  • 1. Data: 2004-07-20 21:04:43
    Temat: Brak obsługi kart American Express
    Od: "Fil" <f...@p...onet.pl>

    Rozważam skorzystanie z usług AllPay do pobierania płatności.
    Operator AllPay twierdzi że obsługuje karty Visa, MasterCard/EuroCard (za
    wyjątkiem systemu Maestro), JCB, Dinners Club, Polcard (za wyjątkiem Polcard
    Bis) oraz Dinners Club.

    Nie obsługiwane są natomiast karty American Express.

    Jesli zdecydowałbym się na AllPay, to czy stracę dużo klientów
    z tego tytułu ?
    Czy duża ilość osób posiada takową kartę (jako jedyną)?

    I drugie pytanie:
    Myślicie że warto zaufać AllPay ?
    Chodzi mi o punkt widzenia amerykanów (albo klientów z UE).
    Nie będą się krzywić, że nie znają takiej marki ?

    Dzięki i pozdrawam
    Fil

  • 2. Data: 2004-07-21 08:46:39
    Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Fil napisał:

    > Jesli zdecydowałbym się na AllPay, to czy stracę dużo klientów
    > z tego tytułu ?
    > Czy duża ilość osób posiada takową kartę (jako jedyną)?

    Chyba nie.

    > I drugie pytanie:
    > Myślicie że warto zaufać AllPay ?

    Przeczytaj dokladnie regulamin. Ja przeczytalem i dalem sobie spokoj.

    > Chodzi mi o punkt widzenia amerykanów (albo klientów z UE).
    > Nie będą się krzywić, że nie znają takiej marki ?

    Ja na miejscu kazdego obcokrajowca bylbym pewien, ze ktos chce zjumac
    moje dane, gdybym zobaczyl ni stad, ni z owad tajemniczy formularz z
    nazwa firmy nijak pasujaca do nazwy serwisu, w ktorym kupuje.

    To jest dla mnie problem, a lada moment bede musial powalczyc z
    internetowymi CA.

    Bartol

  • 3. Data: 2004-07-21 09:04:19
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Jesli zdecydowałbym się na AllPay, to czy stracę dużo klientów
    > z tego tytułu ?
    > Czy duża ilość osób posiada takową kartę (jako jedyną)?

    Nie. To, ze np. amerykanin posluguje sie tylko amexem to raczej bajka...

    > Chodzi mi o punkt widzenia amerykanów (albo klientów z UE).
    > Nie będą się krzywić, że nie znają takiej marki ?

    Raczej tylko na plus, bo wiedza ze ktos jednak gwarantuje transakcje w Twoim
    sklepie.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 4. Data: 2004-07-21 09:15:43
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Piotr napisał:

    > Raczej tylko na plus, bo wiedza ze ktos jednak gwarantuje transakcje w Twoim
    > sklepie.

    Jestes pewien? A co Twoim zdaniem znaczy dla goscia z zagranicy PolCard,
    eCard i AllPay? IMHO dokladnie nic. W stanach sklepy same obsluguja
    transakcje (tzn. z punktu widzenia klienta) i jakos nie ma problemu.

    I ja bym tak chcial zrobic w swoim sklepie. I nie wiem jak. Jakies pomysly?

    Tak sie zastanawiam, dlaczego ludzie w Polsce boja sie placic
    bezposrednio na stronach sklepu. Przeciez placac w sklepie dajemy
    komplet informacji nieznanej nam calkowicie kasjerce (kod CVV moze
    zapamietac sprawdzajac podpis). I co? I nic.

    Bartol

  • 5. Data: 2004-07-21 09:18:51
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Bartol Partol napisał:

    > Tak sie zastanawiam, dlaczego ludzie w Polsce boja sie placic
    > bezposrednio na stronach sklepu. Przeciez placac w sklepie dajemy
    > komplet informacji nieznanej nam calkowicie kasjerce (kod CVV moze

    Mialo byc placac w normalnym sklepie.

    Bartol

  • 6. Data: 2004-07-21 10:20:42
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Jestes pewien? A co Twoim zdaniem znaczy dla goscia z zagranicy PolCard,
    > eCard i AllPay? IMHO dokladnie nic. W stanach sklepy same obsluguja
    > transakcje (tzn. z punktu widzenia klienta) i jakos nie ma problemu.

    Imho więcej niż defaultowy sklepik oscommerce, bez ssl'a i podstawowych
    danych sprzedawcy. Na przykładzie - np. rejestratorzy domen, amazon,
    airpolonia i inne "duze" sklepy - dane podajesz w sklepie - a np. merlin -
    juz jestes przekierowany na strony ca. Sam kupujac - raczej nigdy bym nie
    kupil w nieznanym sklepie gdzie musze bezposrednio podawac dane - wole te,
    gdzie moze zaplacic za pomoca jakiego innego systemu - np. ccnow, regnow -
    ktory mi zapewni bezpieczenstwo np. w przypadku reklamacji.

    > I ja bym tak chcial zrobic w swoim sklepie. I nie wiem jak. Jakies
    pomysly?

    Tak, kilka milionow pln obrotu - wtedy nie ma problemu :)

> [...]
    > komplet informacji nieznanej nam calkowicie kasjerce (kod CVV moze
    > zapamietac sprawdzajac podpis). I co? I nic.

    Brak zaufania do sklepu? Kupujac cos w "zwyklym sklepie" w razie np.
    reklamacji zawsze sie mozesz do niego wybrac i sprawe wyjasnic, w sklepie
    netowym - sam pewnie wiesz ze roznie to bywa... Brak odpowiedzi na maile,
    telefon wylaczony, i wtedy trzeba sie bawic w reklamacje w banku, itp. A w
    przypadku "posrednika" istnieje gwarancja, ze sprawa zostaje szybko i
    bezbolesnie wyjasniona.

