  • 1. Data: 2012-05-11 09:11:47
    Temat: Co najbardziej wkurza przy bankomacie
    Od: Marek <f...@f...com>

    Co was najbardziej wkurza przy korzystaniu z bankomatow gdy szybko
    trzeba wyciągnąć gotowke:

    Sprzetowe:
    1. Powolne wciąganie karty (zabezpieczenie przed skimmingiem ale i
    tak wkurza)
    2. Dlugie procesowanie transakcji, sa sieci wolniejsze i szybsze.
    Skoro można szybko, to co robia te wolniejsze??
    3. Ekran nieczytelny w słońcu (najczęściej euronet) bo jest jakiś
    filtr.
    4. Pytanie o język, hello mamy 21 wiek, karta powinna mieć domyslne
    locale, jak bankomat nie ma tego locale powinien wyświetlić
    komunikaty po angielsku.
    5. Dluzsze niz 1 sek. "Sprawdzanie" karty z czipem. Jeżeli do tego
    sprawdzania nie jest potrzebny pin to przecież mogłby sprawdzać w tle
    podczas pytania o pin.
    6. Długi czas na powrot do gotowości po poprzedniej operacji - nie
    wciąga od razu kolejnej karty po wyjęciu poprzedniej tylko złośliwie
    blokuje na dłuższy czas wsunięcie karty.
    7. Bankomat "nieczynny". Akurat ten najbliższy.
    Podsumowując: czy sa już dostępne bezstykowe bankomaty ?

    Społeczne:
    1. Kolejka.
    2. Osoba pierwszy raz korzystająca z bankomatu na początku kolejki.
    3. Osoba pierwszy raz korzystająca z bankomatu na początku kolejki
    zapętlona gdzieś między podawaniem pinu a wybieraniem opcji
    "zakończ", przez co wielokrotnie wkłada wydaną kartę po uprzednio
    nieudanej operacji.
    4. Przeliczanie wydanych banknotów (plecami do kolejki) bez
    natychmiastowego odejścia i dania szansy na skorzystanie innym.
    Przecież jak się nie będzie zgadzać to nie złoży reklamacje w
    bankomacie, niech sobie liczy na boku.
    5. Marnowanie czasu na drukowanie potwierdzenia, po co to komu??
    Niektórzy nawet wyrzucają od razu po wydrukowaniu, więc po co
    wybierają opcje wydruku potwierdzenia (?!)
    6. Zakamuflowany wielokrotny pobieracz. Po wydaniu banknotów wyciąga
    z portfela kolejną kartę z której musi pobrać gotówkowę.

    pozdrawiam :)

    --
    Marek

  • 2. Data: 2012-05-11 09:18:54
    Temat: Re: Co najbardziej wkurza przy bankomacie
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11.05.2012 09:11, Marek pisze:
    > 6. Zakamuflowany wielokrotny pobieracz. Po wydaniu banknotów wyciąga z
    > portfela kolejną kartę z której musi pobrać gotówkowę.

    Mnie wkurzaja zakamuflowaniu wielokrotni wplacacze. Stoi taki BYZNESMEN
    i wplaca we wplatomacie mbanku utarg chyba z calego roku. I stoooooi i
    stooooi. Ostatnio stwierdzilem, ze nie bede stal za idiota, tylko
    najpierw zrobie zakupy. Zeszlo mi ze 20 minut a ten dalej stal i wplacal.

  • 3. Data: 2012-05-11 09:23:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 May 2012 09:18:54 +0200, neoniusz <n...@j...org>
    wrote:
    > Mnie wkurzaja zakamuflowaniu wielokrotni wplacacze. Stoi taki
    BYZNESMEN ...

    Ostatnio kolega opowiadał mi jak musiał wpłacić większa gotówkę we
    wplatomacie i słyszał głośne westchnięcia za plecami przy kolejnej
    "paczuszce" ;-)

    --
    Marek

  • 4. Data: 2012-05-11 09:29:22
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 11.05.2012 09:23, Marek pisze:
    > BYZNESMEN ...
    >
    > Ostatnio kolega opowiadał mi jak musiał wpłacić większa gotówkę we
    > wplatomacie i słyszał głośne westchnięcia za plecami przy kolejnej
    > "paczuszce" ;-)

    Ale co poradzisz, skoro rozsądek wskazuje żeby podzielić wpłatę na małe
    paczki - z opisów na grupie wynika że BRE kiepsko rozstrzyga reklamacje
    wpłatomatowe.

    p. m.

  • 5. Data: 2012-05-11 09:59:46
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-05-11 09:11, Marek pisze:
    > Co was najbardziej wkurza przy korzystaniu z bankomatow gdy szybko
    > trzeba wyciągnąć gotowke:

    Proponuję skalę 0-9, a jeśli się komuś chce, to niech rzeźbnie gdzieś
    ankietę, to powypełniamy sobie :)

    > Sprzetowe:
    > 1. Powolne wciąganie karty (zabezpieczenie przed skimmingiem ale i tak
    > wkurza)
    Wkurza jak cholera. 8

    2

    > 3. Ekran nieczytelny w słońcu (najczęściej euronet) bo jest jakiś filtr.

