    From: maruda <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co najbardziej wkurza przy bankomacie
    Date: Fri, 11 May 2012 09:59:46 +0200

    W dniu 2012-05-11 09:11, Marek pisze:
    > Co was najbardziej wkurza przy korzystaniu z bankomatow gdy szybko
    > trzeba wyciągnąć gotowke:

    Proponuję skalę 0-9, a jeśli się komuś chce, to niech rzeźbnie gdzieś
    ankietę, to powypełniamy sobie :)

    > Sprzetowe:
    > 1. Powolne wciąganie karty (zabezpieczenie przed skimmingiem ale i tak
    > wkurza)
    Wkurza jak cholera. 8

    2

    > 3. Ekran nieczytelny w słońcu (najczęściej euronet) bo jest jakiś filtr.

    Rzadko korzystam w takim miejscu. 6

    > 4. Pytanie o język, hello mamy 21 wiek, karta powinna mieć domyslne
    > locale, jak bankomat nie ma tego locale powinien wyświetlić komunikaty
    > po angielsku.
    Owszem, 8
    > 5. Dluzsze niz 1 sek. "Sprawdzanie" karty z czipem. Jeżeli do tego
    > sprawdzania nie jest potrzebny pin to przecież mogłby sprawdzać w tle
    > podczas pytania o pin.
    8 (w ogóle nie powinno mieć miejsca przed pytaniem o pin)

    6. Długi czas na powrot do gotowości po
    > poprzedniej operacji - nie wciąga od razu kolejnej karty po wyjęciu
    > poprzedniej tylko złośliwie blokuje na dłuższy czas wsunięcie karty.
    Nie doświadczyłem. 0
    > 7. Bankomat "nieczynny". Akurat ten najbliższy.
    Rzadko. 2
    > Podsumowując: czy sa już dostępne bezstykowe bankomaty ?

    Dodam: kolejność wydawania.
    Rozumiem, że najpierw karta, potem kasa. Jednak ja biorę potwierdzenie.
    Kartę chowam gdzie indziej niż kasę, a potwierdzenie tam, gdzie kartę.
    Więc wkurza. 7

    > Społeczne:
    > 1. Kolejka.
    Nie podchodzę, idę do innego. 2

    > 2. Osoba pierwszy raz korzystająca z bankomatu na początku kolejki.
    Mam odruch belferski "może pani pomóc?", ale nie robię tak, by nie być
    posądzonym. 2
    > 3. Osoba pierwszy raz korzystająca z bankomatu na początku kolejki
    > zapętlona gdzieś między podawaniem pinu a wybieraniem opcji "zakończ",
    > przez co wielokrotnie wkłada wydaną kartę po uprzednio nieudanej operacji.
    Patrz p. 1. Nie podchodzę. 2
    > 4. Przeliczanie wydanych banknotów (plecami do kolejki) bez
    > natychmiastowego odejścia i dania szansy na skorzystanie innym. Przecież
    > jak się nie będzie zgadzać to nie złoży reklamacje w bankomacie, niech
    > sobie liczy na boku.
    Sam liczę przed okiem kamery, ale ileż można liczyć 300-500zł? 1

    > 5. Marnowanie czasu na drukowanie potwierdzenia, po co to komu??
    Zawsze drukuję, a czasu to nie zajmuje. 0.
    > Niektórzy nawet wyrzucają od razu po wydrukowaniu, więc po co wybierają
    > opcje wydruku potwierdzenia (?!)
    Owszem, to bezmózgi.
    > 6. Zakamuflowany wielokrotny pobieracz. Po wydaniu banknotów wyciąga z
    > portfela kolejną kartę z której musi pobrać gotówkowę.
    Jego sprawa. 0.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.