    Przyklad - kupujac jakis program za pomoca regnow - kupuje kod rejestracyjny
    w nieznanej firmie X, place, dostaje info ze kod otrzymam w ciagu 24h od
    sprzedawcy. Po 48h brak kontaktu ze sprzedawca, kontakt z regnow, transakcja
    anulowana. W przypadku platnosci bezposrednio firmie X - nie dosyc ze nie
    wiem, kto w sumie autoryzuje karte oraz gdzie i w jakis sposob jej dane
    trafiaja, to cala zabawa w reklamacje transakcji w banku, itp.

    A co do obaw ludzi - efekt radia, telewizji - gdzie sie pojawiaja "newsy"
    jak to ktos stracil kase przez internet.... typu: nie bedziemy miec
    internetu w domu bo wtedy ktos nam konto w banku wyczysci...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 7. Data: 2004-07-21 13:25:23
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Piotr napisał:

    > Imho więcej niż defaultowy sklepik oscommerce, bez ssl'a i podstawowych
    > danych sprzedawcy.

    Chwila, chwila, a czy ja gdzies napisalem, ze bez ssla i danych
    sprzedawcy? Chodzi mi o normalny powazny sklep internetowy, z sslem
    (czyli wykupionymi certyfikatami), pelnymi danymi itd. W czym on jest
    gorszy dla przecietnego europejczyka od PolCardu lub eCardu? Jaka
    kupujacy ma gwarancje, ze w przypadku fraudu PolCard lub eCard
    jakkolwiek zareaguja?

    Ja wiem, co to jest PolCard i eCard, ale nie znam podobnych firm za
    granica i tam wole placic bezposrednio na (odpowiednio zabezpieczonych)
    stronach sklepu. I to nie tylko w Amazonie, ale rowniez u jakiegos
    nieznanenego mi blizej (swego czasu, bo od ponad dwoch lat korzystam)
    rejestratora domen w Niemczech.

    Jeszcze raz pytam: skad zagraniczny klient ma wiedziec, ze formularz
    eCardu lub PolCardu to prawidlowe dzialanie sklepu, a nie bezczelne
    oszustwo?

> [...]
    > gdzie moze zaplacic za pomoca jakiego innego systemu - np. ccnow, regnow -
    > ktory mi zapewni bezpieczenstwo np. w przypadku reklamacji.

    A skad wiesz, kupujac po raz pierwszy, ze ccnow czy regnow to nie przekret?

    > A co do obaw ludzi - efekt radia, telewizji - gdzie sie pojawiaja "newsy"
    > jak to ktos stracil kase przez internet.... typu: nie bedziemy miec
    > internetu w domu bo wtedy ktos nam konto w banku wyczysci...

    To inna sprawa. Ale eCard i PolCard na swoich stronach pisza, ze z ich
    formularzem to hiperbezpiecznie, a inaczej to na pewno kasa pojdzie w
    kosmos. ;-)

    Bartol

  • 8. Data: 2004-07-21 15:12:58
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)

    > Jeszcze raz pytam: skad zagraniczny klient ma wiedziec, ze formularz
    > eCardu lub PolCardu to prawidlowe dzialanie sklepu, a nie bezczelne
    > oszustwo?

    Bo mu to napiszesz na swojej stronie przy obsłudze zamówienia

    Adam.

  • 9. Data: 2004-07-21 17:47:13
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Adam S. napisał:

    > Bo mu to napiszesz na swojej stronie przy obsłudze zamówienia

    Jak ma mi uwierzyc na slowo, to moze niech po prostu zaplaci na moich
    stronach? Przeciez to dokladnie o samo.

    Bartol

  • 10. Data: 2004-07-22 22:48:31
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Chwila, chwila, a czy ja gdzies napisalem, ze bez ssla i danych
    > sprzedawcy? Chodzi mi o normalny powazny sklep internetowy, z sslem
    > (czyli wykupionymi certyfikatami), pelnymi danymi itd. W czym on jest

    Tego nie wiemy - autor posta nie podal szczegolow, a jak jest w wiekszosci
    przypadkow sam pewnie widzisz...

    > gorszy dla przecietnego europejczyka od PolCardu lub eCardu? Jaka

    Sa pewne za i pewne przeciw... generalnie - osoba nie majaca rozeznania dane
    karty i mailem wysle... osoba srednio zorientowana - zazwyczaj ufa bardziej
    firmie rozliczajacej transakcje niz samemu sklepowi... osoba obeznana -
    jesli zaufa sklepowi to poda dane.

    > kupujacy ma gwarancje, ze w przypadku fraudu PolCard lub eCard
    > jakkolwiek zareaguja?

    Bardzo duze

> [...]
    > stronach sklepu. I to nie tylko w Amazonie, ale rowniez u jakiegos
    > nieznanenego mi blizej (swego czasu, bo od ponad dwoch lat korzystam)

    Bo masz do niego zaufanie? Zaplaciles raz, dwa, bylo ok...

    > Jeszcze raz pytam: skad zagraniczny klient ma wiedziec, ze formularz
    > eCardu lub PolCardu to prawidlowe dzialanie sklepu, a nie bezczelne
    > oszustwo?

    A skad klient ma wiedziec ze sklep w ktorym chce cos kupic nie powstal
    wczoraj i ma w planach dzialalnosc do jutra?

    > A skad wiesz, kupujac po raz pierwszy, ze ccnow czy regnow to nie
    przekret?

    Google?

    Pozdr.,
    Piotr