    Rzadko korzystam w takim miejscu. 6

    > 4. Pytanie o język, hello mamy 21 wiek, karta powinna mieć domyslne
    > locale, jak bankomat nie ma tego locale powinien wyświetlić komunikaty
    > po angielsku.
    Owszem, 8
    > 5. Dluzsze niz 1 sek. "Sprawdzanie" karty z czipem. Jeżeli do tego
    > sprawdzania nie jest potrzebny pin to przecież mogłby sprawdzać w tle
    > podczas pytania o pin.
    8 (w ogóle nie powinno mieć miejsca przed pytaniem o pin)

    6. Długi czas na powrot do gotowości po
    > poprzedniej operacji - nie wciąga od razu kolejnej karty po wyjęciu
    > poprzedniej tylko złośliwie blokuje na dłuższy czas wsunięcie karty.
    Nie doświadczyłem. 0
    > 7. Bankomat "nieczynny". Akurat ten najbliższy.
    Rzadko. 2
    > Podsumowując: czy sa już dostępne bezstykowe bankomaty ?

    Dodam: kolejność wydawania.
    Rozumiem, że najpierw karta, potem kasa. Jednak ja biorę potwierdzenie.
    Kartę chowam gdzie indziej niż kasę, a potwierdzenie tam, gdzie kartę.
    Więc wkurza. 7

    > Społeczne:
    > 1. Kolejka.
    Nie podchodzę, idę do innego. 2

    > 2. Osoba pierwszy raz korzystająca z bankomatu na początku kolejki.
    Mam odruch belferski "może pani pomóc?", ale nie robię tak, by nie być
    posądzonym. 2
    > 3. Osoba pierwszy raz korzystająca z bankomatu na początku kolejki
    > zapętlona gdzieś między podawaniem pinu a wybieraniem opcji "zakończ",
    > przez co wielokrotnie wkłada wydaną kartę po uprzednio nieudanej operacji.
    Patrz p. 1. Nie podchodzę. 2
> [...]
    > natychmiastowego odejścia i dania szansy na skorzystanie innym. Przecież
    > jak się nie będzie zgadzać to nie złoży reklamacje w bankomacie, niech
    Sam liczę przed okiem kamery, ale ileż można liczyć 300-500zł? 1

    > 5. Marnowanie czasu na drukowanie potwierdzenia, po co to komu??
    Zawsze drukuję, a czasu to nie zajmuje. 0.
    > Niektórzy nawet wyrzucają od razu po wydrukowaniu, więc po co wybierają
    > opcje wydruku potwierdzenia (?!)
    Owszem, to bezmózgi.
    > 6. Zakamuflowany wielokrotny pobieracz. Po wydaniu banknotów wyciąga z
    > portfela kolejną kartę z której musi pobrać gotówkowę.
    Jego sprawa. 0.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 6. Data: 2012-05-11 10:09:50
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 May 2012 09:11:47 +0200, Marek napisał(a):

    > Co was najbardziej wkurza przy korzystaniu z bankomatow gdy szybko
    > trzeba wyciągnąć gotowke:
    >
    > Sprzetowe:
    [cut]

    8. Niemożność zadefiniowania nominałów, w jakich chce się otrzymac kasę.
    Jak raz potrzebowałam większej gotówki, to oczywiście dostałam
    pięćdziesiątkami. Za to jak biorę sto złotych na tydzień, to jeszcze się
    nie zdarzyło, żeby mi pięcdziesiątkami wypłacił...
    O dziesięcio- czy dwudziestozłotówkach już nie marzę nawet... :(

    --
    Imka

  • 7. Data: 2012-05-11 10:10:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-11 09:59, maruda pisze:
    > 6. Długi czas na powrot do gotowości po
    > Nie doświadczyłem. 0

    Jak to? Niemal zawsze jest tak, że jak podchodzę zaraz po kolejnej
    osobie do bankomatu, to nie mogę od razu włożyć karty, bo się automat na
    to jeszcze "nie przygotował".

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2012-05-11 10:14:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

    > Sprzetowe:

    Żaden bankomat nie targa moich zakupów do bagażnika mego samochodu...

    > Społeczne:

    Brak klienteli połączony z masą urządzeń tego rodzaju...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2012-05-11 10:16:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

    > BYZNESMEN ...

    > Ostatnio kolega opowiadał mi jak musiał wpłacić większa gotówkę we wplatomacie i
    słyszał głośne westchnięcia za plecami przy
    > kolejnej "paczuszce" ;-)

    Ja nie obracam się wśród takich bogaczy... A najgrymaśniejsza osobą,
    jaką stosunkowo często spotykam przy bankomatach, jestem ja. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2012-05-11 10:18:48
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 11.05.2012 10:09, Imka pisze:

> [...]
    > nie zdarzyło, żeby mi pięcdziesiątkami wypłacił...
    > O dziesięcio- czy dwudziestozłotówkach już nie marzę nawet... :(

    Akurat dziesięcio/dwudziestozłotówki łatwo wymusić na bankomacie. Jak
    poprosisz go żeby wypłacił Ci 80zł, nie da rady 50tkami. Jak ma - da 4
    20tki.

    Jak chcesz 10tki, prosisz o 30 - tylko czy zostały jeszcze żywe
    bankomaty z 10tkami?

    p. m.