbowym i nie może mieć konfliktu z prawem.

    Ale nie złamał prawa. Za złamanie regulaminu, to Allegro moze co
    najwyzej konto zamknac i tyle. A koles z drugiej strony tak czy tak nie
    wywiazal sie z umowy i dokonal oszustwa - tyle.

> [...]
    > wszytskich kosztów związanych z Allegro oraz nowy telefon nokia 3120.
    > Kolega zgodził się na taki układ (nikomu nie dał hasła do konta, sam
    > wystawił aukcje oszusta). Po kilku dniach wszytskie telefony zostały
    > "sprzedane" (łączna wartość około 5000 zł). Nstępnie wysłał do
    > wszytskich maile z numerem konta oszusta. Za jakieś 2 dni jego konto na
    > Allegro zostało zawieszone (dokładnie nie wiem za co). O wszytskim
    > dowiedział się jego ojciec i zadzwonił do wszytskich kupujących z
    > informacją aby nie wpłacali kasy. Niestety, jedna osoba już wpłacił

    O kurde, co za glupota :D

    > Może macie jakieś pomysły jak przestraszyć tego oszusta?

    Dokonaj mu przelewu, a w tytule wpisz straszna wiadomosc :D

  • 15. Data: 2005-07-13 17:06:58
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-07-13 18:33- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    necik, gdy pisał(a):

    > Przecież napisałem że jego ojciec pracuje w urzędzie skarbowym i nie
    > może miec konfliktów z prawem...

    To nie tak. Rodzice ponoszą za dziecie odpowiedzialność cywilną (głównie
    w razie wystąpienia szkody), ale nie ponoszą karnej (bo toto się ponosi
    za czyny własne). Jak sądzisz, czy miałby kłopoty w pracy, gdyby synuś
    grając z kolegami w piłkę, wybił okno sąsiadowi?

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 16. Data: 2005-07-13 19:04:22
    Od: necik <n...@s...pl>

    > Dokonaj mu przelewu, a w tytule wpisz straszna wiadomosc :D

    A to dobre jest ;)
    Mam konto w mBanku, jaka jest minimalna kwota przelewu? ;>

  • 17. Data: 2005-07-13 19:24:52
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "necik" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > A to dobre jest ;)
    > Mam konto w mBanku, jaka jest minimalna kwota przelewu? ;>
    taka jak minimalna jednostka polskiej waluty - 0,01 pln

  • 18. Data: 2005-07-14 10:45:26
    Od: miko <m...@n...wp.pl>

    On 07/13/2005 09:24 PM, Seba wrote:
    > Użytkownik "necik" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > taka jak minimalna jednostka polskiej waluty - 0,01 pln

    Mozesz wpisac tez inne dane osobowe, a potem reklamowac w mBanku ze to nie do
    niego ten przelew mial isc - i masz szanse na odzyskanie tego 0.01 PLN ;)

    miko

  • 19. Data: 2005-07-14 18:43:17
    Od: mlody_book <m...@g...pl>

    yayco napisał(a):
> [...]
    > za czyny własne). Jak sądzisz, czy miałby kłopoty w pracy, gdyby synuś
    > grając z kolegami w piłkę, wybił okno sąsiadowi?

    Niby prawdę rzeczesz, ALE... Ktoś kto ma prace, a już zwłaszcza w
    urzędzie państwowym, będzie bał się choćby tyrochę wychylić. W związku z
    tym wygarbuje skórę synkowi, zapłaci kwotę i będzie siedział cicho, żeby
    tylko znajomi nie zobaczyli kręcącej się w pobliżu policji. Bo to Polska
    właśnie :-(

    --
    "- Why do they call him a bullet dodger?
    - Because he dodges bullets, Avi." (Snatch)

  • 20. Data: 2005-07-14 19:18:08
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Może macie jakieś pomysły jak przestraszyć tego oszusta?

    Ukrecic leb gowniarzowi 15 latkowi ktory powinien na tym etapie zycia umiec rozroznic
    dobro od zla

    Wojtek