  • 41. Data: 2012-05-11 17:51:17
    Temat: Re: Co najbardziej wkurza przy bankomacie
    Od: "george" <g...@v...pl>

    User przede mną

    george

  • 42. Data: 2012-05-11 19:52:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.05.2012 11:56, Wojciech Bancer pisze:

    > Ale w tym wypadku IMHO kwitek pokryje się z operacją w blokadach/na wyciągu.

    Niekoniecznie. Bankomat może policzyć dobrze, a błąd będzie w
    komunikacji lub w systemie dalej.

    > Ale nadal masz to w takiej samej postaci "na wyciągu".

    Patrz wyżej. Nieco wygodniej jest mieć kwitek, niż wyciągać telefon,
    logować się do banku...

    > Albo SMSem info można dostać (zależnie od banku).

    Za ponsorujesz wszystkim? To z reguły opcja płatna ;->

  • 43. Data: 2012-05-11 20:17:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-05-11, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

    > Niekoniecznie. Bankomat może policzyć dobrze, a błąd będzie w
    > komunikacji lub w systemie dalej.

    No jaj bez. :)

    Przecież to są systemy działające na transakcjach. Bankomat nie wyda
    pieniędzy jak nie dostanie czytelnego komunikatu że może. To już
    prędzej uwierzę w rollback, który zakończy się blokadą niż
    w rozbieżność na wyciągach.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 44. Data: 2012-05-11 20:57:07
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Co was najbardziej wkurza przy korzystaniu z bankomatow gdy szybko trzeba
    > wyciągnąć gotowke:

    a gdzie na tej liście Pan/Pani podchodzący do bankomatu i rozpoczynający
    proces poszukiwania karty, okularów, PINu itd itp co trwa dłużej niż nasza
    wizyta przy bankomacie
    no i drugie limit wypłacanej kasy jednorazowo

    pzdr
    GL

  • 45. Data: 2012-05-12 07:48:43
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Marek pisze:

    > 4. Pytanie o język, hello mamy 21 wiek, karta powinna mieć domyslne
    > locale, jak bankomat nie ma tego locale powinien wyświetlić komunikaty
    > po angielsku.

    Karta nie ma domyślnego locale właściciela. Karta ma jedynie domyślne
    locale banku, który ją wydał. Konkretny posiadacz rachunku wcale nie
    musi znać tego konkretnego języka. Idealnie by było, jakby w chipie dało
    się zapisywać sobie domyślne opcje dla bankomatu (język, wielkość
    wypłaty, czy z kwitkiem?) Wtedy wystarczyłoby wsunąć kartę, wpisać pin i
    wcisnąć guzik "wypłata domyślna". :-)

    --
    MiCHA

  • 46. Data: 2012-05-12 11:54:26
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 11 Maj, 10:18, m <m...@g...com> wrote:

    > Jak chcesz 10tki, prosisz o 30 - tylko czy zostały jeszcze żywe
    > bankomaty z 10tkami?

    WBK, Pekao SA...;-)

  • 47. Data: 2012-05-12 14:29:34
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 11 May 2012 09:29:22 +0200, m napisał(a):

    > Ale co poradzisz, skoro rozsądek wskazuje żeby podzielić wpłatę na małe
    > paczki - z opisów na grupie wynika że BRE kiepsko rozstrzyga reklamacje
    > wpłatomatowe.

    No i przy większych kwotach chyba lepiej zrobić to przez okienko, bo w
    Multi można wpłacić również do mBanku z tego co pamiętam. Inna sprawa, że
    pewnie w przypadku konto firmowych to kosztuje ale chyba w większości
    banków tak jest.

    --
    xbartx

  • 48. Data: 2012-05-12 21:39:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

    > 4. Pytanie o język, hello mamy 21 wiek, karta powinna mieć domyslne
    > locale, jak bankomat nie ma tego locale powinien wyświetlić komunikaty
    > po angielsku.

    Taaak, zwłaszcza jeśli klient nie zna angielskiego ale zna inny
    z dostępnych języków.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 49. Data: 2012-05-12 21:43:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

> [...]
    > pieniędzy jak nie dostanie czytelnego komunikatu że może. To już
    > prędzej uwierzę w rollback, który zakończy się blokadą niż

    Rozbieżność równie dobrze może wyglądać tak, że na kwicie jest "nie
    udało się" a konto jest obciążone. Z tym, że kwitu także może nie być.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 50. Data: 2012-05-12 22:14:47
    Od: maruda <m...@n...com>

    > Taaak, zwłaszcza jeśli klient nie zna angielskiego ale zna inny
    > z dostępnych języków.

    Tak na luzie...
    Na pocz. lat '90 byłem w Japonii. Japońskiego nie znałem i nie znam ani
    trochę. Musiałem posługiwać się bankomatem. Po paru tygodniach
    dowiedziałem się, że można było tam wybrać j. angielski, ale to było
    napisane na ekranie po japońsku :)
    Pierwszy instruktaż dostałem taki: "naciśnij tu, wpisz pin, potem tu,
    wpisz kwotę (na szczęście cyframi arabskimi) i naciśnij tu". Jeśli
    bankomat był jakiś inny, to "brałem za łeb" nihono gemba, kto stał za
    mną i stanowczo żądałem pomocy. Działało :)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda